9 علت بالا رفتن دمای آب ماشین و بالا رفتن آمپر ماشین

شاید تا به حال اصطلاح بالا رفتن آمپر ماشین و جوش آوردن خودرو را شنیده باشید. این اتفاق ممکن است زیاد برایتان پیش آید و کارکرد اتومبیل شما را مختل کند. بالا رفتن آمپر ماشین خصوصا در فصل تابستان و گرمای هوا و هنگام ترافیک خیابان، زیاد اتفاق می‌افتد. به همین دلیل صاحبان خوردوها گاهی کنار خیابان می‌ایستند و کاپوت ماشین را بالا می‌زنند تا مشکل را رفع کنند. پیش از هر چیز بهتر است بدانید که دلیل بالا رفتن آمپر ماشین در بسیاری از خودروها مانند پراید، سمند، رانا، مدل ‌های مختلف پژو مانند 405 و 206 و دیگر ماشین‌ها یکسان می‌باشد. برای آنکه بدانید چرا خودروها جوش می‌آورند و در هنگام بالا رفتن آمپر چه کارهایی باید انجام دهید، ما را در مستر یدکی  همراهی کنید:


قیمت پولیش و واکس بدنه خودرو


مهم‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر ماشین و جوش آوردن خودرو را بدانیم

علت‌یابی درست در هنگام بروز ناکارآمدی یک وسیله، موضوع مهمی است که می‌تواند بخش بزرگی از مشکل شما را حل کند. اگر با علت‌های بالا رفتن آمپر ماشین آشنا باشید، به راحتی مشکتان را برطرف خواهید کرد.

۱. عملکرد نادرست رادیاتور

مایع خنک‌کننده‌ای که در موتور خودرو وجود دارد، حرارت ناشی از فعالیت موتور را به رادیاتور می‌رساند. سپس این مایع از طریق رادیاتور به محیط اتومبیل منتقل می‌شود‌. در صورتی که رادیاتور در انجام فعالیت خود دچار اختلال باشد، این کار به درستی صورت نمی‌گیرد و در اثر فشار آمدن به موتور، آمپر خودروی شما بالا می‌رود.

۲. مشکل در ترموستات

ترموستات وظیفه دارد که از جریان مایع خنک‌کننده جلوگیری کرده تا موتور به دمای عادی برسد. این کار خصوصا در فصل سرما بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر ترموستات خراب باشد و به طور کامل، جریان مایع خنک‌کننده را مسدود کند، دمای موتور هم بالا رفته و داغ می‌کند که می‌تواند علت بالا رفتن آمپر در سرعت بالا باشد.

۳. اشکال در فن رادیاتور

فن رادیاتور با چرخش خود باعث خنک شدن فضای کلی رادیاتور و موتور خواهد شد. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود، فشار روی موتور خودرو زیاد شده و اتومبیل شما جوش می‌آورد.

۴. عملکرد غلط واتر پمپ

واتر پمپ از دیگر اجزایی است که از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. با ایجاد اختلال در این قطعه، در بسیاری از مواقع ماشین شما جوش می‌آورد.

۵. مسدود شدن خروجی اگزوز

زمانی که راه خروجی دود در اگزوز خودروی شما به هر دلیلی مثل برخورد با سنگ، ضربه، شکستگی و ... مسدود شود، فشار زیادی به موتور می‌آید. این اتفاق موجب داغ شدن موتور و بالا رفتن نمایشگر آمپر خواهد شد.

۶. کثیف بودن بیش از اندازه بدنه موتور

شیارهایی که روی بدنه موتور خودرو قرار دارند، بخشی از حرارت موتور را به خارج هدایت می‌کند. زمانی که بدنه موتور بیش از اندازه کثیف باشد، هنگام انجام کار بیش از پیش داغ شده و حرارت داخل موتور می‌ماند. این داغی درنهایت به آمپر می‌رسد و باعث بالا رفتن آمپر ماشین می‌شود.

۷. عدم تنظیم موتور

موتور ماشین، یکی از اصلی‌ترین اجزای این وسیله است که کارکرد مناسب خودرو به آن وابسته است. عدم تنظیم موتور و اختلال در کارکردهای آن، جوش آوردن خودرو را به همراه دارد.

۸. سفت بودن سوپاپ‌ها

میزان سفت بودن یا شل بودن سوپاپ‌ها تنظیمات خاصی دارد. در صورتی که سوپاپ‌های خودرو بیش از حد سفت باشند، موتور اتومبیل در دور بالا فشار زیادی را تحمل می‌کند. در نتیجه خیلی زود جوش می‌آورد و آمپر ماشین بالا می‌رود.

۹. کم بودن سطح روغن موتور یا کیفیت پایین آن

روغن موتور، در بسیاری از قسمت‌های متحرک موتور وجود دارد. روغن، حرارت تولید شده توسط موتور را گرفته و به بیرون هدایت می‌کند. کم بودن حجم و اندازه روغن موتور و یا پایین بودن کیفیت آن باعث می‌شود که حرارت موتور داخل موتور بماند و ماشین جوش بیاورد.

هنگام بالا رفتن آمپر ماشین چه مراحلی را باید طی کنیم؟

جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر ماشین ممکن است نگرانتان کند. این نگرانی بویژه درباره رانندگان تازه‌کار به مقدار زیادی وجود دارد. بنابراین لازم است که راهکارهای لازم هنگام بالا رفتن آمپر خودرو را بدانیم.

دلایل بالا رفتن آمپر ماشین

گام اول: خودرو را به کناری برده و روشن نگه دارید

برخی اوقات، رانندگان در هنگام بالا رفتن آمپر خودرو، اقدام به خاموش کردن ماشین می‌کنند تا به خنک شدن موتور کمک کرده باشند. باید بدانید که این کار بسیار غلط است! هیچگاه در زمان جوش آوردن اتومبیل آن را خاموش نکنید. فقط ماشین را به کناری برده و روشن بگذارید تا کم‌کم درجه آمپر آن پایین بیاید.


مشاهده لیست قیمت قطعات ایران خودرو در فروشگاه اینترنتی مستریدکی


گام دوم: در موتور را باز کنید

گام دوم باز کردن درب موتور است. توجه داشته باشید که فقط درب موتور را باز کنید. بسیاری از رانندگان به اشتباه درب رادیاتور را باز می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است. پس با باز کردن درب خودرو، به خارج شدن حرارت جمع شده در آن کمک کنید.

گام سوم: روی رادیاتور آب بریزید

در گام سوم باید روی رادیاتور آب بریزید. سعی کنید همیشه یک بطری آب در خودرویتان داشته باشید تا در این مواقع، از آن استفاده کنید. اگر لازم بود که مجددا خودروی خود را حرکت دهید، برای مدتی بخاری‌تان را روشن کنید تا بخشی از حرارت و گرمای موتور، در هنگام حرکت خارج شود.

دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین هنگام استفاده از کولر ماشین

استفاده از کولر ماشین، در فصل تابستان بسیار زیاد است و رانندگان هنگام سوار شدن به ماشین، در اولین اقدام، کولر آن را روشن می‌کنند. اما بسیار اتفاق می‌افتد که هنگام استفاده از کولر، آمپر آب ماشین بالا می‌رود و دردسرساز می‌شود. این اتفاق به چند دلیل رخ می‌دهد:

  • سوختن واشر سرسیلندر اتفاقی است که هنگام روشن کردن کولر خودرو، می‌تواند آمپر را به سرعت بالا ببرد.
  • کثیف بودن رادیاتور، باعث می‌شود که تبادل حرارتی به خوبی انجام نگیرد. به دنبال این اتفاق دمای آب بالا رفته و آمپر آب موتور بالا می‌رود.
  • گاهی اوقات نه مشکل از واشر سرسیلندر است و نه رادیاتور خودرو کثیف است. در این صورت باید سراغ فن‌های خنک‌کننده خودرو بروید.‌ اختلال در کار فن‌ها، موجب داغ شدن موتور و بالا رفتن آمپر آب هنگام روشن کردن کولر می‌شود.

نکته مهمی که درباره زمان روشن کردن کولر اتومبیل باید به آن توجه کنید این است که اگر خودرو در حال حرکت با دور موتور بالاست، هرگز کولر را روشن نکنید. توجه به این نکته می‌تواند از ایجاد مشکل جلوگیری کند.


در بلاگ مستر یدکی بخوانید: زمان تعویض فیلتر هوا


علت بالا رفتن آب در انواع خودرو

  • دنا

علت بالا رفتن آمپر خودرو دنا سوالی است که بسیاری از دارندگان این ماشین می‌پرسند. از دیدگاه صاحبان دنا، موتور این اتومبیل بسیار پر حرارت است. اما باید بدانید که خودروهای جدید در اصطلاح به عنوان خودروهای گرما دوست شناخته می‌شوند و قابلیت تحمل دماهای بالای ۱۰۰ درجه را هم دارند. زمانی که کولر خودروی دنا را روشن می‌کنید، دور فن بالا بسیار سریع اتفاق می‌افتد. در این هنگام، فشار گاز کولر، میزان دور فن بالا را تعیین می‌کند. هر‌گاه که نشانگر به وسط خط برسند، فن‌ها به آرامی شروع به حرکت می‌کنند. پس از خنک شدن، فن‌ها روی یک خط مانده و این روند تکرار می‌شود. در برخی اوقات زمانی که حرارت بسیار بالا می‌رود، نشانگر آمپر بالا می‌رود. اما فن‌ها با دور تندتر شروع به فعالیت کرده و دما را سریع به حالت عادی باز می‌گرداند.


خرید آنلاین لنت عقب دنا از فروشگاه مستر یدکی


  • برلیانس

علت بالا رفتن آمپر آب برلیانس می‌تواند خراب بودن ریمپ ایسیو باشد. این وسیله در تنظیم دمای فن خودروی برلیانس نقش اساسی دارد و حرارت فن را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. زمانی که در کار ریمپ ایسیو این اتومبیل اختلال ایجاد شود، حرارت موتور و نشانگر آمپر آب بالا می‌رود.

راه حل‌هایی برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر ماشین

برای آنکه مانع بالا رفتن آمپر ماشین و جوش آوردن خودرو شوید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. رسیدگی دائمی به رادیاتور ماشین، بررسی اجزای آن و اطمینان از عدم نشتی رادیاتور.
  2. تعویض به موقع مایع سیستم خنک‌کننده‌ (به طور معمول هر دو سال یکبار).
  3. بررسی هفتگی میزان آب خودرو.
  4. تنظیم دقیق فن‌ها و چک کردن آن‌ها.
  5. اطمینان یافتن از پر بودن گاز کولر.
  6. هواگیری درست و تمیز کردن پره‌های رادیاتور به صورت سالانه.
  7. کنترل به موقع ترمزها.
  8. عدم حمل بیش از اندازه بار با اتومبیل.
  9. کنترل شلنگ و تسمه‌ها.
  10. خودداری از یدک کشیدن بیش از حد مجاز خصوصا در ماشین‌هایی همچون وانت.

با انجام این اقدامات می‌توانید از بالا رفتن آمپر ماشین جلوگیری و به سلامت آن کمک کنید.

سخن آخر

جوش آوردن و بالا رفتن آمپر خودرو اتفاق رایجی است که خصوصا در فصل گرما زیاد اتفاق می‌افتد. زمانی که علل به وجود آمدن این اتفاق و راه‌حل‌های آن را بدانید، می‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید. فراموش نکنید که چک کردن کداوم خودرو می‌تواند به طرز قابل توجهی این مشکل را رفع کند.

قیمت و خرید لوازم یدکی تیبا اصل از مستر یدکی. آیا تا به حال با شرایط بالا رفتن آمپر خودرو روبه‌رو شده‌اید؟ به نظر شما بهترین کار در این موقعیت چیست؟ چطور می‌توان این مشکل را در خودرو کنترل کرد. ما در مستر یدکی منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم. تجربیات ارزشمندتان را درباره بالا رفتن آمپر ماشین با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید
خودرو‌ها امروزه از انواع سنسور تشکیل شده‌اند که با توجه به نوع سنسور امکاناتی را ارائه می‌دهند. هر یک از این سنسور‌ها جهت اندازه‌گیری پارامتر مشخصی استفاده شده است. در صورتی که در هر یک از بخش‌های خودرو مشکلی ایجاد شود، توسط سنسور‌ها به راننده اطلاع داده می‌شود.
به عنوان شخصی که صاحب یک خودروی شخصی است، باید با تمامی اصطلاحات مربوط به خرابی ماشین آشنا شوید. یکی از این اصطلاحات که احتمالاً به گوشتان هم خورده، آب و روغن قاطی کردن موتور است. آب روغن قاطی کردن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که ماشین شما با آن روبه‌رو خواهد شد. روبه‌روشدن با این مشکل احتمالا شما را سردرگم می‌کند. به همین دلیل امروز ما در این مطلب قصد داریم نشانه‌های آب و روغن قاطی کردن ماشین و راه‌های پیشگیری از این مشکل را با شما در میان بگذاریم.
سیستم احتراق خودرو همان سیستم جرقه‌ زنی است که در موتور اتفاق می‌ افتد و باعث روشن شدن و به حرکت درآوردن خودرو می‌ شود. برای فعالسازی سیستم احتراق موتور خودرو از ترکیب بخار بنزین و هوا کمک می‌ گیرد تا بتواند به سیلندر نفوذ کند و مشتعل شود. نیروی تولید شده می‌ تواند پیستون را به حرکت در بیاورد و باعث روشن شدن ماشین گردد. قطعات دیگر اتومبیل نیروی تولید شده توسط سیستم احتراق را به چرخ‌ ها منتقل می‌ کنند. جرقه ایجاد شده توسط سیستم احتراق می‌ تواند در کمترین زمان خودرو را روشن کند.
سنسور مپ از مهم‌ ترین اجزای خودرو است که بدون وجود آن، عملا سیستم موتور خودرو کارایی نخواهد داشت. سنسورها انواعی دارند و هر یک برای خودروها و نیازهای گوناگونی استفاده می‌ شوند. متاسفانه گاهی اوقات، سنسور مپ نیز درست مانند اجزای دیگر خودرو با خرابی مواجه می‌شود و موتور خودرو از کار می‌ افتد.  در چنین شرایطی باید فکری به حال این قطعه کرد. با دانستن علل خرابی سنسور مپ و نیز راه‌ های رفع و تست آن، چالش‌ های خودروی خود را به حداقل خواهید رساند. در این مطلب به صورت کامل به این موضوع پرداخته می‌ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بابایی
ارسال شده در : شنبه 19 اسفند 1402

سلام من یه روآ دارام دوگانه سوز شرکتی واتر پومپ آب داد که عوض کردام بعدش دیدم که آمپر میاد وسط وفن روشن میشه چه تو حرکت وچه درچا رفتم پیش انژکتوری گفت مال واترپمپ هستش دوباره پیش میکانیک رفتم گفت که این سالمه ببین بدون ترموستات هم داره کار می کنه وهم فنها خاموش میشه خلاصه بین ردبدل کردن من پیش میکانیک وانژکتری من ۳تا ترموستات عوض کردم یه فشنگی آب و یه سیخ زدن رادیات که دست آخر مشکلم بازام برطرف نشد آب وروغن هم قاطی نکرده بود حتی یه بارام جوش نیاورده بود کسی نمی فهمید تا اینکه یه ترموست۷۴بستم الان داره خوب کار می کنه ولی من فکر می کنم مشکل اطیش هنوز سره جاس چرا که ترموستات ۸۳ببندم همون مسکل را دارام لطفا راهنمایی ام کنید چیکارش کنم فشنگی آب هم فیش آبی بود انژکتوری سر سبز بست حالا آمپرهم اصلا نمیاد بالا ولی ماشین نرمال کار می کنه

بهمن
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1402

سلام من تازه گی سرسیلندرعوض کردم واشرشراهم چقدخرج کردم الان توسینه کش جاده خصوصاکه سرعتم بالاترباشه آمپر کمی میره بالاآیاطبیهی هست یارینگ پیستونم ضعیفن باتشکر

علیرضا نورافکن
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

رانا پلاس صفر دارم آمپر اب زود می‌آید بالا و فن شروع به کار میکند با توجه به اینکه فصل زمستان است چه بکنم

محمدکرمانی
ارسال شده در : شنبه 16 دی 1402

سلام بنده آمپر ماشینم یه لحظه میرفت بالا دوباره میومد پایین، رفتم مکانیکی ترموستات عوض کردم، رله عوض کردم، رادیاتور شستم هرکاری بگید کردم درست نشد گفتند مشکل برقی هست ، رفتم باطری سازی تمام سیمهای ورودی و خروجی فن رو عوض کرد، نشد که نشد ، یه روز متوجه شدم فقط آمپرم وقتی چراغها روشن میشه میره بالا فهمیدم که برق به فن خوب نمیرسه یه لحظه قطع میکنه ، رفتم سر باطری رو چک کردم دیدم شل هست، متاسفانه یکسال قبل که باطری رو عوض کردم طرف خوب سفت نکرده بود درنتیجه یکسال ما دنبال ایراد بودیم،گفتم شاید این مطلب بدرد یه بنده خدایی بخوره، آرزوی سلامتی دارم برای هموطنانم.

گودرزجلیلیان
ارسال شده در : پنجشنبه 16 آذر 1402

سلام/عقربه امپراب هميشه رو قرمزه دمای اب نرماله ترموستات عوض کردم فشنگی دمای اب عوضکردم هرکاری که فکرشوکنید انجام دادم/ولی کسی گفت صفحه‌ کیلومتر خراب است/درسته

ایرج حسن زاده
ارسال شده در : شنبه 20 آبان 1402

در حالت عادی و نرمال در حال حرکت بودم و دمای آب روی 75درجه بود که یهو آمپر رفت بالا و دور تند شروع بکار کرد.نشتی از هیچ جا نداشت.و موتور و رادیاتور هردو خنک بودن.باتوجه به اینکه خودرو 206میباشد.سرباطری رو برای یک دقیقه باز کردم همه چی نرمال شد.!!!علت چی می‌تونه باشه؟

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 مرداد 1402

سلام.ماشینم‌پرایدهستش‌.موقعی‌که‌سرعت‌‌ماشین‌زیاده‌آمپرمیادازنصفه‌بالاتر‌وبعدش‌که‌ماشینو‌نگه‌‌میدارم‌‌وخاموش‌مکنم‌فن‌ماشین‌‌یکسره‌‌میشه‌.ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنین‌علت‌شو

میثم
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1402

سلام خسته نباشید من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم تو جاده آمپر خیلی میاد بالا مخصوصا سر بالایی و وقتی کولر میگیرم همه چیو عوض کردم واترپمپ ،رادیات بخاری ،واشر سر سیلندر ، فشنگی ،شلنگ ها منی فولد،همه ولی اوکی نشد میشه راهنمایی کنید کاتالیزورم خالی کردم

وحید
ارسال شده در : جمعه 26 آبان 1402

سلام دقیقا منم همین مشکل رو دارم. فقط در جاده این اتفاق میفته.

فرزاد دهقان فرد
ارسال شده در : یکشنبه 22 مرداد 1402

سلام من ی پراید ۹۶ دارم تو این هفته حدود ۹ تومن خرجش کردم اما درست نشد آمپرش تو حرکت بالا میره چ کولر بزنم چه نزنم وقتی ایستادم میاد پایین رادیات و درب رادیات درب مخزن آب و فن کولر ترموسات و فشنگی آب ، واتر پمپ ، رادیات بخاری سیم کشی فشنگی آب و رله فن ها با سوکتشون عوض کردم ، باتری عوض شده کاتالیزور هم خالی کردم الان ترموساتو در آوردمم اتصالات منفی گذاشتم مثبت گذاشتم ‌باز میره بالا میکانیک چند تا بردم مگن واشر نزده واسه ایسو هم بردم میگن مشکلی نداره لطفا راهنمایی کنید منو فن رادیات هم درت کار میکنه هم تند هم کند جهتشم درسته

امیرعباس
ارسال شده در : شنبه 04 فروردین 1403

باسلام احتمالا پایه فن آنجایی شکسته شما کامل پایه وپره فن رو عوض کن وموتور فن خود ماشین ببند رویه پایه فن جدید و پره فن هم عوض کن که انشاالله درست میشود

مهدی رستمی
ارسال شده در : شنبه 14 مرداد 1402

سلام استاد عزیز کوییک مدل 1400 40 هزرا تار کاره الان یک ماه اینجوریه تو سربالایی و ترافیک دور تند بالای 3 ماشین امپرش تا دو خط بعد وسط میاد بالا و تو حالت نرمال کفی معمولا اوکیه ولی بازم رو93 کار میکنه باعث میشه فن زود زود کار کنه ن هآب کمک میکنه ترموستات و رله فنه ها هم چک شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

محمد غفاری
ارسال شده در : جمعه 16 تیر 1402

با سلام چرا قطعات بیشتری مثل واتر پمپ یا اویل پمپ تو فروشگاهتون نیست

مدیر سایت
ارسال شده در : جمعه 16 تیر 1402

سلام وقت بخیر، بله توی برنامه محصولات جدید فروشگاه قطعات متنوعی برای اضافه کردن هست که واترپمپ و اویل پمپ هم شامل میشه و به زودی به لیست محصولات اضافه میشن

رضاشهریاری کوتک
ارسال شده در : پنجشنبه 01 تیر 1402

سلام صبح بخیر ببخشید میشه راهنمایی کنید فشنکی دمای آب عوضش کردم بازم آمپر میاد بالا بعدازاین حرکت کردم هنوز۲کیلو متر راه نرفته دمای شروع به بالا رفتن میشه تا وسط میاد مشکل از کجاش هست پراید صبا مدل ۸۹

امیرعباس
ارسال شده در : شنبه 04 فروردین 1403

شما جنت یو یه جنت کوچیک که رو سرترموستات بسته می‌شود به امید خدا درست میشود

یاراحمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1402

پراید کاربراتوری دارم، تو سینه کشی آمپر میاره واترپمپ، رادیات، فن، واشر سرسیلندر عوض کردم نشد ک نشد

احمد موستوفی
ارسال شده در : شنبه 09 اردیبهشت 1402

سلام. دنا پلاس دنده ای (توربو نیست) 1400 دارم. گاهی اوقات وقتی حدود نیم ساعت رانندکی با سرعت 90 یا 100 می کنم امپر آب حتی تا دو خط از وسط رد میکنه بعد میاد پایین و بعضا صدای شرشر اب هم میاد. ولی بعضی وقتها کلا سالمه. ترموستات عوض کردم سطح آب رو هم چک می کنم. ولی به نظرم رفتار ماشین طبیعی نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

مصطفی عبداله زاده
ارسال شده در : یکشنبه 03 اردیبهشت 1402

با عرض سلام و خسته نباشید از عوامل سایت.بنده پراید مدل ۸۶ دوگانه شرکتی دارم که داخل شهر و سرعت پایین آمپر آب از خط اول اصلا بالا نمیره ولی زمانی که به دنده ۴ و ۵دکه میرسم و هر چه قدر که سرعت بالاتر بره آمپر آب هم به همان مقدار بالا میره.مواردی که چک شده فشنگی آب جلو و پشت موتور،شستشوی رادیات و رادیات بخاری،اتصال منفی بدنه،ترموسات،چک کردن رله فن ها،واشر سرسیلندر هم تازه تعویض کردم.لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر09124349550عبداله زاده

محسن
ارسال شده در : چهارشنبه 24 خرداد 1402

درب رادیاتور عوض کن مشکلت حل میشه بیخود این همه هزینه کردی 😤😊

امیرعباس
ارسال شده در : شنبه 04 فروردین 1403

دوست عزیز شما یه فیلرگیری انجام دهید ویه روغن بهران پیشتازهم عوض کنید به امیدخدا درست میشود

منصور شکوری
ارسال شده در : جمعه 01 اردیبهشت 1402

سلام ،ماشین من پرایدکاربرات هست امپر اب بعد از 5دقیقه که ماشین روشن میکنم تا کمی به اخر مونده میره بردم تعمیرگاه دو بار فشنگی اب عوض کردن ترم استارت تعویض کردن ،بردن کیلومتر ساز نگاه کرد گفت از امپر ها نیست دیگه نمیدونم چکار کنم ممنونم راهنمایی ام کنید

عزت ا.... فتحی
ارسال شده در : چهارشنبه 14 دی 1401

سلام سوزوکی ۲۴۰۰ دارم در سرعت بالا آب موتور به داخل مخزن میریزه و موتر جوش میاره علت اش چیست لطفا

عباسعلی کلاته
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 دی 1401

سلام ماشین من تو سرعت بالا امپر بالا می‌رفت تا اینکه فهمیدم برقکار سیم‌های فن رادیات رو برعکس بسته‌ بود باد داغ موتور رو میزد به رادیات

عباسعلی کلاته
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 دی 1401

سلام من ماشینم در سرعت بالا امپرش بالا می‌رفت یکی گفت فیلر بزن یکی گفت روغن موتور عوض کن یکی گفت ترموسات خرابه یا رادیات گیر داره همه این کارها رو انجام دادم درست نشد تا اینکه یه روز ماشین روشن بود از جلوی ماشین رد شدم دیدم یه باد داغ از رادیات میزنه بیرون فهمیدم دور فن رادیات برعکسه و باد داغ موتور رو میزنه رروی رادیات و وقتی سرعت بالا میرفتم باد از جلو که میزد با برخورد با باد فن باعث می‌شد اب سرد نشه و امپر بره بالا پس عزیزان اگه فن رادیات عوض یا تعمیر کردین حتما دور فن رو بررسی کنید تا مثل من اذیت نشین امیدوارم به درد کسی بخوره

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 دی 1401

سلام وقت بخیر،ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربتون

علی محمودی
ارسال شده در : شنبه 26 شهریور 1401

سلام استاد وقت بخیر پژو۴۰۵ مدل ۹۳. کولر که میگیرم تا دور ۲خوبه روی دور ۳یا۴ میزارم آمپر میکشه..

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 26 شهریور 1401

سلام وقت بخیر ، با عرض پوزش در مورد عدم پاسخگویی به سوالات برخی از دوستان ، به دلیل عدم همکاری کارشناس فنی قبلی مجموعه مستریدکی تا همکاری با کارشناس فنی جدید از پاسخگویی کارشناسی در مورد سوالات شما عزیزان در مورد ایرادات خودرویی معذوریم .

یداله ظاهرآرا
ارسال شده در : پنجشنبه 24 شهریور 1401

باسلام وعرض ادب وتشکر از راهنمایی شما بنده یک مشکلی برای ماشینم پیش آمده 206 تیپ 2 سال گذشته رادیات نو عوض کردم برای کاری مسافرت رفتم توسرعت بالا 100 روی کولر که میروم ماشین داغ می‌کند و زیر 90 و 90 مشکل خاطی ندارد علت چیست باتشکر

رضانوروزی
ارسال شده در : یکشنبه 06 شهریور 1401

سلام وخسته نباشید.ببخشید من پراید۱۴۱ دارم انژکتور.ماشین درحال حرکت فنش پایین نمیاد خنک نمیکنه حتی درشب هم همینطور آمپر زیادبالا نمیاد میرسه به خط وسط فن روشن میشه ولی پایین نمیاره فقط موقعی که ماشین درجا کارمیکنه فن خنک میکنه ایراد این چیه عزیز لطفاراهنمایی کنید بخدا۳ماهه ازکارانداخته منو۰۹۰۳۲۳۳۸۳۹۷

امین
ارسال شده در : پنجشنبه 20 مرداد 1401

سلام وقت بخیر ببخشید من برلیانس 320دارم وقتی که کولر ماشین روشن می کنم یه 10دقیقه که حرکت میکنم آمپر تا یه خط مونده به آخر می‌ره و کولر باد گرم میده ولی در حالت عادی بدون کولر هیچ مشکلی نداره رادیات عوض کردم اتصال به بدنه انجام دادم و واتر پمپ هم چک کردم ولی بازم مشکل بر طرف نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

حمید سعادت
ارسال شده در : یکشنبه 16 مرداد 1401

سلام استاد ماشین ۲۰۶دارم چراتوشهرامپرم باکولرپایین هست زیرخط وسط هسته ولی توجاده سرعت میره بالا امپرم میره بالا همه کاراشوانجام دادم واسه اینکه بیاد پایین ولی درست نشد

حسین رنگریز
ارسال شده در : چهارشنبه 12 مرداد 1401

سلام استاد محترم 405 مدل 90 دارم بسیار سرحال عالی پر شتاب ،مدتیست در هوای گرم وسرعت بالا وسربالایی آمپر آب بالا میره .واشر سر سیلندر سالم .فشنگی فن رو تعویض کردم فن سالمه .رادیات هم نشون دادم مشکلی نداره .اتسال بدنه هم گفتن سالمه.لطفا راهنمایی فرمایید

موسوی
ارسال شده در : دوشنبه 27 تیر 1401

سلام استاد عزیز من رانا پلاس دارم و قتی با کولر و سرعت بالا و یا از سراشیبی با کولر بالا میرم سریع آمپر میکشه (آمپر دیجیتال وگازبرقی) و آلارم های تمپرچر میده وقتی کولر خاموش کنم و سرعتم بیارم پایین تقریبا نرمال میشه بنظرتون مشکل چیه خستم کرده

مهزداد قربانی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 21 تیر 1401

سلام خسته نباشید من 206مدل 85دارم وقتی تو جاده کفی سرعت به 120تا 130میرسه امپر اب میره به 98درجه بعد نن میکنه میاد روو 90تو جاده فن زود به زود روشن میشه که خنک کنه واتر پمپ و ترمستاد و راداتور هم عوز کردم اتصال به بدنه هم تقویت کردم باز هم همون مشکل داره لطفا راهنمایی کنید

اسد درویشی
ارسال شده در : شنبه 18 تیر 1401

سلام استاد ماشین سمند دارم سرعت بالا آمپر میکشه.میره روی ۱۰۰.ترموستات رادیاتور وعوض کردم بازم همونطور کار میکنه.دستگاه هم زدم میگه مشکل نداره.ماشینم تازه تعمیر اساسی کردم ولی بازم مشکلش حل نشد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محسن گودرزی
ارسال شده در : جمعه 17 تیر 1401

استاد سلام، ماشین پارس سال دارم که موقع حرکت دور موتور نرسیده به سه هزار سرعت ماشین 50 کیلومتر با دنده سه خیلی راحت فن میزنه اما یکم که گاز میدم دور موتور بالای سه هزار میره دمای آب میاد بالا و فن دور کند هم همش کار میکنه انگار که زور نداره خنک کنه فن ها هم سالمه همه چیز ماشین هم تعویض کردم مثل واتر پمپ فشنگی، ترموستات 75، واشر سر سیلند، رادیات، شستشوی کاتالیزور انجام شده، به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه استاد، ممنونم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 18 تیر 1401

سلام وقت بخیر , با توجه به توضیحاتتون و قطعاتی که تعویض کردید احتمال کیپ بودن رادیاتور بخاری خودروتون وجود داره و در صورتی که رادیاتور بخاری هم مشکلی نداشته باشد میبایست رینگ و پیستون خودرو توسط تعمیرکار چک شود .

کیان
ارسال شده در : یکشنبه 12 تیر 1401

سلام ماشین من جک جی ۵ اتومات هست موقعی که کولر میگیرم آمپر آب از وسط بالا ترمیره و فن ها هم دور تند کار میکنن ولی اصلا آمپر پایین نمیاد اتصال بدنه هم تقویت کردم ولی بازم مشکل پا بر جا هست موقعی که کولر خاموش میکنم همچی اوکی هست و آمپر هم سر جای خودش قرار میگیره لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 14 تیر 1401

سلام وقت بخیر , در مورد خودروی شما و با توجه به توضیحاتتون شما اول ترموستات ماشین رو تعویض بکنید و در صورت ادامه داشتن مشکل رادیاتور آب موتور رو چک کنید که در صورت گرفتگی در رادیاتور , اون مشکل رو برطرف کنید .

RezaHosseini
ارسال شده در : پنجشنبه 09 تیر 1401

سلام پارس ۸۸ دارم کولر که میگیرم آمپر خیلی پایین و خوبه ولی وقتی سربالایی میرم یا یکم فشار میاد به موتور آمپر میره بالا , همه چیزش هم سالمه نه واشر زده و نه فن خرابه نه گاز کولر کمه نه ترموستات نه واتر پمپ , نمیدونم از چیه و خروج اگزوز هم اوکیه ولی میره بالا ماشین رو نگه میدارم آروم میاد پایین

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 11 تیر 1401

سلام وقت بخیر , در مورد خودروی شما به احتمال 90 درصد گرفتگی در رادیاتور آب موتور وجود داره که میبایست گرفتگی برطرف بشه که اصطلاحا میگن که رادیاتور باید سیخ بخوره .

محسن گودرزی
ارسال شده در : دوشنبه 06 تیر 1401

درود فراوان، استاد عزیز بنده یه ماشین پژو پارس سال دارم وقتی ماشین روشن هستش در حالت درجا فن میزنه اما وقتی در حالت حرکت میوفته فن دور کند کار میکنه و آمپر ماشین هم بالا نشون میده به قول معروف یه چوب کبریت پایین تر از دمایی که میخواد فن بزنه، وقتی که فن دور کند هم روشنه دکمه ی کولر رو سریع روشن خاموش میکنم فن قطع میشه و کولر هم میزنم فن دور تند تو سرویس نمیاد رله فن هم سالمه در ضمن، واتر پمپ، فشنگی های آب، ترموستات، واشر سر سیلند، را یات دو لول همه تعویض شدن. ممنونم اگه جواب بنده رو هم بدین

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 06 تیر 1401

سلام وقت بخیر , در مورد خودروی شما و با توجه به توضیحاتتون احتمال اینکه گاز کولر کم باشه و فشار نداشته باشه وجود داره که در نهایت فن دور تند رو راه نمیندازه .

عقیل
ارسال شده در : یکشنبه 05 تیر 1401

سلام یه پژو ۹۰ دارم موتور کامل نو انداختم دوبار هم موتور باز کردم همچی اوک برق دینام منفی همچی دور موتور وقتی در جا میبرم رو ۳ یا تو حرکت سر عت بالا ماشین امپر میکشه هر چی بگی عوض کردم البته امپر بنزینم زمانی که داغ میکنه میمونه بازی کردن بعدش هم امپر ماشین رسید نزدیک خط قرمز بوقش ضعیف شد همچی عوض کردیم

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 11 تیر 1401

سلام وقت بخیر , در مورد خودروی شما هم به احتمال 90 درصد گرفتگی در رادیاتور آب موتور وجود داره که میبایست گرفتگی برطرف بشه .

عباسعلی کلاته
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 دی 1401

ماشین من دور موتور فن رادیات برعکس بود باد داغ موتور رو میزد روی رادیات سیم‌ها رو جابجا کردم ماشین درست شد قبلش هر کاری گفتند انجام دادم توی سرعت بالا امپر بالا می‌رفت برقکار سیم‌ها رو اشتباه بسته بود

علی شایسته
ارسال شده در : یکشنبه 29 خرداد 1401

برلیانس ۳۳۰ اتومات دارم تو سربالایی آمپر تا یه خط مونده به قرمز بالا میاد

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 تیر 1401

سلام وقت بخیر , در مورد خودروی شما ایرادهای احتمالی میتونه از ترموستات , کم بودن آب در مخزن رادیاتور و یا گرفتگی در رادیاتور و یا مسیر انتقال آب باشد .

سید محمد فتاحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من ۲۰۶ مدل ۹۰ دارم مشکلش هم اینه که توی سر بالایی ها آمپر آب از صد درجه رد میکنه و آب از در قمقمه بیرون میزنه تا حالا هم چند بار درب قمقمه با قمقمه رو عوض کردم رادیاتش هم نو کردم ولی باز مشکلم برطرف نشد لطفا راهنماییم کنید مچکرم

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام وقت بخیر , با توجه به توضیحات شما و تعویض برخی قطعات ماشینتون , بهتر است که شما فن دور تند , شلنگ منبع انبساط به رادیاتور و ترموستات خودروی خودتون رو هم توسط تعمیرکارتون چک کنید .

امیر خیابانی
ارسال شده در : شنبه 13 فروردین 1401

سلام ماشین من پرایده،فقط و فقط وقتی که گاز میدم (تو سرعت های بالا) آمپرش بالا میره،مثلا داخل شهر خیلی خوب کار میکنه،ولی تو جاده با دنده ۴ یا ۵ که سرعتم بالاست آمپر میکشه،تو همون حین حرکت وقتی ماشین رو خلاص میکنم و گاز نمیدم بعد چند لحظه آمپرش کم میشه،واترپمپ و ترموستات و رادیات و هرچی که فکرشو کنین چک شده،یه مکانیک گفت امکان داره از گرفتگی کاتالیزور باشه،به نظرتون امکان داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 15 فروردین 1401

سلام , وقت بخیر , ایرادی که شما میفرمایید به احتمال زیاد از عدم گردش خوب آب توی موتور هست که دلیلش هم میتونه از پمپاژ نکردن مناسب واتر پمپ و یا گرفتگی رادیاتور آب و در نتیجه به گردش در نیامدن کافی آب توی موتور خودرو میشود .

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 15 فروردین 1401

و در هر صورت امکان گرفتگی کاتالیزور تقریبا منتفی هست .

سیداسماعیل
ارسال شده در : یکشنبه 05 تیر 1401

سلام.مشکلتون حل شد؟ چون منم دقیقا همین مشکل رو با پرایدم دارم...اگه مشکلتون حل شد ممنون میشم منم راهنمایی بفرمایید...

سیداسماعیل
ارسال شده در : دوشنبه 06 تیر 1401

سلام.منم دقیقا همین مشکلو دارم...اگه مشکل ماشینتون رفع شد لطفا منم راهنمایی بفرمایید... تماسم 09192312001

امیر بیابانی
ارسال شده در : یکشنبه 01 اسفند 1400

ماشین من اچ سی کراس هنگامی که حرکت میکنم آمپر بالا می‌رود وقتی توقف میکنم نرمال است علت چیست

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 22 اسفند 1400

سلام , چند عامل وجود داره که میتونه روی بالا و پایین آمدن آمپر ماشینتون تاثیر بذاره مثل ترموستات و فشنگی های آب و فن که ترجیحا توسط تعمیرکار خودرو چک بشوند بهتر است .

عباسعلی کلاته
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 دی 1401

دور فن را نگاه کنید برعکس نباشه ماشین من هم اینجوری بود توی ترافیک خوب بود تو سرعت امپر بالا می‌رفت برقکار سیم‌ها رو برعکس بسته بود

واتساپ