خرید فیلتر هوا دانگ فنگ H30 کراس

بسیاری خودروی دانگ فنگ را با نام دیگر h30 کراس می‌شناسند. فيلتر هوا دانگ فنگ همان فیلتری است که برای پژو 206 نسل جدید(95 به بعد) استفاده می‌شود. موتور این خودرو همان موتور 206 تیپ 5 است. این خودرو وزن سنگینی دارد و به همین دلیل سرعت بالای آن فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌کند. از این رو فيلتر هواى دانگ فنگ باید قدرت بیشتری برای جذب آلاینده‌ها و هوادهی به موتور را داشته باشد.

مهمترین نکات خرید فیلتر هوا دانگ فنگ

بسیاری خودروی H30 کراس یا دانگ فنگ را به عنوان یک خودروی زیبا و پرسرعت می‌شناسند. این خودروی چینی به دلیل شکل ظاهری‌ و بدنه‌ی سنگینش به فیلتر هوای قدرتمند و باکیفیت نیاز دارد. فیلتر هوایی که برای این خودرو تهیه می‌شود، باید بتواند جریان هوای مورد نیاز موتور را تأمین کنید. هر چه سرعت خودرو بالاتر می‌رود، فشار بیشتری به موتور دانگ فنگ وارد می‌شود. در صورتی که فیلتر هوا دانگ فنگ به مدت طولانی تعویض نشود، گرد و غبار زیادی آن را می‌پوشاند. در نتیجه قدرت هوادهی آن کاهش می‌یابد. این در حالیست که موتور خودروی سنگین H30 کراس به هوای زیادی نیاز دارد. با کاهش هوادهی، احتمال خطر احتراق و آتش‌سوزی در موتور این خودرو افزایش می‌یابد. در بهترین حالت میزان سوخت خودرو بیشتر می‌شود. فیلتر هوای این خودرو با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار دارد، به تعویض نیاز دارد. در شرایط جغرافیایی آلوده و یا وجود ریزگردها، فيلتر هواى خودروی دانگ فنگ باید در مدت زمان کوتاه تعویض شود. در شهرهایی مثل تهران، اهواز، اصفهان و مشهد که میزان آلودگی هوا در برخی از روزهای سال بیش از حد است، فيلتر هواى این خودرو باید بعد از مدت زمان کوتاهی تعویض شود.

قیمت فيلتر هواى دانگ فنگ

قیمت یک فيلتر هواى دانگ فنگ نسبت به فیلتری که برای خودروهای ارزان قیمت تهیه می‌کنید، بیشتر است. زیرا موتور این خودرو قدرتمندتر از خودروهایی مثل تیبا، پراید و یا 405 است. در چند ماهه‌ی اخیر با توجه به افزایش قیمت‌ ارز، قیمت فيلتر هواى دانگ فنگ نیز افزایش یافته است. با این حال فیلتر هوا دانگ فنگ با پژو 206 نسل جدید یکسان است و باید توجه کرد که قیمت آن هم یکسان است. با یک بررسی کوتاه در این صفحه می‌توانید به راحتی از قیمت این محصول آگاهی کامل بدست بیاورید.

نمایندگی‌ فیلتر هوا دانگ فنگ

با توجه به اینکه دانگ فنگ یا H30 کراس یک خودرو خارجی (چینی) است، فیلتر هوای آن نیز باید متناسب با موتور خودرو تهیه شود. فلیتر هوا خودرو باید قدرت بالایی در جذب آلودگی‌های هوا داشته باشد. در عین حال بتواند هوای زیادی را به سمت موتور دانگ فنگ هدایت کند. پس به سراغ فروشگاه‌های بی‌نام و نشان نروید و از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

بهترین برند فیلتر هوای دانگ فنگ

بدون شک بهترین مارک فیلتر هوا دانگ فنگ توسط یک شرکت چینی ساخته می‌شود. زیرا این خودرو چینی است و فیلتر آن نیز می‌تواند در همین کشور ساخته شود. البته می‌توانید به سایر برندهای ایرانی نیز اعتماد کنید. چرا که برخی از محصولات ایرانی نیز برای خودروهای سنگین و پرقدرت ساخته می‌شوند. با همه‌ی این تفاسیر به دلیل یکسان بودن موتور دانگ فنگ با خودروی پژو 206، برخی برای این خودرو نیز از همان فیلتر هوای 206 استفاده می‌کنند و بهترین برند داخلی آن فیلتر سرکان و ایساکو هستند که دارای واحد کنترل کیفیت هستند. و از آنجا که تشخیص قطعات چینی اصل از تقلبی دشوار است توصیه می‌شود از برندهای داخلی اصل استفاده شود.

ضرورت استفاده از فيلتر هوا دانگ فنگ

فيلتر هواى دانگ فنگ یکی از لوازم مصرفی خودرو است که مانع از ورود گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها به داخل موتور خودرو می‌شود. این قطعه با ارسال هوای پاک به سمت موتور، از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند. با افزایش سرعت خودرو، لازم است تا هوای تمیز و زیادی به سمت موتور دانگ فنگ حرکت کند. این امر تنها با نصب یک فیلتر هوای متناسب با این خودرو امکان‌پذیر است. در صورتی که از نصب فیلتر هوا دانگ فنگ صرف‌نظر و یا فیلتر نامناسب برای آن استفاده کنیم، میزان قدرت موتور کاهش می‌یابد. از سوی دیگر کارایی مفید موتور کمتر و میزان سوخت آن بیشتر می‌شود. در نهایت اگر میزان فشار بر خودرو بیش از حد شود باعث احتراق و آتش سوزی می‌شود. همچنین فیلتر بر روی موتور نصب نشود، گرد و غبار زیادی موتور را احاطه می‌کند. در نتیجه از ورود هوا به داخل موتور دانگ فنگ جلوگیری می‌شود. با کاهش میزان هوای ورودی به سمت موتور، احتمال احتراق و آتش‌سوزی خودرو افزایش می‌یابد.

واتساپ