دیسک و صفحه پراید

خرید دیسک و صفحه پراید با بهترین قیمت بازار را از مستر یدکی بخواهید. نقش دیسک و صفحه کلاچ در خودرو به اندازه سیستم تنفسی در بدن انسان حائز اهمیت است. به طوری‌ که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، باید فوراً به آن رسیدگی کنید. چرا که این سیستم باعث ایجاد نیرو در چرخ دنده شده و باعث حرکت خودرو می‌ شود. در غیر اینصورت خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. ناگفته نماند که دیسک و صفحه کلاچ معمولاً برای خودروهای دنده‌ ای است. 
 

خرابی این سیستم دلایل متعددی را شامل می‌ شود. از نیم کلاچ کردن مستمر پشت چراغ قرمزها گرفته تا فشار ناخواسته روی کلاچ. در نتیجه بایستی به خوبی با این سیستم آشنا شوید تا از خرابی‌ های احتمالی آن پیشگیری کنید. در حال حاضر فروش دیسک و صفحه پراید در بازار با‌ عرضه و تقاضای بالایی رو به رو است. به همین جهت آن دسته از کسانی که به دنبال خرید اینترنتی دیسک و صفحه پراید هستند، می‌ توانند با قیمتی کاملاً به صرفه این سیستم را خریداری کنند.

دیسک و صفحه پراید چیست؟

برای شناخت سیستم دیسک و صفحه بایستی ابتدا با سیستم کلاچ آشنا شوید. به مراتب رانندگی در سطح شهر به‌خصوص در ساعت‌های پر ترافیک، بسیار طاقت‌فرسا است. خصوصا اگر مرتب مجبور باشید در ترافیک به دفعات کلاچ و ترمز بگیرید. روند انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ ها مستلزم یک سیستم بهینه و کاربردی است. عملکرد این سیستم بایستی به گونه‌ ای باشد که به راحتی نیروی تولید از موتور به چرخ‌ ها سرایت کند. بدین ترتیب وظیفه انتقال نیرو بر عهده سیستم کلاچ است. 
در‌واقع کلاچ یک پُل ارتباطی میان جعبه دنده و موتور است. در نتیجه نیرو از موتور به جعبه دنده و در نهایت به چرخ‌ ها منتقل می‌ شود. بنابراین دیسک و صفحه کلاچ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عبارتی این سیستم یکی از متداول‌ ترین و پرمصرف‌ ترین سیستم‌ های خودرو است. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده کوچک ترین عیب و ایرادی در این سیستم، باید برای تعویض و خرید دیسک و صفحه پراید به‌ موقع اقدام کنید. بدین ترتیب دچار ضررهای هنگفت مالی برای تعمیر خودرو نمی‌ شوید.

نشانه‌ های خرابی دیسک و صفحه پراید

اگر می‌ خواهید از خرابی دیسک و صفحه مطمئن شوید باید به یک سری نشانه‌ های رایج توجه کنید. از جمله نشانه‌ های متداول برای خرابی دیسک و صفحه پراید می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شنیدن صدای تلق تلق در هنگام کلاچ گرفتن

یکی از نشانه‌ های رایج خرابی دیسک و صفحه شنیدن صدای تلق تلق در هنگام فشار بر پدال کلاچ است. در این صورت احتمال سایش دیسک و صفحه وجود دارد. در نتیجه بایستی هرچه زودتر برای تعویض و خرید دیسک و صفحه پراید اقدام کنید.

  • ارتعاش پدال کلاچ

از دیگر علایم خرابی دیسک و صفحه می‌ توان به تکان خوردن و یا لغزش ناگهانی کلاچ اشاره کرد. این نشانه زمانی مشاهده می‌ شود که پس از توقف بخواهید شتاب خودرو را افزایش دهید.

  • شنیدن صدای جیرجیر در هنگام کلاچ گرفتن

از دیگر نشانه‌ های خرابی کلاچ، شنیدن صدای جیرجیر در هنگام فشار بر پدال کلاچ است. هرچند که با قاطعیت نمی‌ توان گفت شنیدن این صدا به دلیل خرابی کلاچ است. چرا که اصوات معنای مختلفی دارند. اما هر زمان که در هنگام توقف صدای جیرجیر شنیدید، احتمال خرابی یک بلبرینگ فرسوده وجود دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌ شود که حتماً رسیدگی کنید.

  • سخت جا افتادن دنده

از دیگر نشانه‌ های خرابی دیسک و صفحه پراید می‌ توان به سخت جا افتادن دنده اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر کلاچ کاملاً رها نشود، چرخش دیسک ادامه‌ دار خواهد بود. در نتیجه از مهار شدن خودرو در دنده جلوگیری می‌ شود. به همین جهت با مشاهده کوچکترین علایم توصیه می‌ شود به نزدیک‌ ترین مکانیک محل مراجعه کنید.

زمان مناسب برای تعویض دیسک و صفحه پراید

برای تعویض یا خرید دیسک و صفحه پراید بایستی به نشانه‌ های خرابی سیستم توجه داشته باشید. علاوه بر آن پس از کارکرد خودرو بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر باید بدانید که زمان تعویض دیسک و صفحه فرا رسیده است. اگر معمولاً از خودرو بیرون از شهر استفاده می‌ کنید، یا در جاده‌ های بیرون شهری رانندگی می‌ کنید این مقدار  باید به ۸۰ هزار کیلومتر برسد.

خرید دیسک و صفحه پراید از فروشگاه مستریدکی

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی با سال‌ ها سابقه در  فروش انواع لوازم یدکی خودرو، مفتخر به برآورده کردن رضایت حداکثری مشتریان است. در صورتی که قصد خرید دیسک و صفحه پراید را دارید، همین حالا می توانید در داخل سایت ثبت سفارش کنید. همچنین شما می توانید از طریق تماس با پشتیبانی مستریدکی، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

واتساپ