کاسه ترمز پراید

کاسه ترمز قطعه‌ای مهم در فرآیند نگه‌داشتن، متوقف کردن چرخ و کنترل خودرو است که در قسمت عقب خودرو و روی چرخ‌ها قرار می‌گیرد و همراه با چرخ‌ها حرکت می‌کند. این قطعه از آهن یا چدن ساخته می‌شود تا مقاومت قابل‌قبولی در بازار اصطکاک و فشار داشته باشد. کاسه ترمز از قطعه‌ای گود درست شده که مجموعه ترمز هر چرخ را در خود نگه‌می‌دارد، به‌صورت متحرک عمل می‌کند و بعد از نصب، رینگ چرخ روی آن قرار داده می‌شود. وقتی‌که کاسه ترمز روی چرخ سوار می‌شود، کنترل خودرو با فشار دادن پدال ترمز انجام می‌شود و سرعت چرخ خودرو کم می‌شود. ترمز کاسه ای پراید از نظر ظاهر و عملکرد کمی با ترمز دیسکی پراید متفاوت است و نسبت به آن قدمت بیشتری هم دارد.

کاسه ترمز پراید با چه قیمتی در بازار عرضه می‌شود؟

قیمت کاسه ترمز پراید ممکن است به‌خاطر عوامل مختلفی تغییر کند. نوسانات بازار هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که روی تغییر قیمت‌ها اثرگذار است. قیمت‌های مختلفی روی برند‌هایی مثل تلدا، ایساکو و تسکتار وجود دارد، همچنین برند شرکتی سایپا یدک هم که توسط خود شرکت تولید قطعات سایپا تولید می‌شود یکی دیگر قطعاتی است که در بازار باعث تنوع قیمت برای کاسه ترمز پراید می‌شود. البته معمولا قیمت‌هایی که روی قطعات خود شرکت سایپا یدک وجود دارد، نسبت به دیگر قطعات ارزان‌تر و منطقی‌تر است.

لیست انواع کاسه ترمز پراید

ترمز‌های کاسه‌ای یا کاسه ترمزها قدیمی‌ترین ترمزهایی  هستند که در سیستم ترمز و توقف خودرو استفاده می‌شوند. سیستم جدید‌تری که بعد از کاسه ترمز وارد صنعت خودوسازی شد، ترمز دیسکی بود؛ اما هنوز هم مثل قبل، برای ساخت و تولید خودروهای سبک از کاسه ترمز استفاده می‌شود. دلیل اصلی رواج ترمزهای کاسه‌ای هم سادگی و هزینه‌ی پایین تولید آن است. همان‌طور که گفتیم کاسه ترمز مجموعه‌ای‌ست که روی چرخ‌های خودرو قرار می‌گیرد و کنترل و توقف خودرو را ممکن می‌کند. دو نوع کاسه ترمز برای پراید وجود دارد که در ادامه از آن صحبت می‌کنیم:‌

کاسه ترمز جلو پراید

کنترل چرخ‌های جلو یکی از بخش‌های مهم خودرو است. کاسه ترمز جلو که روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرند وظیفه‌ی نگه‌داری سیستم ترمز چرخ جلو و توقف کامل چرخ‌ها و درنهایت، خودرو را دارند. اگر چه بیشتر خودروها در چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی استفاده می‌کنند اما کاسته ترمز جلو برای خودروی پراید هم در بازار وجود دارد.

کاسه ترمز عقب پراید

کاسه ترمز عقب همان‌طور که از اسم آن می‌توان فهمید، یک قطعه‌ای استوانه‌ای شکل است که شبیه به کاسه‌ای توخالی روی چرخ‌های عقب خودرو استفاده می‌شود. لنت‌های چرخ عقب داخل کاسه ترمز قرار می‌گیرند. کاسه ترمز به‌خاطر قدرت بیشتر و اصطکاک بالاتری که ایجاد می‌کند گزینه‌ی مناسب‌تری برای کنترل چرخ‌های عقب است.

چگونه کاسه ترمز اصل پراید را تشخیص دهیم؟

تشخیص کاسه ترمز اصل از نمونه‌های تقلبی  و کپی شده کار آسانی نیست. از آنجا که نمونه‌های تقلبی در بازار به‌خاطر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارند و سود بیشتری که توزیع‌کنندگان می‌خواهند داشته باشند، بیشتر از گذشته شده، درنتیجه بهترین و منطقی‌ترین کاری که برای خرید کاسه ترمز پراید می‌توان انجام داد خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر است. فروشگاه‌هایی که تضمین اصالت قطعات را دارند و می‌توانید برای رفع هر مشکل و اقدامی از پیشیبانی و ضمانت آنها استفاده کنید. با این حال، نکات مهمی که می‌توان در تشخیص کاسه ترمز اصل پراید در نظر گرفت را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:‌ بسته‌بندی و جعبه: بسته‌بندی و جعبه اولین مرجعی است که برا اصالت کالا می‌توانید به آن مراجعه کنید. نشانه‌هایی مثل اختلاف در رنگ و فونت نوشته، مواد اولیه‌ی به‌کارگرفته شده در ساخت کارتن، یا طراحی داخلی و خارجی جعبه راهنمایی برای کنترل بسته‌بندی قطعه‌ی اصلی از تقلبی است. لوگو و هولوگرام:‌ اجناس و قطعات اصلی که توسط خود کمپانی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تولید شده‌اند برای تشیخص قطعه‎ی اصلی از تقلبی دارای هولوگرام یا برچسب مخصوص‌اند. البته که این برچسب را هم می‌توان کپی کرد اما اختلاف‌ها و تفاوت‌هایی که در برچسب‌های اصل و تقلبی وجود دارد که تشخیص را راحت می‌کند. برچسب و کد بارکد:‌ سایپا یدک برای تشخیص و کنترل اصالت قطعات خود روی جعبه‌های بسته‌بندی بارکد ثبت کرده است که با پاک کردن نوار اسکچ و استعلام بارکد می‌توان صحت قطعه را بررسی کرد. اگر قطعه یا بسته‌بندی قطعه‌ای را تهیه کردید که بارکد آن از قبل مخدوش شده بود می‌تواند زنگ خطری برای تردید در اصلی بودن یا نبودن قطعه باشد!

خرید اینترنتی کاسه ترمز پراید در سایت مستر یدکی

خرید اینترنتی ممکن است همه‌ی احتمال‌ها برای تقلبی بودن کالا را بیشتر کند؛ اگر ندانید خرید خود را از کجا انجام دهید! خرید از فروشگاه‌ معتبر و باکیفیت ساده‌ترین راهی است که می‌توانید با خیال راحت به محصولات آن اعتماد کنید و بدون نگرانی از آنها استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو مستر یدکی با ارائه یک محصول از حداقل دو برند مختلف، در تلاش است تا هم به قدرت انتخاب و مقایسه مشتریان احترام بگذارد و هم بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات را در اختیار آنها قرار دهد. به‌راحتی می‌توانید قطعات مورد نظر خودرو خود را در سایت مستر یدکی جست‌وجو، بررسی و انتخاب کنید و با خیالی آسوده از اصالت و کیفیت کالا اطمینان داشته باشید. همین حالا برای خرید کاسه ترمز پراید و دیگر قطعات خودرو مورد نظر خود سری به مستریدکی بزنید.

واتساپ