رانندگی با فیلتر روغن کثیف می‌تواند به موتور اتومبیل شما آسیب بزند یا آن را خراب کند. دانستن این‌که فیلتر روغن چیست و چه وظیفه‌ای دارد، کمک می‌کند تا زمان تعویض فیلتر روغن را تشخیص دهید و بدانید چه فیلتر روغنی برای اتومبیل شما مناسب‌تر است. اگر خودروی شما زانتیا است و نمی‌دانید بهترین فیلتر روغن برای زانتیا چیست تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

فیلتر روغن چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع فیلتر روغن اتومبیل دو وظیفه اصلی فیلتر ضایعات و نگهداری از روغن‌موتور را برعهده دارد. موتور اتومبیل شما زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که فیلتر روغن خودرو وظیفه خود را درست انجام دهد و روغن‌موتور را درست تسویه کند و در زمان مناسب در اختیار موتور اتومبیل قرار دهد تا مراحل عادی خود را برای عملکرد صحیح خودرو طی کند.

متأسفانه اکثر اوقات اهمیت فیلتر روغن نادیده می‌شود، اما اگر بدانید فیلتر روغن چقدر برای خودرو حیاتی است، هیچ‌گاه بی‌تفاوت از کنار آن گذر نمی‌کنید. آیا می‌دانید رانندگی با روغن‌موتور کثیف می‌تواند به موتور خودرو شما آسیب بزند و ممکن است برای تعمیر مجبور به پرداخت هزینه‌های کلان شوید؟

مانند سایر قطعات خودرو فیلتر روغن پس از مدتی دچار کثیف شدن و ساییدگی می‎شود و عملکرد آن پایین می‌آید. در نتیجه نداشتن فیلتر روغن یا فیلتر روغن سالم می‌تواند باعث شود، این کثیفی‌ها وارد روغن‌موتور شود و اتومبیل آسیب ببیند. فیلتر روغن از ورود آلودگی و کثیفی به موتور خودرو جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند ماندگاری روغن‌موتور شما طولانی‌تر باشد.

هشدارهای زمان تعویض فیلتر روغن خودرو

معمولاً زمانی که خودروی شما نیاز به تعویض فیلتر روغن داشته باشد علامت‌های زیر را از خود نشان می‌دهد:

  • مشکلات شتاب خودرو
  • شنیدن صدای فلز زیر کاپوت خودرو
  • تغییر رنگ اگزوز اتومبیل
  • فشار کم روغن

بهترین فیلتر روغن برای زانتیا

سیتروئن زانتیا خودروی تولیدی یکی از شرکت‌های فرانسوی است که در سال ۱۹۹۲ از آن رونمایی شد و سپس در بازارهای جهانی عرضه شد. پس از آن شرکت سایپا در سال ۱۳۸۰ تولید و مونتاژ این خودرو در ایران آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۹ نیز ادامه داد. شرکت سایپا خودروی زانتیا را به همراه دو موتور ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی در بازار ایران عرضه کرد. ازاین‌رو بهترین فیلتر روغن زانتیا ۱۸۰۰ و فیلتر روغن زانتیا ۲۰۰۰ ، فیلتر روغنی است که مورد تایید شرکت سایپا باشد و از قوانین و مقررات این کارخانه عبور کرده باشد. زیرا سازنده خودرو زانتیا شرکت سایپا بوده و آگاهی بیش‌تری نسبت به قطعات سازگار با این خودرو دارد. توصیه می‌کنیم حتماً از محصولات پیشنهادی شرکت سایپا برای خودروی زانتیا استفاده کنید.

انواع فیلتر روغن زانتیا

تولیدکنندگان پیشنهادی و مورد اعتماد فیلتر روغن زانتیا عبارت‌اند از: بهران فیلتر، فیلتر سرکان، شرکت PURFLUX که دو شرکت ساخت ایران و دیگری ساخت فرانسه است و همه آن‌ها مورد تایید خودروسازان ایرانی هستند.

فیلتر روغن بهران مدل GS 1145 مناسب سیتروئن زانتیا

شرکت تولیدی بهران یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید روغن است. این شرکت از سال ۱۳۴۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. فیلتر روغن‌موتور مدل  GS 1145 این شرکت برای خودروی سیتروئن زانتیا تیپ ۱۸۰۰ سوپرلوکس، 2000 SX, 2000 X مناسب است.

فیلتر روغن سرکان مدل SF 7730 مناسب سیتروئن زانتیا

شرکت تولیدی سرکان با بیش از ۴۶ سابقه در ایران به‌صورت تخصصی در زمینه تولید فیلتر روغن فعالیت می‌کند. این شرکت تولیدی فیلتر روغن زانتیا ۱۸۰۰ و فیلتر روغن زانتیا ۲۰۰۰ را تولید و عرضه می‌کند.

فیلتر روغن پرفلکس مدل LS867B مناسب سیتروئن زانتیا

شرکت تولیدی پرفلکس یک شرکت فرانسوی است که فیلتر روغن پرفلکس را تولید می‌کند. تنها فیلتر روغن غیرایرانی موجود در ایران، تولیدی شرکت پرفلکس است. این شرکت فیلتر روغن زانتیا ۱۸۰۰ و فیلتر روغن زانتیا ۲۰۰۰ را برای خودروی زانتیا تولید و عرضه می‌کند.

نکات مهم هنگام خرید فیلتر روغن زانتیا

  • سعی کنید هنگام خرید فیلتر روغن از برندهای معتبر و شناخته شده، بهترین فیلتر روغن برای زانتیا را تهیه کنید.
  • موقع خرید فیلتر روغن زانتیا ۱۸۰۰ و فیلتر روغن زانتیا ۲۰۰۰ حتماً از فروشنده گارانتی محصول را دریافت کنید و اگر فروشنده به هر دلیلی از ارائه گارانتی سر باز زد و بهانه آورد آن قطعه را خریداری نکنید. این حق شما است که محصولات را به‌صورت اورجینال دریافت کنید.
  • در مورد عمر مصرف فیلتر روغن ۱۸۰۰ و فیلتر روغن ۲۰۰۰ حتماً از فروشنده سؤال کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید تا از زمان تعویض محصول مطلع باشید و قبل از خسارت دیدن اتومبیل برای تعویض آن اقدام کنید.

قیمت فیلتر روغن زانتیا

قیمت فیلتر روغن زانتیا در ایران متغیر بوده و قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن اعلام کرد، اما برای خرید بهترین فیلتر روغن زانتیا با بهترین قیمت، حتماً از نمایندگی اتومبیل و یا کارشناسان مکانیک این زمینه مشورت بگیرید و بهترین فیلتر روغن را برای خودروی خود انتخاب کنید.

خرید فیلتر روغن زانتیا اصلی از مستر یدکی

مجموعه مستریدکی کالاهای خود را با ضمانت‌نامه اصالت کالا و به‌صورت اورجینال تقدیم مشتری می‌کند. همچنین می‌توانید قبل از خرید از کارشناسان ما در مستر یدکی مشاوره دریافت کنید و بهترین محصولات را برای وسیله نقلیه‌تان انتخاب کنید.

این‌که شما کجای کشور ساکن هستید، برای مستریدکی تفاوتی ندارد و در صورت ثبت سفارش ما خریدتان را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل به دست شما خواهیم رساند. همچنین اگر خریدهای شما بالای ۵۰۰ هزار تومان باشد، محصولات رایگان برای شما ارسال می‌شود.

واتساپ