فیلتر روغن یکی از وسایل مصرفی ماشین است؛ اما وسیله‌ای مهم به شمار می‌رود که کار آن تصفیه روغن ‌موتور است. هرچه روغن وارد شده به موتور ماشین تمیزتر باشد، کارکرد موتور نیز بهتر خواهد بود. فیلتر روغن اجازه نمی‌دهد دوده، گردوخاک و کثیفی احتمالی روغن وارد موتور شود. برای همین نیاز است تا روغن از فیلتر روغن عبور کند.

انواع فیلتر روغن رنو کپچر

اصولاً فیلتر روغن‌ها ازلحاظ نصب روی موتور به دو گروه تقسیم می‌شوند. فیلتر روغن پیچی و فیلتر روغن کارتریجی که فیلتر روغن پیچی قدیمی بوده و امروزه برای ماشینی مثل کپچر استفاده نمی‌شود. حال آنکه فیلتر روغن کارتریجی نوع جدید فیلتر روغن است و برای اکثر ماشین‌ها استفاده می‌شود.

برای ماشینی مثل کپچر، باید فیلتر روغن کپچر اصل که تأیید شرکت سازنده را دارد استفاده کرد. اما به دلیل این‌که در حال حاضر فیلتر روغن اصل که مورد تأیید کمپانی رنو است کمتر یافت می‌شود؛ لذا باید به فیلتر روغن‌هایی بسنده کرد که کارایی لازم برای بهبود کار موتور را داشته باشد.

فیلتر روغن‌هایی که کاغذهای بدون رزین دارند بهتر می‌توانند آلایندگی‌ها را جذب کند. ضمن این‌که وجود آهنربا درون فیلتر روغن موجب جذب بهتر آلایندگی می‌شود.

بحث دیگری که در فیلتر روغن کپچر می‌شود تعداد سوراخ در فیلتر روغن است. بعضی از فیلتر روغن‌ها دارای چهار سوراخ و بعضی دارای هشت سوراخ هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تعداد سوراخ‌ها هیچ تأثیری در کارکرد فیلتر ندارد. روغن از سوراخ وسط فیلتر بیرون می‌آید و سطح مقطع سوراخ‌های دور فیلتر روغن برابر با سطح مقطع حفره میانی است؛ برای همین در فیلتر روغن هشت سوراخ، قطر حفره‌ها از چهار سوراخ کمتر است.

قیمت فیلتر روغن کپچر

یکی از معضلات بازار امروز نبود مرجع رسمی برای قیمت‌گذاری محصولات است. ما شاهد آن هستیم که انواع فیلتر روغن رنو کپچر در بازار با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود. نکته جالب آن است که بسیاری از این روغن فیلترها به اسم کشورهایی چون اسپانیا و ایتالیا به فروش می‌رسد؛ اما متأسفانه بیشتر این بسته‌ها تقلبی و در بازار ایران ساخته می‌شود و تنها زحمت بسته‌بندی شیک و تقلبی آن بر گردن تولیدکننده می‌ماند.

یکی دیگر از معضلات در عرضه فیلتر روغن، محصولاتی است که به شکل قاچاق وارد ایران می‌شود، اگرچه امکان دارد این محصولات گاهی اصل و کیفیت قابل‌ قبول داشته باشد؛ اما بیشتر این محصولات نیز تقلبی هستند.

قیمت فیلتر روغن مناسب کپچر بسته به کشور تولیدکننده و کیفیت محصول فرق خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که قیمت کالاهای مصرفی اتومبیل بسته به قیمت اتومبیل نیز فرق خواهد داشت و اگر قیمت ماشین در بازار بالا برود، طبیعی خواهد بود که قیمت محصولی مانند فیلتر روغن نیز نوسان پیدا کند.

در سال‌های گذشته همواره قیمت فیلتر روغن به دلیل افزایش قیمت دلار و بالطبع افزایش قیمت اتومبیل بالا رفته است. این فرمول در مورد محصولات ایرانی نیز صدق می‌کند و هیچ تفاوتی با نوع خارجی ندارد؛ اما شرکت مستر یدکی با توجه به تعهدنامه اخلاقی خود اگر محصولی از قبل در انبار موجود داشته باشد، حتی اگر قیمت چندین برابر شود، قیمت فیلتر روغن رنو کپچر را افزایش نداده و با قیمت قبل عرضه می‌کند.

خرید فیلتر روغن کپچر اصلی از مستر یدکی

به این مطلب اشاره شد که در بازار انواع فیلتر روغن با قیمت‌های متفاوت موجود است؛ اما آنچه مهم است خرید فیلتر روغن رنو کپچر اصلی است. به این منظور چند گزینه باید چک شود. اول کد محصول است که بر روی جعبه حک شده است. این کد قابل ‌ردیابی است و می‌توانید در سایت‌های سازنده آن را چک کنید.

گزینه دیگر برای شناخت فیلتر روغن کپچر اصلی نکات فنی است که تنها افراد متخصص و فنی قادر به شناسایی آن هستند. در فیلتر روغن فیک چین کاغذ یکنواخت نبوده و فاصله بین آن‌ها یکسان نیست. گزینه دیگری که باید بررسی شود شیر جنبی است که در مورد روغن فیلتر کپچر تقلبی معمولاً وجود خارجی ندارد یا سرعت حل شدن آن از حد معمول بالاتر است. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با کارشناسان ما در مستریدکی تماس بگیرید.

واتساپ