تسمه تایم ۲۰۶ به دلیل آنکه یک قطعه حیاتی در ماشین است و باید در زمان مشخص تعویض گردد، کارشناسان و مکانیک‌های خودرو حساسیت خاصی روی آن دارند.

وظیفه تسمه تایم پژو ۲۰۶ همزمان‌سازی حرکت میل‌لنگ و میل بادامک است. میل بادامک سوپاپ‌های موتور ماشین را در زمان احتراق داخلی باز و بسته می‌کند. اگر این هماهنگ‌سازی به هم برخورد پژو ۲۰۶ آسیب می‌بیند، به‌خصوص اگر خرابی تسمه در زمان حرکت خودرو اتفاق بیفتد؛ برای همین مهم است تسمه تایم در زمان مناسب تعویض شود. اما کدام برند و با چه قیمت باید این تسمه تایم روی ماشین نصب گردد.

ما در مستریدکی قصد داریم توضیح کوتاهی درباره تسمه تایم ۲۰۶ بهترین مارک و فروش این قطعه یدکی ارائه بدهیم.

بهترین مارک تسمه تایم پژو ۲۰۶

هدف ما در مستریدکی از نوشتن این مطلب کمک به شما عزیزان است تا بتوانید در زمان لازم بهترین تسمه تایم ۲۰۶ را انتخاب کنید. اگر چرخی در بازار زده باشید، حتماً متوجه انواع تسمه تایمینگ شده‌اید. این که کدام مدل برای ماشین شما مناسب است، مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود. کارشناسان مستریدکی توصیه می‌کنند در زمان خرید تسمه تایم پژو ۲۰۶ یکی از مدل‌های زیر را انتخاب کنید.

  • تسمه تایم ایساکو: این تسمه تایم که مناسب انواع پژو ۲۰۶ است، توسط شرکت ایساکو تولید شده. این محصول در کشور آلمان تولید شده است و در شرکت ایساکو ایران بسته‌بندی می‌شود؛ برای همین این قطعه از نظر فنی کیفیت بسیار بالایی دارد. تسمه تایمینگ ایساکو دندانه‌دار بوده و بسته‌بندی این محصول دارای هولوگرام است.

  • تسمه تایم گیتس: یکی از انواع تسمه تایم ۲۰۶ مارک گیتس است. این تسمه در اتحادیه اروپا تولید می‌شود. تسمه تایم گیتس مدل ۵۵۷۵XS مناسب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ و مدل ۵۵۸۱XS برای تیپ ۵ و ۶ مناسب است.

  • تسمه تایم کنتینتال: این تسمه در کشور رومانی تولید می‌شود و به دو شکل بسته‌بندی می‌شود. یک مدل که تنها تسمه تایم داخل پکیج قرار می‌گیرد و مدل دیگر که به شکل کیت کامل بسته‌بندی می‌شود. درون بسته کیت کامل تسمه تایم پولی‌های تسمه تایم نیز داخل کیت قرار می‌گیرد.

انواع تسمه تایم پژو ۲۰۶


خرید و قیمت بهترین مارک تسمه تایم پراید


قیمت تسمه تایم ۲۰۶ در بازار

برای همه ما مسلم است که در زمان تعویض تسمه تایم ۲۰۶ این قطعه یدکی باید تعویض شود. حتی کارشناسان توصیه می‌کنند در زمان‌هایی که مقدار کیلومتر ماشین برابر با عمر مفید تسمه تایم است، ماشین با سرعت بالا حرکت نکند تا  به تعمیرگاه مراجعه شود. در این زمان افراد برای آنکه ماشین آسیب نبیند و مجدد به‌سرعت حرکت کند، حاضر هستند با هر قیمت تسمه تایم را خریداری کنند. اما قیمت تسمه تایم پژو ۲۰۶ در چه محدوده ای است و باید آن را با چه قیمتی خرید کرد؟  

تعیین قیمت تسمه تایم کار آسانی نیست و نمی‌توان محدوده خاصی را عنوان کرد. زیرا قیمت لوازم‌یدکی در بازار ایران تابع قیمت دلار بوده و نوسان دلار در بازار ایران بسیار زیاد است. همچنین تورم نیز عاملی است که باعث نوسان قیمت در بازار لوازم‌یدکی در ایران می‌شود؛ اما در حال حاضر قیمت تسمه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲ بین ۲۶۰ تا ۵۵۰ هزار تومان نوسان دارد که این تفاوت قیمت بسته به برند، کشور سازنده و مدت‌زمان تعویض فرق می‌کند.

تسمه تایم مناسب ۲۰۶

خرید تسمه تایم ۲۰۶

در زمان خرید تسمه تایم پژو ۲۰۶ باید به چند نکته توجه کرد. البته این نکات در مورد همه انواع تسمه تایمینگ یکسان است و بسته به ماشین فرق نخواهد کرد؛ اما در مورد ۲۰۶ باید توجه بیشتری به این نکات کرد.

  1. تلاش شود تسمه تایم اوریجینال ۲۰۶ روی ماشین بسته شود. منظور از اورجینال، اصل بودن قطعه است. برای همین نیاز است تسمه تایم از فروشگاه‌های معتبر لوازم‌یدکی خریداری شود.

  2. کیفیت تسمه تایم بررسی شود. تسمه تایم باید مقداری حالت کشسانی داشته و نباید بیش از حد سفت باشد. در مورد کیفیت تسمه تایم با کارشناسان  مستریدکی مشورت کنید.

  3. به گارانتی تسمه تایم توجه شود. معمولاً برندهای معتبر تسمه تایم دارای گارانتی بوده و محصولات خود را ضمانت می‌کنند. اگر قطعه‌ای گارانتی دارد به تاریخ تولید و انقضا تسمه توجه شود. یکی از عواملی که بر قیمت تسمه تایم ۲۰۶ تیپ ۲ یا ۵ تأثیر می‌گذارد گارانتی کالاست. اگر تسمه دارای گارانتی باشد قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

البته یکی از موارد دیگر که درباره تسمه تایم پژو ۲۰۶ باید به آن توجه کرد، نصب تسمه است. درست بستن تسمه باعث می‌شود واترپمپ و دیگر قطعات ماشین آسیب نبیند.

خرید تسمه تایم پژو ۲۰۶ تیپ ۵

فروش اینترنتی تسمه تایم پژو ۲۰۶ در مستریدکی

مستریدکی تلاش می‌کند بهترین برندها را در سایت خود عرضه کند. فروش تسمه تایم ۲۰۶ یکی از لوازم‌یدکی است که در سایت عرضه شده است. مهم نیست کدام برند در سایت موجود است، زیرا کارشناسان برندی را برای فروش موجود می‌کنند که یکی از سه خصوصیت زیر را دارد.

  1. قطعه اصل و اورجینال است.

  2. دارای نشان استاندارد است.

  3. در بازار با قیمت مناسب عرضه می‌ شود.

طبیعی است که چنین قطعه‌ ای نام هر برندی را با خود به یدک بکشد، یک قطعه ایدئال است و می‌ تواند روی ماشین نصب شود.

واتساپ