انواع فیلتر روغن پراید

فیلتر روغن پراید از عبور گردوغبار، ذرات فلزی و حتی روغن فاسد به موتور و اجرای داخلی آن جلوگیری می‌کنند. در واقع این قطعه نقش بسیار مهمی در عملکرد درست خودرو دارد. فیلتر یک قطعه مصرفی است و در بازه‌های زمانی مشخص باید تعویض شود. وظیفه اصلی این قطعه پایش روغن موتور است.

دلیل استفاده از روغن برای وسایل نقلیه پیشگیری از اصطکاک قطعات موتور و آسیب‌های ناشی از آن است. بنابراین زمانی که سیالات موتور آلوده باشد، نمی‌تواند به خوبی از پس وظیفه خود برآید.

از این‌رو استفاده از فیلتر روغن مناسب بسیار مهم است. همچنین فیلتر روغن طول عمر روغن موتور را افزایش می‌دهد. زیرا ذرات آلوده موجود در آن جذب کرده و عملکرد آن را بهینه‌تر می‌کند. یکی از مهمترین نکاتی که حین خرید فیلتر روغن پراید باید مدنظر قرار بگیرد نوع آن است.

امروزه انواع فیلتر روغن پراید در  اشکال مختلف وجود دارد که لازمه انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها فیلتری است که با مدل خودرو تناسب داشته باشد. معمولا مدل‌های مختلف فیلتر روغن از نظر نحوه نصب با یکدیگر متفاوت هستند.

 انواع فيلتر روغن پرايد شامل موارد زیر است.

  • فیلتر روغن پیچ شدنی

فیلتر‌های روغن پیچ شدنی اولین مدل‌های فیلتر روغنی هستند که مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته‌اند. فیلتر‌های روغن موتور پیچی مجهز به سوپاپ ضد خالی شدن و اطمینان هستند که این ویژگی تا حدود زیادی کیفیت عملکرد آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

این مدل فیلتر‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و فرایند نصب بسیار راحتی دارند. زیرا برای نصب این مدل فیلتر نیاز نیست دیگر قطعات موتور باز شوند. بلکه با باز و بستن چند پیچ فیلتر تعویض می‌شوند.

البته مونتاژ این مدل فیلترها به نحوی است که فیلتر تصفیه و دیگر متعلقات آن در یک بدنه فلزی مونتاژ می‌شود. به همین دلیل در حین تعویض باید همه قطعات فیلتر عوض شود.

  • فیلتر روغن موتور کارتریجی

نوع دیگر فیلتر روغن موتور خودرو، مدل کارتریجی است. این مدل نسبت به مدل‌های پیچی جدیدتر هستند و به‌صورت مستقیم بر روی پیشرانه موتور نصب می‌شود. بنابراین برخلاف فیلتر‌های پیچی فرایند تعویض و نصب پیچیده‌تری دارند.

زیرا جهت دسترسی به محل فیلتر، به منظور تعویض فیلتر قدیمی با فیلتر جدید نیاز است که بعضی از قطعات موتور خودرو باز شود. از این‌رو بر خلاف قیمت مناسب و اقتصادی، هزینه تعویض  بیشتری دارند.

در واقع می‌توان قالب المنت روی فیلتر‌های کارتریجی را باز باز کرده و فقط قسمت تصفیه کننده را تعویض کرد‌‌. این فیلترها هزینه نگهداری موتور را تا حدودی کاهش می‌دهند.

برندهای مختلف برای فیلتر روغن پراید

برندهای مختلف فیلتر روغن موتور مناسب برای پراید، توسط شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود‌. از آنجایی که خودرو پراید جزو تولیدات داخلی است، تقریبا در لیست تولیدات همه شرکت‌های فعال در این زمینه روغن موتوری مناسب با کیفیت و طول عمر بالا برای آن وجود دارد.


لیست قیمت محصولات فیلتر سرکان


ناگفته نماند که قیمت فروش فیلتر روغن پراید برندهای داخلی نسبت نسبت به مواد مشابه وارداتی به‌صرفه‌تر است. برندهای مختلف فیلتر روغن پراید به شرح زیر است.

  • فیلتر روغن پراید سرکان

شرکت سرکان یکی از تولیدکنندکان معتبر داخلی است که در زمینه تولید انواع و اقسام فیلتر نیز فعالیت دارد. این شرکت برای انواع خودرو، مخصوصا خودروهای تولید داخل فیلتر روغن مناسب تولید می‌کند.

فیلتر روغن موتور خودرو سرکان مدل SF 7735 استوانه‌ای جزو آن دسته از محصولاتی است که با موتور خودرو پراید انژکتوری و معمولی کاملا سازگار بوده و تناسب لازم با قطعات موتور این مدل خودرو را دارد.

  • فیلتر روغن پراید سی پارت

فیلتر روغن موتور خودرو سی پارت مدل 500302-C که یکی از محصولات شرکت سی‌پارت به‌شمار می‌رود، یکی از گزینه‌های مناسب برای خود پراید است. این نوع فیلتر استوانه‌ای شکل بوده و مجهز به صافی سلولزی است. بنابراین روی موتور پراید سطح کیفیت و عملکرد کاملا ایده‌ال و رضایت‌بخشی دارد.

  • فیلتر روغن پراید سایپا یدک

فیلتر روغن موتور خودرو سایپا یدک با تمامی مدل‌های پراید سازگاری دارد. این برند فیلتر روغن از توانایی بالایی جهت جذب ذرات آلوده موجود در روغن موتور برخودار بوده و می‌تواند کوچکترین آلودگی‌ها را از روغن موتور جدا کند.

فیلتر روغن سایپا یدک مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. نوع کاغذ به کار رفته در این فیلتر بسیار مرغوب بوده و می‌تواند در طولانی مدت خاصیت و کیفیت خود را حفظ کند.

  • فیلتر روغن پراید بهران

شرکت بهران یکی دیگر از بهترین تولیدکنندکان انواع انواع فیلتر در کشور است. برند بهران تحت گواهینامه ایزو 9001 آلمان فعالیت می‌کند و تمام مجوزهای استاندارد ملی را دریافت کرده است.

فیلتر روغن بهران مدل GS 1121 یکی از محصولات مناسب برای خودرو پراید است. سطح کارایی و دوام این فیلتر بسیار خوب بوده و با موتور خودرو پراید در شرایط آب و هوایی و موقعیت‌های جغرافیای مختلف سازگاری بالایی دارد.

  • روغن فیلتر  رانی

برند رانی نیز یکی دیگر از شرکت فعال در زمینه تولید فیلتر است که برای خودرو پراید فیلتر روغن مناسب تولید می‌کند. کیفیت و قیمت خرید فیلتر روغن پراید رانی در سطح مناسب و رضایت‌بخشی قرار دارد.

قیمت فیلتر روغن پراید

همانطور که گفتیم فیلتر روغن پراید در مدل‌ها و برندهای مختلفی روانه بازار می‌شود. بنابراین اولین و مهمترین عامل تاثیر‌کذار بر قیمت فیلتر روغن پراید مدل و برند آن است. کیفیت نیز یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت بوده و مسلما خرید محصول باکیفیت نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد.

مشخصات فنی فیلتر نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر همه فیلتر‌های جهت انجام فرایند فیلتراسیون نیاز به صافی دارند. جنس صافی در فیلترها متفاوت بوده و ممکن است از کاغذ، سلولز، فیبر یا غیره باشد.

قیمت فیلتر روغن پراید با صافی کاغذی نسبت به سایر موارد ارزان‌تر است. البته از نظر کیفیت نیز در سطح پایین‌تری ‌قرار دارند. بنابراین در فواصل زمانی کوتاه باید تعویض شوند. در حال حاضر رنج قیمت فیلتر روغن موتور پراید متناسب با مدل و برند محصول در بازه قیمتی 26,500 الی 52,000 تومان قرار دارد.

مجموعه مستر یدکی لیست محصولات خود را به همراه قیمت ارائه داده است، بنابراین خریداران گرامی می‌توانند برای دریافت لیست قیمت فیلتر روغن پراید به لیست محصولات در دسته‌بندی مخصوص خود سر بزنند.

خرید اینترنتی فیلتر روغن پراید در فروشگاه مستریدکی

برای خرید فیلتر روغن پراید دو گزینه وجود دارد. در روش اول یا سنتی، خریداران می‌توانند به مراکز فروش لوازم یدکی وسایل نقلیه مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهند.

در روش دوم شرایط متفاوت‌تر بوده و نیاز به صرف هزینه و زمان برای مراجعه به مراکز فروش نیست. بلکه در این حالت متقاضی خرید با انتخاب یک مرجع فروش اینترنتی معتبر نظیر فروشگاه مستر یدکی، خرید خود را فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی انجام می‌دهد.

بنابراین خرید اینترنتی فیلتر روغن پراید نسبت به خرید حضوری راحت‌تر و همچنین مقرون به‌صرفه‌تر است. همچنین امکاناتی که خربدار در این روش پیش‌رو دارد به مراتب بیشتر است. زیرا به‌راحتی می‌توانید مشاوره رایگان و لیست قیمت فیلتر روغن پراید را نیز از کارشناسان فروش مستر یدکی دریافت کند.

باتوجه به تدابیری که فروشگاه آنلاین مستریدکی اندیشیده است، همه هموطنان عزیز در سراسر کشور امکان خرید مقرون به‌صرفه لوازم یدکی خودرو سواری با کیفیت بالا، اصالت کالا، گارانتی و ضمانت معتبر و همچنین خدمات پس از فروش مستمر را دارند.

واتساپ