فیلتر کابین هیوندای توسان

فیلتر هوا کابین توسان

در بسیاری از مواقع ممکن است با روشن کردن سیستم تهویه خودرو به ویژه در روزهای گرم سال بوی نا مطبوعی از کولر به مشام برسد. این مسئله مربوط به سیستم فیلتراسیون خودرو است که نیاز به تعویض قطعه فیلتر هوا دارد.

 فیلتر هوا کابین توسان قطعه‌ ای است که با جلوگیری از ورود ذرات معلق موجود در هوای ورودی به کابین باعث می‌ شود تا سرنشینان خودرو از تنفس سالمی برخوردار شوند. نحوه عملکرد این قطعه به نحوی است که با انجام عمل فیلتراسیون، هوای ورودی را با کم‌ ترین میزان آلودگی و محرک‌ های تنفسی به داخل کابین می‌ فرستد. در ادامه این مطلب از سایت مستریدکی به معرفی انواع فیلتر هوا و ویژگی‌ های آن می‌ پردازیم.

انواع فیلتر هوا کابین توسان

فیلتر هوا کابین انواع مختلفی دارد اما فیلتر هایی که از کاغذ (الیاف) ساخته می‌ شوند بیشترین استفاده را در میان مالکان خودرو دارند. به طور کلی می‌ توان گفت که انواع فیلتر هوا کابین توسان در سه دسته مختلف تولید می‌ شود که عبارتند از:

فیلتر فومی

این دسته از فیلتر هوا کابین توسان حالت اسفنجی داشته و به کمک این ساختار آلودگی‌ ها را به خود جذب می‌ کند.

فیلتر کاغذی

این نوع فیلتر ها به فیلتر های سلولزی نیز شهرت دارند و همانطور که گفته شد فروش فیلتر هوا کابین توسان کاغذی نسبت به سایرین بیشتر است. کاغذ یا الیافی که در این نوع فیلتر هوا به کار می‌ رود یک صافی متخلل دارد که سبب جلوگیری از ورود آلاینده‌ های جامد موجود در هوای ورودی شده و بدین ترتیب عمل فیلتراسیون هوا را انجام می‌ دهند.

فیلتر پنبه‌ای

با آغشته کردن یک توری پنبه‌ ای به روغن و قرار دادن آن در مسیر عبور هوا آلودگی‌ های موجود در هوا جذب شده و هوای پاکیزه وارد کابین خودرو می‌ شود. از لحاظ عملکردی در میان این سه نوع فیلتر هوا کابین توسان فیلتر های پنبه‌ ای به دلیل قابلیت جذب سطحی خود نسبت به سایر فیلتر ها قوی‌ تر و موثر تر عمل می‌ کنند. این فیلتر ها را با نام فیلتر هوای کتان 6 لایه نیز می‌ شناسند.

برندهای مختلف برای فیلتر هوا کابین توسان

فیلتر کابین توسان در برند های مختلفی به بازار عرضه شده است که نوع اصلی آن تولید شرکت هیوندای بوده و تنها با خودروی توسان سازگاری دارد. این قطعه را با برند جنیون پارت می‌ توان در بازار پیدا کرد که البته با توجه به زیاد بودن قطعات تقلبی آن توصیه می‌ شود از فروشگاه‌ های معتبر آن را تهیه نمایید.

از دیگر برند های مختلف فیلتر هوا کابین توسان می‌ توان به برند های سرکان، بهران فیلتر، HCC و بسیاری برند های دیگر اشاره کرد. در میان برند های داخلی برند سرکان را می‌ توان از فیلتر های باکیفیت بازار دانست که کارایی قابل قبول و مناسبی دارد.

قیمت فیلتر هوا کابین توسان

از لحاظ قیمتی، فیلتر هوا سلولزی یا کاغذی نسبت به سایر انواع آن ارزان‌ تر است و البته با توجه به طول عمر کمتری که دارد در زمان کوتاه‌ تری باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. به طور کلی تفاوت در برند ها و شرکت‌ های سازنده، جنس و کیفیت مواد اولیه، نوع فیلتر و غیره سبب می‌ شود تا تفاوت قیمت فیلتر هوا کابین توسان در بازار وجود داشته باشد.

خرید اینترنتی فیلتر هوا کابین توسان در فروشگاه مستریدکی

با توجه به اینکه فیلتر هوا کابین مسئول پاکیزگی هوای کابین و تنفس سالم تمام سرنشینان آن به شمار می‌ رود لازم است تا در هنگام خرید اینترنتی فیلتر هوا کابین توسان برخی نکات را در نظر بگیرید. به عنوان مثال انتخاب برند های شناخته شده بازار و خرید از فروشگاه‌ های معتبر به شما کمک می‌ کند که خرید با کیفیت‌ تری به همراه قیمت مناسب داشته باشید.

شما عزیزان می‌توانید در سایت مستریدکی با اقدام به خرید فیلتر هوا کابین توسان از ضمانت اصالت و بازگشت کالا تا 7 روز بهره‌ مند شوید. بدین ترتیب علاوه بر خرید مطمئن و مقرون به صرفه، فیلتر هوا را درب منزل خود تحویل خواهید گرفت. به علاوه در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانید از طریق پشتیبانی 24 ساعته با ما در ارتباط باشید.

واتساپ