وایر شمع پژو پارس

وایر شمع پژو پارس

وایر شمع از مهم ترین قطعات پژو پارس موتوری است که نبود آن عملکرد شمع را با مشکل مواجه می‌ کند. این قطعه وظیفه انتقال برق از کوئل به شمع را دارد و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. البته به طور کلی وایر به عنوان قطعه‌ ای قدیمی در بین قطعات خودرو شناخته می‌ شود و در خودروهای جدید معمولا با انتقال مستقیم برق از کوئل به شمع، این قطعه حذف شده است.
اهمیت وایر شمع پژو پارس به قدری است که می‌ توان گفت خودرو شما بدون آن قادر به حرکت نخواهد بود. این کابل در دو سر خود دارای درپوش‌ های پلاستیکی بوده که همین درپوش‌ ها مانع از ورود رطوبت و آب به محل اتصال وایر به کوئل می‌ شوند و از روشن نشدن خودرو جلوگیری می‌ کنند.


انواع وایر شمع پژو پارس 

به طور کلی ساختار انواع وایر شمع پژو پارس خودروها با یکدیگر مشابه هستند اما با توجه به جنس داخلی، وایر شمع پژو پارس به سه نوع تقسیم می‌ شود که در ادامه به معرفی آن می‌ پردازیم.

⦁    وایر شمع سیمی

با اینکه این وایرها از نوع فولاد یا مس هستند استفاده از آن‌ ها امروزه منسوخ شده است. همچنین به کار بردن فولاد در ترکیب وایرهای سیمی سبب ایجاد مقاومت بیشتر در برابر خم شدگی آن شده است. دلیل اصلی منسوخ شدن این وایرها جنس رسانای آن‌ ها بوده که سبب ایجاد پارازیت در انتقال برق می‌ شود.

⦁    وایر شمع ابریشمی

انتقال برق در این وایرها به وسیله رسانایی از جنس لاتکس یا سیلیکون انجام می‌ شود. رشته‌ های به هم تنیده از جنس ابریشم در میان این دو لایه سبب جلوگیری از پارازیت می‌ شود. افزایش مصرف سوخت و کاهش بازده موتور به دلیل نرساندن برق کافی با ولتاژ مناسب به شمع مهم‌ ترین معایب این نوع وایر به شمار می‌ روند. مهمترین مزیت این نوع شمع نیز عدم ایجاد پارازیت و نویز اضافه است.

⦁    وایر شمع بوبین دار

بهترین پرمصرف‌ ترین وایر شمع موجود در بازار مربوط به این نوع بوده و علت اصلی آن استفاده از رسانا نیکل و کروم است. این رسانا بسیار نازک بوده و به صورت فنری به دور لایه‌ ای از جنس بوبین می‌ پیچد. سرعت انتقال برق در این وایرها به دلیل مقاومت پایین رسانا این کابل‌ ها افزایش یافته است. همچنین مشکل رطوبت و نویز را نیز دیگر نخواهید داشت.

برندهای مختلف برای وایر شمع پژو پارس 

از آنجایی که وایر شمع قطعه‌ ای مهم در خودرو به شمار می‌ رود، شرکت‌ های مختلفی دست به تولید و پخش آن زده‌ اند؛ به همین دلیل برندهای مختلف وایر شمع پژو پارس در بازار به چشم می‌ خورد. از بین این برندهای موجود می‌ توان به مدل سانکو، عظام، بوجیکرد، تقویتی، ریسینگ، آدمیرال، پی ان ای، والئو، ایساکو، پرتو، وای جی پی، پاتیگ و نیلو اشاره کرد.
فروش وایر شمع پژو پارس با مدل‌ ها و برندهای مختلف در سایت مستر یدکی برای همه کاربران عزیز فراهم شده است تا به راحتی بتوانند در سریع‌ ترین زمان ممکن کالای مد نظر خود را سفارش دهند و بدون نیاز به مراجعه حضوری سفارش خود را درب منزل دریافت کنند.

قیمت وایر شمع پژو پارس 

نوع شمع و نوع خودرو دو عامل مهم و تاثیرگذار در قیمت وایر شمع پژو پارس هستند. نوسانات ارزی سبب شده است تا قیمت این قطعات به طور روزانه دچار تغییر شود. به همین دلیل اکثر سایت‌ های اینترنتی قیمت دقیقی از این کالا گزارش نمی‌ دهند. فروشگاه مستر یدکی با سال‌ ها تجربه در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو با به‌ روزرسانی مداوم قیمت کالاها در سایت خود شرایطی را فراهم کرده است تا مشتریان عزیز به قیمت اصلی وایر شمع و دیگر قطعات دسترسی داشته باشند و بتوانند این قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند.
اگر شما نیز قصد خرید وایر شمع پژو پارس را دارید کافی است نوع وایر مد نظر خود را در سایت مستر یدکی جستجو و سپس آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا بدون پرداخت هزینه اضافی و با صرفه‌ جویی در وقت خود بتوانید وایر شمع خودرو خود را خریداری کنید.

خرید اینترنتی وایر شمع پژو پارس در فروشگاه مستریدکی

خرید اینترنتی وایر شمع پژو پارس گزینه مناسبی برای همه افرادی است که خریدی مطمئن و آسان را انتخاب می‌ کنند. قبل از خرید وایر شمع لازم است تا نکاتی را در ارتباط با آن‌ها مورد توجه قرار دهید که در ادامه به بیان آن‌ ها می‌ پردازیم:
⦁    توجه به مدل وایر شمع
⦁    توجه به داشتن قابلیت نویز گیر در وایر شمع
⦁    کسب اطمینان از کیفیت جنس هسته وایرهای شمع
⦁    سنجیدن قابلیت تحمل دما وایرها
⦁    بررسی و توجه به قیمت در انتهای کار 

واتساپ