لنت ترمز آریو چیست؟

لنت ترمز یکی از اجزای سیستم ترمز دیسکی در خودرو و کامیون ها است. در گذشته اکثر خودرو ها از ترمز های درام استفاده می کردند در حالی که امروزه اکثر وسایل نقلیه دارای ترمز دیسکی هستند.

در دوچرخه ها از کابل برای ترمز استفاده می شود اما در خودروها، ترمز به صورت هیدرولیکی کار می کند. در سیستم ترمز دیسکی، باید روی پدال فشار دهید. بعد از فشار پمپ هیدرولیک که سیلندر اصلی است فعال می شود و از طریق یک لوله به کالیپر های نزدیک در چرخ شما فشار وارد می کند.هر کالیپر نیز دارای یک جفت لنت ترمز است که در اطراف یک دیسک سنگین فلزی به نام روتوز ترمز قرار دارند. خود روتور نیز به چرخ شما متصل است و وروی توپی چرخ و کجکوعه از بلبرینگ ها می چرخد. لنت ترمز بخش مهمی از ترمز های دیسکی هستند. در این مقاله علاوه بر توضیحات در مورد لنت ترمز، درمورد لنت ترمز آریو که یکی از محصولات پرتقاضای بازار است صحبت خواهیم کرد.

خودرو هنگامی که در حال حرکت است و لاستیک ها در حال چرخش هستند، روتور ترمز نیز همزمان با آن در امتداد آن می چرخد. برای ترمز کردن کافی است پدال ها را فشار دهید تا کالیپر های لنت ترمز به روتور چرخان فشار وارد کنند. این فشار باعث تولید اصطکاک و گرما خواهد شد. این امر موجب می شود تا سیستم ترمز شما انرژی جنبشی وسیله نقلیه شما را که درحال حرکت است به انرژی حرارتی تبدیل کند.

لنت های ترمز حاوی موادی هستند که با فشار دادن پدال باعث ایجاد اصطکاک می شوند. به همین خاطر بسیار مهم است که لنت ترمز های باکیفیتی را انتخاب کنید. برای پیدا کردن لنت ترمز آریو و این که چگونه می توان آن را خریداری کرد در ادامه توضیح داده ایم.

مواد روی لنت های ترمز می توانند از ترکیبات شیمیایی تولید شده باشند. مدل های مختلفی از لنت وجود دارد. لنت های اورجینال برای عملکرد بی نقص، لنت های نیمه فلزی برای خودرو های نیمه سنگین  و کارایی بالا و لنت های سرامیکی که برای عملکرد صاف، بی صدا و کشیده انتخاب می شوند. فقط مسئله مهم این جا است که شما هر نوع لنت ترمزی را هم که انتخاب کنید، چه گران باشد و چه ارزان، موادی که برای تولید اصطکاک به کار گرفته می شوند در هر بار ترمز کمتر می شوند. به همین خاطر شما مجبور هستید که هر چند وقت یکبار لنت ترمز خود را عوض کنید. یکی از لنت ترمز های خوب بازار، لنت ترمز آریو مدل پارس است که در ادامه قصد معرفی آن را داریم.

انواع برند لنت ترمز مناسب خودرو آریو

لنت ترمز عقب آریو مدل پارس

این مدل از لنت ترمز مخصوص عقب خودرو است. اسم مدل آن s3000 ،تماما ساخت ایران و مخصوص صادرات است.

خودروی آریو S300 که با نام z300 نیز شناخته می شود یکی از خودرو های خوب بازار است که هم در چرخ های جلو و هم چرخ عقب از ترمز های دیسکی استفاده می کند. به همین خاطر لازم است هر چند وقت یکبار برای تعویض ترمز های آن اقدام کنید. برای تعویض ترمز های این خودرو، به یک دست لنت که حاوی چهار پد ترمز است، نیاز است.


خرید و مشاهده قیمت لنت ترمز ال نود


لنت ترمز عقب آریو مدل پارس، دارای دو جفت پد ترمز برای هر دو چرخ عقب خودرو است. لنت ترمز آریو مدل پارس، با بکارگیری از جدیدترین ماشین آلات و خبره ترین نیرو های متخصص ایرانی تولید شده است. لنت ترمز پارس دارای استاندارد های اروپایی است که اطمینان شما را از بابت کیفیت آن فراهم می کند. به همین خاطر با ترمز گیری سریع و به موقع می تواند احتمال وقوع حوادث مرگبار را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر سرعت و دقت بالا، لنت ترمز عقب آریو مدل پارس، کمترین اثر مخرب را روی دیگر از قطعات از جمله دیسک های چرخ دارد. این مدل از لنت ترمز آریو به خاطر مقاوم بودن در تمامی شرایط اقلیمی، عمر مفید بسیار طولانی دارد. همچنین لنت ترمز پارس به تازگی با حذف آزیست از محصولات خود، به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست شناخته می شود.

لنت ترمز جلو آریو مدل پارس

لنت ترمز جلو آریو نیز همانند لنت ترمز عقب آریو مدل پارس است. این مدل نیز دارای یک دست لنت است که با چهار پدترمز همراه شده است.

این لنت ترمز نیز با بکار گیری از ماشین آلات و خبره ترین نیرو های مهندس تولید شده است و استاندارد های اروپایی را برای اطمینان خاطر بیشتر شما دریافت کرده است. لنت ترمز جلو آریو مدل پارس کمترین اثر مخرب را روی بقیه قطعات دارد. لنت ترمز جلو نیز مانند مدل عقب با حذف آزیست به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست شناخته می شود. قیمت لنت ترمز آریو مدل پارس، برای قسمت جلویی خودرو مانند قسمت عقب آن است و قیمت یکسانی دارد.

واتساپ