تسمه تایم که با نام تسمه تایمینگ نیز شناخته می شود تسمه ای دندانه دار است. از این تسمه در موتور های احتراق داخلی خودرو ها بهره می برند. در نظر داشته باشید که این تسمه سبب می شود تا میل لنگ بتواند حرکتش را به میل بادامک منتقل کند. بدین ترتیب این تسمه با کارکردی که در خودرو دارد، باعث می شود تا زمان بسته و باز شدن سوپاپ ها به بهترین شکل ممکن کنترل شود.

 توجه داشته باشید که موتور های احتراق درونی به 4 مرحله برای ساختن قدرت احتیاج دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

مکش : با حرکت پیستون به طرف پایین، هوا و سوخت لازم به درون سیلندر کشیده می شود.

متراکم سازی : با حرکت پیستون به طرف بالا، هوا و سوخت به صورت متراکم و فشرده در می آیند.

احتراق : جرقه شمع سبب منفجر شدن و احتراق هوا و سوخت می شود و این امر منجر به تولید انرژی زیادی می شود.

تخلیه : پیستون به طرف پایین حرکت می کند و محصولات حاصل از احتراق را از سیلندر به بیرون می راند.

لازم است بدانید برای این که همه این مراحل با روشی درست اعمال شوند، باید سوپاپ ها در وقت مناسب عمل باز و بسته شدن را انجام دهند. تسمه تایم رانا در خودرو این کار را با منتقل کردن حرکت از قطعه میل لنگ به سمت میل بادامک انجام می دهد. کنترل کردن دریچه های ورودی و خروجی بر عهده میل بادامک است.

 به طور معمول تسمه تایم از لاستیک مصنوعی تولید می شود و از یک سری دندانه تشکیل شده است که بر روی چرخ دنده های میل لنگ و میل بادامک جای می گیرند. این دندانه ها سبب می شوند تا تسمه تایم رانا بتواند در جای اصلی خود ثابت بماند. همین موضوع باعث انتقال حرکت دقیق می شود.

 نکته مهم این که تسمه تایم یک قطعه اصلی و مهم در موتور است و بایستی به صورت منظم عوض شود. چنان چه تسمه تایم دچار پارگی شود، می تواند سبب شود تا موتور به طور جدی صدمه و آسیب ببیند.

نشانه های خرابی در تسمه تایم شامل موارد زیر است:

  • موتور روشن نمی شود.
  • صدای تق تق از موتور شنیده می شود.
  • قدرت موتور کم شده است.
  • دودی به رنگ سیاه از اگزوز به بیرون می آید.

 فروش تسمه تایم رانا توسط فروشگاه مستر یدکی به مشتریان صورت می گیرد. این شرکت معتبر بهترین اجزای خودرو را با قیمت مناسب به خریداران خود عرضه می دارد. خرید تسمه تایم رانا به صورت اصل و اورجینال را از این شرکت به شما مشتریان پیشنهاد می کنیم.

انواع تسمه تایم رانا

 تسمه تایم خودرو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تسمه تایم لاستیکی:

تسمه تایم لاستیکی از جنس لاستیک مصنوعی می باشد و از دندانه هایی تشکیل شده است که بر روی چرخ دنده های میل لنگ و میل بادامک جای می گیرند. در نظر داشته باشید که از متداول ترین تسمه تایم ها همین تسمه تایم لاستیکی است و در بیشتر خودرو ها در چند دهه اخیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تسمه تایم فلزی:

تسمه تایم فلزی از پلاستیک و فلز تشکیل شده است. این تسمه تایم از یک سری دندانه ها که بر روی چرخ دنده میل لنگ و میل بادامک قرار می گیرند ساخته شده است. توجه داشته باشید که تسمه تایم های فلزی در مقابل هر گونه ساییدگی و پارگی از تسمه تایم های لاستیگی مقاوم تر هستند. قیمت تسمه تایم های فلزی از تسمه تایم لاستیکی گران تر است.

 به طور معمول تسمه تایم در خودروی رانا برای منتقل کردن قدرت از موتور به دیگر بخش های خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر صحت و دقت کارکرد تسمه تایم عالی باشد سبب افزایش بازدهی موتور می شود. بعضی از انواع تسمه تایم هایی که در خودروی رانا استفاده می شود، حاوی تسمه تایم هایی است که با الیاف فولادی تقویت شده اند.

همچنین از دیگر انواع تسمه تایم هایی که در این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، می توان از تسمه تایم هایی که با الیاف نایلونی تقویت می شوند نام برد. این تسمه ها به علت این که دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی در مقابل حرارت و خوردگی هستند، سبب می شوند تا طول عمر مفید خودرو افزایش یابد.

عوض کردن تسمه تایم بسیار مهم است که باید به وسیله فرد متخصص انجام شود. چنان چه تسمه تایم پاره شود، سبب آسیب دیدن جدی موتور می شود. برای خرید بهترین تسمه تایم رانا می توانید به شرکت مستر یدکی مراجعه کنید.

معروف ترین برند های تسمه تایم رانا

در بازار برند های متفاوتی برای تسمه تایم رانا وجود دارد. با توجه به سال خودرو می توانید یکی از برترین برند ها را از شرکت های معتبری مانند مستر یدکی خرید نمایید. کارشناسان این فروشگاه می توانند شما را در خرید بهترین و مناسب ترین مارک تسمه تایم رانا راهنمایی کنند. برند های فانتوم، ایساکو  از برند های محبوب در بازار هستند که دارای کیفیت بسیار خوب و قابل اعتماد برای مشتریان هستند.

از این برند ها به صورت گسترده در برخی از انواع خودرو استفاده می شود. برند های با کیفیت دیگر شامل کنتینتال، پاورگریپ، دایکو، دانگیل و رایکالتون می باشند. برای این که بتوانید بهترین و مناسب ترین برند را به صورت فابریک و اصل با قیمت مناسب و به صرفه دریافت کنید می توانید به فروشگاه های معتبر مانند مستر یدکی رجوع نمایید.

قیمت تسمه تایم رانا در بازار

در زمان خرید لازم است که به کیفیت و اصل بودن کالا دقت نمایید. کارکرد مناسب و دوام طولانی و کیفیت بالا از پارامتر های مهمی هستند که بایستی در هنگام خرید تسمه تایم رانا در نظر داشته باشید. شما می توانید برای بهترین و مناسب ترین خرید به فروشگاه مستر یدکی مراجعه کنید. به دلیل این که تعویض تسمه تایم رانا بسیار مهم است و باید این کار را به صورت منظم انجام دهید بنابراین توجه به قیمت آن نیز اهمیت دارد.

خرید تسمه تایم رانا از مستریدکی

برای خرید اینترنتی تسمه تایم رانا می توانید به فروشگاه مستر یدکی مراجعه کنید. این شرکت با کیفیت ترین قطعات خودرو را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد. کافی است که به سایت این فروشگاه وارد شوید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید، تا در اسرع وقت کالای مورد نطر شما درب منزل به شما تحویل داده شود. با خرید از شرکت مستر یدکی می توانید خریدی مطمئن و آسوده را تجربه کنید.

فروشگاه مستر یدکی از بهترین و معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع قطعات یدکی خودرو است. این شرکت همه اجزای خودرو را به صورت اورجینال و فابریک با ضمانت نامه اصالت کالا معتبر به خریداران عرضه می دارد. این فروشگاه همواره مورد رضایت و تایید مشتریان بوده است.

واتساپ