آریو یکی از محصولات شرکت خودروسازی سایپا است که بعد از همکاری با شرکت زوتا، به صورت مونتاژی تولید می‌شد. این محصول در ابتدای تولید، قرار بود گام بزرگی برای شرکت سایپا محسوب شود و بتواند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.آریو تا سال ۱۳۹۹ توسط شرکت سایپا تولید شد و بعد از آن بنا به دلایلی تولیدات این خودرو متوقف شد.

البته آریو جزو آن خودروهایی است که کسانی که از آن استفاده می‌کنند، راضی هستند و ایرادات جدی به آن وارد نمی‌کنند. در بحث قطعات و لوازم یدکی آریو هم دردسری نخواهید داشت و تمامی لوازم به راحتی قابل دسترسی هستند.در صورتی که قصد خرید شمع آریو را دارید، این مطلب را مطالعه فرمایید.

خرید شمع آریو

شمع موتور خودروی آریو هم مانند سایر خودروها از اجزای مختلفی ساخته شده است. شمع جریان الکتریکی را از قطعه‌ای که به آن وایر شمع می‌گویند، می‌گیرد و به الکترود انتقال می‌دهد. دو الکترود منفی و مثبت در شمع حضور دارند که هر کدام وظایف خاصی را به دوش می‌کشند.

اتفاقات مختلفی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد شمع شود و اگر شمع به خوبی کار نکند، سیستم احتراق و موتور خودرو با مشکل مواجه می‌شود. بعد از مشخص شدن خرابی شمع، معمولا صاحبان این نوع ماشین‌ها، دغدغۀ خرید قطعۀ جایگزین را دارند و اینکه آن را از کجا پیدا کنند.

خرید شمع آریو می‌تواند بدون دغدغه انجام گیرد. فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوازم یدکی، مثل مستریدکی علاوه بر شمع موتور آریو، سایر لوازم و قطعات این خودرو را هم عرضه می کنند.


خرید شمع اصلی ریو از فروشگاه مستر یدکی


انواع شمع موتور خودرو آریو

شمع‌ها را از جنبه‌های مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد؛ اما شایع‌ترین آن‌ها، دسته‌بندی از نظر الکترود مثبت است. بر اساس الکترود مثبت می‌توان شمع‌ها را به دو دسته معمولی و سوزنی تقسیم کرد. در شمع‌های سوزنی نوک الکترود مثبت به شکل سوزن است و شمع‌های معمولی الکترود مثبت، سری گرد دارد.

الکترود مثبت در شمع‌های معمولی از جنس نیکل است. گردی آن باعث شده تا دقت کمتری در جرقه‌زنی داشته باشد و کیفیت احتراق را کاهش دهد. همین اتفاق منجر به افزایش مصرف سوخت و خام‌سوزی می‌شود.

شمع‌های سوزنی مقاومت حرارتی بالاتری دارند و طول عمرشان هم از نوع دیگر شمع‌های خودروی آریو بیشتر است. این نوع شمع‌ها ضعف شمع‌های معمولی را به خوبی پوشش می‌دهند و جنس الکترود مثبتشان هم از پلاتینیوم یا ایریدیوم است. مزیت این پلاتینیوم نسبت به نیکل این است که باعث می‌شود کیفیت جرقه کاهش نیابد و طول عمر بیشتری را به شمع خودرو هدیه می‌دهد. همچنین ایریدیوم هم علاوه بر مزایای پلاتینیوم جرقه‌زنی بسیار دقیقی دارد که آن را منحصر به فرد و متمایز از سایر انواع شمع خودرو می‌کند.

قیمت شمع آریو

قیمت لوازم و قطعات خودرو هم یکی از فاکتورهای مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه شود. بسته به نوع شمع و کیفیتی که از آن انتظار دارید قیمت شمع خودرو می‌تواند متفاوت باشد اما در بازار شمع خودروی آریو از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و هرچقدر کیفیت بیشتری داشته باشد، قیمت شمع آریو هم افزایش می‌یابد.

خرید شمع  آریو از فروشگاه مستریدکی

خودروهایی که مثل آریو، خیلی در بازار حضور ندارند، پیدا کردن قطعاتشان دشوارتر است و به راحتی نمی‌توان به هر مغازه‌ای اعتماد کرد، چون نمی‌توان به سادگی جنس تقلبی را از جنس اصلی تشخیص داد؛ اما با وجود فروشگاه‌های اینترنتی معتبری که در فضای وب مثل مستریدکی وجود دارند، می‌توانید در سریعترین زمان ممکن، قطعات مربوط به خودروی آریو و سایر خودروها را سفارش دهید.


مشاهده قیمت و خرید شمع 206 تیپ 2 در سایت مستریدکی


فروشگاه مستریدکی همواره برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان تلاش کرده است و محصولات باکیفیت و اورجینالی ارائه می‌دهد تا در هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوید و با خیال راحت بتوانید محصولات و لوازم یدکی خودروی خود را تهیه کنید.

در این بخش سعی کردیم تا تمامی نکات مربوط به شمع موتور آریو را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که این مقاله موفق به رفع ابهامات شما در این زمینه، منجر شده باشد.

مستریدکی کنار شما است تا تجربه خرید اینترنتی امن و آسان را بسازید. برای پاسخ به تمام سوالات شما، همکاران ما در بخش فروش همراهتان هستند و به‌صورت کاملا رایگان می‌توانید مشاوره بگیرید.

واتساپ