تسمه تایم زانتیا برای تیپ خودروهای x2000 و sx2000 و ۱۸۰۰ سوپرلوکس در مستر یدکی موجود شد. این محصول تولید کشور اتحادیه اروپا است. تسمه تایم از جمله ضروری‌ ترین قطعات یدکی است که زمان تعویض آن باید به‌ موقع انجام شود. در غیر این صورت، در قسمت‌ های دیگر خودرو، ایجاد اختلال می‌ کند.

شنیدن سروصدا های اضافی از قسمت موتور خودرو، بد استارت خوردن و یا ایجاد دودهای غیرعادی از اگزوز همه نشانه‌ های پارگی تسمه تایم است. در‌واقع سلامت تسمه تایم عملکرد مستقیمی روی کارکرد موتور خودرو دارد. در نتیجه با مشاهده هر‌گونه نشانه، بایستی برای تعویض و خرید تسمه تایم زانتیا اقدام کرد.

تسمه تایم زانتیا چیست؟

 تسمه تایم زانتیا از جمله پرمصرف‌ ترین قطعات یدکی در بازار شناخته شده است. وظیفه تسمه تایم، اتصال میلنگ به میل سوپاپ خودرو است. به عبارتی تسمه تایم، تنظیم حرکت سوپاپ‌ ها یا تایمینگ را برعهده دارد. تسمه خودرو از جنس لاستیک با کیفیت ساخته می‌ شود. لایه داخلی انواع تسمه تایم زانتیا به شکل شیاردار است. شیارهای تسمه باعث درگیری با میل بادامک شده و در نتیجه فعالیت دقیق و تنظیم تایمینگ اتفاق می‌ افتد. دلیل کیفیت تسمه تایم بیشتر برای عمر طولانی و خرابی دیرهنگام آن است. به هر اندزه که کیفیت تسمه تایم زانتیا بیشتر باشد، به همان میزان از قابلیت بالایی برخوردار است.

نشانه‌ های خرابی تسمه تایم زانتیا

با پارگی و یا خرابی تسمه تایم، نشانه‌ هایی از کارکرد نادرست خودرو را متوجه خواهید شد. در‌واقع این نشانه‌ ها به شما یادآوری می‌ کند که زمان تعویض و خرید تسمه تایم زانتیا فرا رسیده است. این نشانه‌ ها شامل موارد زیر است:
⦁    انتشار دود بیش از حد و غیر نرمال از اگزوز
⦁    بد استارت خوردن ماشین در هنگام روشن شدن
⦁    عدم کارکرد صحیح  موتور خودرو، روی دور موتور بین ۲ تا ۴ هزار
⦁    نشانه‌ های ظاهری مانند پارگی و یا ریش ریش شدن تسمه تایم

زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم زانتیا

با توجه به نشانه‌ های گفته شده، بایستی هر چه زودتر برای تعویض و خرید تسمه تایم زانتیا اقدام کنید. توجه داشته باشید که تعویض تسمه تایم زانتیا بر اساس کارکرد کیلومتر در زمان‌ های معینی که سازنده تسمه تایم مشخص می‌ کند، باید انجام شود. به طور کلی معمولاً تعویض تسمه تایم خودرو بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر تعویض می‌ شود.


خرید تسمه تایم پراید از فروشگاه مستریدکی


دلایل خرابی تسمه تایم چیست؟

خرابی و پارگی تسمه تایم زانتیا بر اساس چندین دلیل اصلی اتفاق می‌ افتد. در این بخش به رایج‌ ترین دلایل پارگی تسمه تایم می‌ پردازیم:

  • رانندگی با دور موتور بالا

یکی از رایج‌ ترین دلایل خرابی تسمه تایم زانتیا، رانندگی با دور موتور بالا است. رانندگی با دور موتور بالا باعث ایجاد فشار در موتور خودرو و همچنین تسمه تایم می‌ شود. در نتیجه اگر خبر از وضعیت تسمه تایم خودروی خود ندارید، با دور موتور پایین رانندگی کنید. اگر تسمه تایم فرسوده شده باشد، احتمال پارگی آن بسیار زیاد است. 

  • استفاده از تسمه تایم نامرغوب

از دیگر دلایل خرابی زودهنگام تسمه تایم، استفاده از محصول نامرغوب و تقلبی است. توصیه می‌ شود که به دنبال خرید اجناس بی‌ کیفیت و ارزان‌ قیمت نباشید. چرا که هزینه‌ های سنگین‌ تری برای شما باقی می‌گذارد. با خرید یک محصول با کیفیت و همیشگی تا مدت‌ ها خیال خودتان را از رانندگی امن و مطمئن، آسوده کنید. بنابراین برای خرید تسمه تایم زانتیا حتماً بهترین کیفیت را انتخاب  کنید تا دچار ضررهای سنگین مالی نشوید. 

  • تعویض نادرست تسمه تایم

پس از خرید تسمه تایم برای نصب آن حتماً از افراد ماهر کمک بگیرید. چرا که تعویض نادرست، موجب عدم کارکرد صحیح موتور می‌ شود. حتی به سایر قطعات خودرو هم صدمات زیادی می‌ زند. نصب تسمه تایم نیاز به دانش فنی و مکانیکی دارد. چنانچه به درستی نصب نشود، به راحتی قدرت موتور ضعیف شده و باعث پارگی می‌ شود.

برندهای مختلف تسمه تایم زانتیا

اگر قصد خرید تسمه تایم زانتیا را دارید، ما به شما بهترین برندهای بازار را معرفی می‌ کنیم. انواع برندهای مختلف تسمه تایم زانتیا در بازار موجود است. شما می‌ توانید بنا بر نوع نیاز و بودجه‌ تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

از جمله پرفروش‌ ترین برندهای مختلف تسمه تایم زانتیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁    تسمه تایم برند پاورگریپ
⦁    تسمه تایم برند بوش
⦁    تسمه تایم برند کنتینتال
⦁    تسمه تایم برند ایساکویی
⦁     تسمه تایم برند دایکو
⦁    تسمه تایم برند گتس
⦁    تسمه تایم برند اوریجینال


نکات قابل توجه برای خرید تسمه تایم زانتیا

در حال حاضر اغلب افراد به خرید اینترنتی تسمه تایم زانتیا روی می‌ آورند. در این بخش به برخی از نکات قابل توجه برای خرید تسمه تایم زانتیا اشاره می‌ کنیم:
⦁    با گشت‌ و‌گذار در سایت‌ ها می‌ توانید به راحتی قیمت، برند، کشور سازنده و مواردی از این قبیل را بررسی کنید. توصیه می‌شود که حتماً برای خرید اینترنتی تسمه تایم زانتیا به وب سایت‌ های معتبر مراجعه کنید.
⦁    حتماً به خدمات فروشگاه آنلاین از جمله خدمات پس از فروش، نحوه ارسال، گارانتی و اصالت کالا توجه داشته باشید.
⦁    توصیه می‌ شود از وب سایت‌ های فروشگاهی معتبر خریداری کنید تا از خدمات و پشتیبانی بهره‌ مند شوید.

خرید اینترنتی تسمه تایم زانتیا از فروشگاه مستر یدکی

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی با سال‌ ها سابقه در عرضه و فروش انواع لوازم یدکی، مفتخر به برآورده کردن رضایت حداکثری مشتریان است. عرضه بهترین کیفیت لوازم یدکی، ضمانت کالا و تضمین بهترین قیمت بازار از جمله خدمات مستر یدکی به مشتریان است.
در حال حاضر عرضه و تقاضا برای خرید تسمه تایم زانتیا در بازار بسیار بالا است. اگر شما هم به دنبال کیفیت، ضمانت و قیمت مناسب برای خرید انواع تسمه تایم زانتیا هستید، همین حالا می‌ توانید محصول مورد نظرتان را ثبت سفارش کنید. ارائه خدمات پس از فروش، قیمت مناسب و تحویل به‌ موقع را از مستر یدکی عرضه‌کننده انواع لوازم یدکی معتبر بخواهید.
 

واتساپ