خرید فیلتر هوا هایما

فیلتر هوای هایما در ردیف فیلترهایی قرار می‌گیرد که خاص خودروهای شاسی بلند هستند. خودروی هایما به دلیل چابکی و ظاهر زیبایی که دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه طرفداران خودروهای شاسی‌بلند قرار گرفته است. این خودرو بدنه‌ی سنگینی دارد. به همین دلیل فیلتر هوا هایما با فیلترهایی که برای خودروهای سبک ساخته می‌شود، تفاوت زیادی دارد. زیرا موتور هایما به قدرت زیادی نیاز دارد تا وزن سنگین خودرو را به حرکت درآورد. با وجود استفاده از فیلتر هوای هایما، هیچ گرد و غبار یا آلودگی وارد موتور نمی‌شود. از سوی دیگر موتور سوخت کمتری را مصرف می‌کند و در قدرت آن برای حرکت خودرو خللی ایجاد نمی‌شود. وجود یک فیلتر هوای نامناسب برای خودروی هایما باعث کاهش هوادهی به موتور خودرو می‌شود. در نتیجه با افت قدرت موتور مواجه می‌شویم.

مهمترین نکات خرید فیلتر هوا هایما

خودروی هایما نیز همانند سایر خودروهای مشابه خود، به فیلتر هوا نیاز دارد. زیرا این خودروی شاسی‌بلند با بدنه‌ای سنگین است. از این‌رو موتور آن برای حرکت به قدرت بیشتری نیاز دارد. هم‌زمان با حرکت خودرو، میزان هوای ورودی به سمت موتور با آلاینده‌های زیادی از جمله گرد و غبار همراه است. با توجه به نیاز موتور به هوای پاکیزه و بدون آلاینده، فیلتر هوای هایما باید علاوه بر جذب مواد آلاینده، هوای مورد نیاز خودرو را تأمین کند. با این کار از داغ شدن موتور خودرو جلوگیری می‌شود. انواع فیلتر هوا هایما از مواد مختلفی ساخته می‌شود که عبارتند از: سلولز، اسفنج و کتان. اگر برای خودروی هایما از فیلتر هوای سلولزی استفاده کنید، قطعاً هزینه‌ی کمتری را پرداخت می‌کنید. اما این نوع فیلتر هوا باید بعد از مدت کوتاهی تعویض شود. فیلترهوای اسفنجی برای خودروی هایما کاربرد ندارد. در مقابل می‌توانید برای هایما از فیلتر هوای کتان استفاده کنید. این نوع فیلتر هوا دارای 6 لایه پارچه‌ی مخصوص روغنی است که به راحتی شسته می‌شود. همچنین با وجود این نوع فیلتر موتور هایما تنفس بهتری خواهد داشت.

چرا فیلتر هوای هایما را باید تعویض کنیم؟

موتور خودروی هایما به مراقبت زیادی نیاز دارد. جلوگیری از ایجاد لایه‌های گرد و غبار بر روی بدنه‌ی موتور، بازدهی آن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر با جلوگیری از ایجاد لایه‌ی گرد و غبار، موتور در زمان عملکرد داغ نمی‌شود. زیرا لایه‌ی گرد و غبار مانع از رسیدن هوا به موتور می‌شود. فیلتر هوا هایما همانند یک محافظ عمل می‌کنند. این قطعه‌ی کاربردی همچون سدی در برابر هوا قرار می‌گیرد. سپس با گرفتن و جذب گرد و غبار و سایر مواد آلاینده‌، هوای پاک را به سمت بدنه‌ی موتور هدایت می‌کند. طی این فرآیند موتور هایما که در حال کار است، داغ نمی‌شود. در نتیجه میزان مصرف سوخت آن در حد متعادل باقی می‌ماند. از سوی دیگر این فیلتر دوام و طول عمر بیشتر را برای موتور خودروی هایما به همراه دارد.

خرید فیلتر هوا هایما

قیمت فیلتر هوا هایما

اگر بخواهید فیلتر هوای هایما را متناسب با خودرو تهیه کنید، مطمئناً باید هزینه‌ی بیشتری بابت قطعه اصلی نسبت به دیگر مارک‌ها پرداخت کنید. فیلترهای ساخت شرکت‌های ایرانی نسبت به فیلترهای خارجی ارزان‌تر هستند. اما به دلیل نیاز هایما به یک فیلتر مخصوص خودروهای شاسی بلند و از نوع خارجی باید هزینه‌ی بالایی را متقبل شوید. یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت فیلتر هوای هایما تاثیر دارد، جنس محصول است. که قطعا با استفاده از محصولات اصلی دیگر نگرانی مواد اولیه را ندارید و با خیال راحت از قطعه خود استفاده می‌کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق این محصولات می‌توانید با یک نگاه کلی به این صفحه از آ« آگاهی کامل بدست بیاورید.

نمایندگی‌ فیلتر هوا هایما

هایما یکی از خودروهای ساخت کشور چین است. در نتیجه  فیلتر هوای مناسب با این خودرو توسط کشور چین تولید شود. البته در شرکت‌های ایرانی نیز این قطعه تولید می‌شود. ولی از آنجایی که تشخیص قطعه اصلی و تقلبی این قطعه بسیار دشوار است، بهتر است از نمایندگی‌های‌ فیلتر هوا هایما که همان ایساکو است تهیه شود. این نمایندگی‌ها در شهرهای بزرگ کشور فعالیت دارند. توجه داشته باشید که فیلتر هوای این خودروی پرقدرت را تنها از نمایندگی‌های آن تهیه کنید. سایت‌های فروش اینترنتی معتبر هم قطعات اصلی را به فروش می‌رسانند، تا در هرجای ایران هستید بتوانید به راحتی قطعه اصلی خود را مطمئن تهیه نمایید.

بهترین مارک های فیلتر هوا هایما

یکی از دلایل احتراق و آتش‌سوزی موتور خودروها، نداشتن فیلتر هوای مناسب است. خودروی هایما نیز همانند سایر خودروهای سواری در زمان حرکت و به خصوص با سرعت بالا، به هوادهی موتور نیاز دارد. اگر چه بسیاری از دارندگان خودروها فکر می‌کنند خودرو بدون فیلتر هم می‌تواند عمل کند. اما این تصور اشتباه باعث کاهش کارآیی خودرو، افزایش میزان مصرف سوخت و در نهایت کاهش طول عمر موتور می‌شود. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید فیلترهای خودرو فعالیت می‌کند. با توجه به اینکه هایما یک خودروی خارجی و شاسی بلند است، بهترین برند فیلتر هوا برای آن باید توسط همان برند تولید کننده تهیه شود. از آنحا که شرکت ایران خودرو تولید کننده‌ی این خودرو است بهتر است فیلتر هوا هایما هم از همین شرکت در بسته بندی برند ایساکو تهیه شود. با این حال برخی از برندهای داخلی نیز فیلترهای مرغوب و باکیفیت تولید می‌کنند که فیلتر سرکان از برترین شرکت‌ها است.

واتساپ