دیسک و صفحه ال ۹۰

دیسک و صفحه ال ۹۰ یکی از قطعات مصرفی این خودرو محسوب می‌ شود که وظیفه دارد تا از طریق تعویض دنده، قدرت تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ ها منتقل نماید. این قطعه در سرعت و شتاب خودرو نیز نقش پررنگی دارد. در سیستم کلاچ خودروی ال 90 و سایر خودروهای دنده‌ ای، دیسک و صفحه از مهم‌ ترین قطعات آن محسوب می‌ شود.
 اولین قطعه‌ ای که در فرایند انتقال نیرو درگیر می‌ شود، دیسک و صفحه است؛ از این رو بیشترین میزان فشار را تحمل می‌ کند. همین موضوع سبب می‌ شود تا به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر به دنبال خرید دیسک و صفحه ال 90 هستید، بهتر است به میزان نرمی کلاچ، برند دیسک و صفحه و گارانتی محصول توجه داشته باشید.

انواع  دیسک و صفحه ال ۹۰

دیسک و صفحه ال 90 در چندین نوع مختلف تولید می‌ شود که هر یک از آن‌ ها ویژگی‌ های خاص خود را دارند. این قطعه که با نام صفحه کلاچ نیز شناخته می‌ شود، باید بتواند در برابر ضربه و خوردگی مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. به طور کلی انواع دیسک و صفحه ال 90 شامل موارد زیر است:

دیسک و صفحه معمولی یا تک فنر

این نوع دیسک و صفحه ساده‌ ترین و ابتدایی‌ ترین نوع آن شناخته می‌ شود که فنرهای مارپیچ روی آن به صورت تک فنر طراحی شده‌ اند. به طور کلی استفاده از صفحه تک فنر به دلیل عمر کوتاهی که دارد توصیه نمی‌ شود.

دیسک و صفحه پری دامپر

فنرهای به کار رفته روی این نوع دیسک و صفحه، از نوع دوبل یا درهم رفته هستند که به آن‌ ها پری دامپر گفته می‌ شود. این نوع صفحه کلاچ ها از قدرت زیاد و دوام طولانی‌ تری بهره مند شده‌ اند؛ از این رو می‌ توان گفت که فروش دیسک و صفحه ال 90 پری دامپر در مقایسه با انواع دیگر آن بسیار بیشتر است.

دیسک و صفحه سرامیکی

لنت‌ های قرار گرفته روی این نوع دیسک و صفحه از جنس سرامیکی ساخته می‌ شوند؛ به همین خاطر به این نام معروف شده‌ اند. این نوع صفحه‌ ها شتاب بالایی دارند و به دلیل مقاومت زیادشان در برابر حرارت، داغ نمی‌ شوند.

برندهای مختلف برای  دیسک و صفحه ال ۹۰

یکی از مهم‌ ترین پارامترها در هنگام تهیه دیسک و صفحه ال 90، شناخت برندهای مختلف آن است. همانطور که می‌ دانید، تولید کنندگان بسیاری در زمینه ساخت این قطعه فعالیت دارند. به همین دلیل زمانی که به سراغ تهیه این محصول می‌ روید، با برندهای مختلف دیسک و صفحه ال 90 مواجه می‌ شوید.
از جمله برندهایی که در بازار وجود دارند، می‌ توان به برند های والئو، عظام، دایکن، سیکو، لوک و... اشاره نمود. علاوه بر این شرکت‌ های ایران خودرو و سایپا نیز دیسک و صفحه این خودرو را با برند ایساکو و سایپا یدک به بازار عرضه می‌کنند.

قیمت  دیسک و صفحه ال ۹۰

دیسک و صفحه از قسمت‌ های مختلفی شامل پوسته، فنر و صفحه کلاچ تشکیل شده است؛ از این رو نوع متریال به کار رفته و کیفیت ساخت هر یک از این بخش‌ ها، تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت دیسک و صفحه ال 90 خواهند داشت. علاوه بر نوع دیسک و صفحه، میزان معروف بودن برند تولید کننده آن نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار دهد.
معروف‌ترین برند خارجی دیسک و صفحه، والئو فرانسه به شمار می‌ رود اما با این حال دیسک و صفحه والئو ترک و کره‌ ای نیز در بازار وجود دارد. این دو نمونه به دلیل داشتن کیفیت پایین‌ تر نسبت به نوع فرانسوی، قیمت ارزان‌ تری را نیز به خود اختصاص می‌ دهند. همچنین قطعات وارداتی معمولا از قیمت بالاتری برخوردارند.

خرید اینترنتی  دیسک و صفحه ال ۹۰ از فروشگاه مستر یدکی

در صورتی که قصد تعویض و خرید دیسک و صفحه خودروی خود را دارید و به دنبال برندهای اورجینال و باکیفیت می‌گردید، فروشگاه مستر یدکی می‌ تواند بهترین انتخاب شما باشد. ما در این مجموعه بهترین برندهای بازار را گلچین کرده و با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌ دهیم. 
شما می‌ توانید با خرید اینترنتی دیسک و صفحه ال 90 از فروشگاه مستر یدکی تجربه خرید خوبی را برای خود رقم بزنید. با این کار علاوه بر تهیه محصول اورجینال و باکیفیت، از گارانتی اصالت و سلامت آن نیز بهره مند می‌ شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

واتساپ