بلبرینگ تسمه دینام

بلبرینگ تسمه دینام

بلبرینگ تسمه دینام یکی از قطعات مهم و حیاتی خودرو به شمار می رود و اگر این قطعه خراب یا ناکارآمد باشد، دینام خودرو نمی تواند به صورت روان بچرخد. به این ترتیب عملکرد سیستم الکتریکی و برق خودرو در معرض آسیب های جدی قرار می گیرد. همچنین تشخیص به موقع خرابی بلبرینگ دینام و خرید بلبرینگ تسمه دینام جدید، جهت جایگزین آن با گزینه معیوب برای کاهش هزینه های تعمیر اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع  بلبرینگ تسمه دینام

بلبرینگ دینام به واسطه تحمل بارهای شعاعی و محوری از وارد شدن فشار و آسیب به دیگر قطعات خودرو جلوگیری می ‌کنند و در انواع مختلفی وجود دارند. همچنین این دسته از لوازم یدکی در اندازه‌ های مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آنها برای موارد خاصی بکار می روند. انواع بلبرینگ تسمه دینام شامل موارد زیر هستند.

بلبرینگ های لغزشی یا شعاعی

بلبرینگ های لغزشی یا شعاعی در هنگام تغییر بار، دور محور را در مرکز قرار داده و از این طریق بار شعاعی وارده بر سیستم را تحمل می کنند. همچنین دارای یک سری ساچمه های گرد هستند و به همین دلیل از ایجاد استحکاک بین اجزای نوسانی و چرخان سیستم خودرو، نظیر یاتاقان ها و شافت جلوگیری می کنند و از طریق انتقال بار و نیروهای ایجاد شده استحکاک بین قطعات را به حداقل ممکن می رسانند.

به این ترتیب با وجود بلبرینگ های لغزشی در تسمه دینام خودرو طول عمر مفید قطعات بیشتر می شود. همچنین عملکرد خوب این نوع بلبرینگ در کاهش صدای خودرو و کاهش ایجاد گرما نقش موثری دارد.

بلبرینگ های محوری

این از بلبرینگ ها همانطور که از عنوان آنها مشخص است بار محوری را تحمل می کنند و از آنها به عنوان بلبرینگ کف گرد نیز یاد می شود.

بلبرینگ شعاعی محوری

 بلبرینگ شعاعی محوری وظیفه تحمل بارهای محوری و شعاعی را بر عهده دارند. همچنین می توان آنها را به صورت یک ردیفه و یا دو ردیفه یا تماس زاویه ای به حالت رو به رو، پشت سر هم و یا پشت به پشت استفاده کرد.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق طراحی بسیار ساده ای دارد و از آن به عنوان بلبرینگ شش هزاری هم یاد می شود. این نوع بلبرینگ در سرعت های زیاد دارای کاربردهای مختلفی است و در انواع مختلفی نظیر بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه، دو طرفه و بلبرینگ شیار عمیق ضد زنگ وجود دارد.

برندهای مختلف بلبرینگ تسمه دینام

بلبرینگ تسمه مخصوص دینام توسط برندهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شود. به همین دلیل یکی از مهمترین دغدغه بسیاری از افراد برای خرید این محصول انتخاب برند مناسب و باکیفیت است. بطور کلی بهترین و پرطرفدار ترین برندهای تولید کننده بلبرینگ تسمه مخصوص دینام شامل موارد زیر هستند.

برند ایساکو

بلبرینگ یا غلطک تسمه دینام برند ایساکو از جمله برندهای محبوب موجود در بازار است و کیفیت بسیار خوبی دارد. این محصول تولید داخل بوده و مدل 11601008 آن با قیمت بسیار مناسبی در فروشگاه‌ اینترنتی مستر یدکی به فروش می رسد. این مدل غلطک دینام برای انواع خودرو سیتروئن، پژو، سورن، سمند و غیره بسیار مناسب است و عملکرد بسیار خوبی ارائه می دهد.

کی جی (KG)

برند KG یکی از  بهترین و مطرح‌ ترین برندهای تولید کننده بلبرینگ بوده و یک نوع برند چینی/هندی محسوب می شود. البته برند کی جی (KG) در ابتدا فعالیت صنعتی خود را در هند آغاز کرد و سپس یکی از خطوط تولید خود را به کشور  چین انتقال داد. در حال حاضر شرکت اصلی و همچنین انبار و دفتر مرکزی برند کی جی (KG) در  ایالات آمریکا قرار دارد و تولیدات باکیفیت آن به سراسر دنیا از جمله کشور ما منتقل می شود.

ناچی (Nachi)

ناچی (Nachi) یکی از  برندهای مختلف بلبرینگ تسمه دینام است و این برند فعالیت خود را از دسامبر 1928 آغاز کرده و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان قطعات یدکی خودرو در این حوزه فعالیت می کند.

کویو (KOYO)

شرکت کویو (KOYO) یکی از بهترین تولیدکنندگان بلبرینگ های مینیاتوری به شمار می رود و انواع بلبرینگ با قطر داخلی متغیر در اندازه یک میلی متر تا اندازه های فوق العاده بزرگ را تولید کرده و به بازار عرضه می کند. این تولید کننده با بهره گیری از متریال با کیفیت و فناوری های بروز محصولات بسیار خوبی تولید می کند.

لیست قیمت بلبرینگ تسمه دینام

قیمت بلبرینگ تسمه دینام بر حسب مدل و برند آن متفاوت است. همچنین  قیمت انواع بلبرینگ تسمه دینام به دلیل وجود تورم بالا متغیر بوده و همانند دیگر تجهیزات خودرو هر روز گرا ن‌ تر می‌ شود.  در حال حاضر فروشگاه مستر یدکی این محصول را با قیمت بسیار مناسب و همچنین تضمین اصالت عرضه می کند.

خرید اینترنتی بلبرینگ تسمه دینام

با خرید اینترنتی بلبرینگ تسمه دینام می توان خرید راحت ‌تری را تجربه کرد. به عبارت دیگر خرید بلبرینگ تسمه دینام به صورت اینترنتی امکان دسترسی به مراکز فروش معتبر نظیر مستر یدکی و خرید محصول اصل با گارانتی معتبر را راحت‌ تر می کند.

البته گاهی اوقات ممکن است مشتری در انتخاب خود دچار اشتباه شده و پس از دریافت محصول از مرکز فروش بلبرینگ تسمه دینام متوجه این اشتباه شود. در چنین شرایطی امکان عودت قطعه خریداری شده برای مشتری محفوظ بوده و می تواند محصول به فروشگاه مستر یدکی بازگردند. همچنین همه هموطنان جهت اطمینان از انتخاب درست و دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قطعات مورد نظر برای خرید می توانند با پشتیبانی سایت تماس بگیرند و از مشاوره ها و راهنمایی های رایگان کارشناسان مستریدکی بهره ببرند.

واتساپ