فیلتر هوا مگان

فیلتر هوا یکی از مهم‌ ترین تجهیزات ضروری خودرو محسوب می‌ شود که به دلیل داشتن خاصیت جذب ذرات و آلودگی‌ های موجود در هوا از ورود گرد و غبار و کثیفی‌ ها به درون موتور خودرو جلوگیری می‌ کند. از این رو نقش بسیار مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می‌ کند. این فیلتر ها از کاغذ های مخصوص با سوراخ‌ هایی بسیار ریز به صورت آکاردئونی ساخته می شوند تا در مقابل مکش قدرتمند موتور خودرو پاره نشوند. 

عدم تعویض به موقع فیلتر هوا مگان می‌ تواند خودروی شما را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند. به عنوان مثال انژکتور خودرو کثیف شده و سوخت به خوبی به سیلندر موتور نمی‌ رسد. همچنین سوپاپ‌ های خودرو با مشکل مواجه و روغن خودرو نیز کثیف می‌ شود. بنابراین خرید فیلتر هوا مگان و استفاده از آن در خودرو امری ضروری است. این فیلتر ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه توضیح می‌ دهیم. 

انواع فیلتر هوا مگان

فیلتر های هوا به طور کلی به سه گروه فیلتر های پنبه‌ای، کاغذی و فومی تقسیم بندی می‌ شوند که هر کدام دارای شکل و ویژگی‌ های خاصی هستند. انواع فیلتر هوا مگان از نظر مدت زمان طول عمر و درصد کارایی و عملکرد نیز تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن می‌ پردازیم.

فیلتر هوا فومی

این فیلتر ها که با نام فیلتر هوا مگان اسفنجی نیز شناخته می شوند، به کمک ساختار اسفنج مانند خود قادرند آلاینده‌ ها و ذرات موجود در هوا را به خود جذب کرده و از ورود آن‌ ها به درون موتور جلوگیری کنند. 

فیلتر هوا کاغذی

فیلتر هوا کاغذی یا سلولزی نیز از دیگر فیلتر های مناسب برای جذب آلاینده‌ های جامد در هوا است. این نوع فیلتر ها عمل پاکسازی و فیلتراسیون هوای ورودی به موتور را با استفاده از یک کاغذ که در واقع نوعی صافی متخلخل است انجام می‌ دهند. 

فیلتر هوا پنبه‌ای

در این نوع فیلتر ها از یک توری با جنس پنبه استفاده شده است که آن را به روغن آغشته کرده و در مسیر عبور هوا قرار می‌ دهند تا از ورود آلودگی‌ ها به درون محفظه موتور جلوگیری کنند. فیلتر هوا مگان پنبه‌ای دارای قابلیت جذب سطحی است و عملکرد موثر تری نسبت به انواع دیگر فیلتر هوا دارد. از این رو فروش فیلتر هوا مگان پنبه‌ ای با توجه به عملکرد بهتری که دارد باید بیشتر باشد. این فیلتر ها را با نام فیلتر کتان شش لایه نیز می شناسند.

برندهای مختلف برای فیلتر هوا مگان

همانند تمامی قطعات و لوازم جانبی خودرو، فیلتر هوا مگان نیز توسط شرکت‌ های متعددی به تولید رسیده و به بازار ارائه شده است. این برند های مختلف فیلتر هوا مگان از کیفیت‌ ها و استاندارد های مختلفی بهره می‌ برند. با توجه به اینکه این قطعه در سلامت و عملکرد موتور خودرو نقش مهمی دارد، توصیه می‌ شود حتما از برند ها و فروشگاه‌ های معتبر آن را تهیه کنید. برخی از بهترین برند های موجود در بازار عبارتند از:

  • فیلتر هوا مگان برند سرکان که با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا بر اساس استاندارد های معینی تولید شده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. 

  • برند بهران نیز از دیگر تولید کنندگان معروف و سرشناس ایرانی به شمار می‌ رود که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار می‌ دهد. 

  • برند شهاب فیلتر نیز از دیگر برند های ایرانی است که توانسته کیفیت قابل قبولی را در زمینه تولید فیلتر هوا مگان ارائه دهد. 

قیمت فیلتر هوا مگان 

قیمت فیلتر هوا همچون تمام محصولات مصرفی خودرو، از عواملی تاثیر می‌ پذیرد. در واقع می‌ توان گفت که قیمت فیلتر هوا مگان در درجه اول بستگی به نوع فیلتر دارد. فیلتر های کاغذی که یکبار مصرف هستند قیمت پایین‌ تری نسبت به سایر فیلتر ها دارند. از این رو اگر به دنبال فیلتر هوا ارزان قیمت هستید می‌ توانید از این نوع فیلتر ها استفاده کنید اما اگر به دنبال کیفیت و کارایی بهتری می‌ گردید فیلتر های پنبه‌ای یا کتان مناسب شما خواهند بود. البته این فیلتر ها قیمت بالاتری نیز دارند. علاوه بر این مدل خودروی شما، میزان کیفیت مواد به کار رفته در فیلتر و شرکت سازنده آن نیز از دیگر عواملی هستند که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. 

خرید اینترنتی فیلتر هوا مگان در فروشگاه مستریدکی

برای اینکه بتوانید از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید لازم است که یا خود کارشناس تشخیص کیفیت دهد و دستگاه‌ های لازم را در اختیار داشته باشید و یا آن را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. اگر راه دوم را انتخاب کردید می‌ توانید از طریق خرید اینترنتی فیلتر هوا مگان از فروشگاه مستر یدکی در هر کجای ایران که باشید محصول مورد نظر را دریافت کرده و از تضمین اصالت کالا، پشتیبانی آنلاین و خدمات پس از فروش نیز بهره‌ مند شوید. 

واتساپ