بعد از خرید ماشین تیبا باید انواع لوازم یدکی تیبا و بهترین مارک لوازم یدکی تیبا را بشناسید. قبلا برای خرید لوازم یدکی به بورس‌ لوازم یدکی در شهرتان می‌رفتید و از آنجا خرید می‌کردید. ولی در خرید حضوری باید فروشگاه‌های مختلفی را بررسی کنید و قیمت‌ها را هم بسنجید. به‌علاوه، ممکن است نتوانید در خرید حضوری لوازم یدکی بهترین جنس را پیدا کنید.

در این مطلب از وبلاگ مستر یدکی می‌خواهیم در مورد بورس لوازم یدکی تیبا و قیمت لوازم یدکی تیبا صندوق دار صحبت کنیم. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید به لیست لوازم یدکی ماشین تیبا در سایت مستر یدکی مراجعه کرده و قطعه موردنظرتان را بخرید.

لیست انواع لوازم یدکی تیبا

تیبا یکی از محصولات سایپا است که در سال ۱۳۸۷ وارد بازار شد و در ساخت این ماشین از قطعات ریو، تندر ۹۰ و پراید استفاده شده است، بنابراین بسیاری از قطعات آن با لوازم یدکی پراید، لوازم یدکی کوییک، ریو و ساینا مشترک است. همچنین متخصصین ایرانی برای ساخت تیبا از مشورت خودروسازان ایتالیایی و آلمانی استفاده کردند.

این ماشین به دلیل امکانات متنوعی که دارد یکی از محبوب‌ترین محصول‌های شرکت سایپا است. از جمله این امکانات می‌تواند به شیشه بالابر برقی، ساعت دیجیتال و چراغ مه‌ شکن اشاره کرد. در داخل کابین تیبا کیسه هوا، سیستم تهویه کابین اتوماتیک و لوازم دیگر هم تعبیه شده است.

لوازم یدکی هر خودرویی  از جمله لوازم یدکی سایپا ممکن است به دلایل مختلف خراب شود. تصادف، مشکلات فنی و ضربه باعث خرابی لوازم یدکی تیبا می‌شوند. مثلا ممکن است ماشین شما تصادف کند و درش ضربه بخورد. در چنین شرایطی به در مخصوص تیبا احتیاج دارید. گاهی اوقات هم بعد از بازرسی‌های ماهانه متوجه مشکلی در قطعات اصلی خودرو می‌شوید و باید قطعه را جایگزین کنید.

فراموش نکنید که در صورت خرابی قطعات، باید هرچه زودتر قطعه‌های یدکی را خریداری کرده و جایگزین کنید تا با مشکلات جدی مواجه نشوید. قطعه‌هایی مثل فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین، لنت ترمز و شمع موتور قطعه‌هایی هستند که بعد از زمان مشخصی باید تعویض شوند. از آنجایی که تیبا ماشینی ایرانی است برای خرید لوازم یدکی آن با مشکل مواجه نمی‌شوید.


خرید و مشاهده قیمت لنت ترمز تیبا از فروشگاه مستریدکی


کمک فنر، دستگیره درب داخلی، سنسور اکسیژن، هواکش، قاب ستون، فن کولر، منبع انبساط آب، سیم کلاچ دمپردار، سیبک فرمان تیبا، کوئل دوقلو، لوازم سیلندر، پلوس کامل، کیت کلاچ، دسته موتور، واشر گلویی، چراغ استپ ترمز و سیم اکسیژن از جمله لیست انواع لوازم یدکی تیبا هستند.

هر کدام از این وسایل استانداردها و نکته‌هایی دارند که باید هنگام خرید بدانید. مثلا کمک فنر برای کنترل نوسانات و کاهش ارتعاشات و ضربه‌های جاده استفاده می‌شود. این ابزار را نزدیک‌ چرخ‌ها نصب می‌کنند. اگر کمک فنر را به درستی نصب نکنید، نمی‌تواند عملکردش را درست انجام دهد. برای خرید سیبک باید به جنس قطعه و مشخصات ظاهری آن دقت کنید.

دسته موتور برای نگهداری موتور استفاده می‌شود. دسته گیربکس هم برای نگهداری گیربکس است. وسیله دیگری هم به نام دسته موتور شماره ۲ وجود دارد. دسته موتور شماره ۲ از انتقال لرزش‌های موتور به اتاق ماشین جلوگیری می‌کند. بنابراین راننده و سرنشین‌ها داخل ماشین لرزشی را تجربه نمی‌کنند.

روی دسته موتور آزمایش‌های مختلفی انجام می‌دهند تا از استاندارد آن مطمئن شوند. به‌علاوه، معمولا لوازم یدکی‌ها باید با توجه به شرایط جوی مختلف قابل تطبیق باشند. برای خرید این وسایل باید به جای معتبر مراجعه کنید. جایی که از استاندارد و کیفیت لوازم مطمئن باشید و بتوانید به آنها اطمینان کنید.

 خرید لوازم یدکی تیبا، تیبا ۲ و تیبا صندوقدار

لوازم یدکی اصلی تیبا به لوازم یدکی مربوط به قطعات بدنه، قطعات موتوری و گیربکس، قطعات جلوبندی و تعلیق، قطعات برقی و سنسورها و قطعات مصرفی تقسیم می‌شوند. گیربکس کامل، سرسیلندر، میل‌لنگ، سنسور اکسیژن، واتر پمپ، اویل پمپ و شاتون در دسته قطعات موتوری و گیربکس قرار می‌گیرند. کمک فنر جلو و عقب و پمپ هیدرولیک هم جزو قطعات جلوبندی و تعلیق هستند.

هر کدام از این وسایل قیمت‌های خاص خودشان را دارند و برای خرید آنها باید به جنس و ویژگی‌های آنها دقت کنید. اگر در خرید لوازم یدکی تیبا، تیبا ۲ و تیبا صندوقدار دقت نکنید و جنس بی‌کیفیت بخرید، نه تنها مشکل ماشین شما حل نمی‌شود، بلکه ممکن است قطعات اصلی ماشین هم به خوبی کار نکنند و مجبور شوید ماشین را به تعمیرگاه ببرید.

فروشگاه مستر یدکی بهترین مارک لوازم یدکی تیبا را دارد و می‌توانید لوازم یدکی اصلی تیبا را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید. بعد از خریداری برای نصب لوازم یدکی از متخصص کمک بگیرید و سعی کنید به بهترین نحو لوازم را روی ماشین نصب کنید. گاهی اوقات نصب نادرست لوازم کوچکی مثل دسته موتور باعث مشکلات پیچیده‌تری می‌شود.


خرید لوازم یدکی ساینا از فروشگاه آنلاین مستر یدکی


قیمت لوازم یدکی تیبا در بازار

قیمت لوازم یدکی موجود در بازار با توجه به تورم و قیمت ارز تغییر می‌کند. مثلا قیمت آینه کامل برقی برای تیبا صندوقدار و تیبا ۲، ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار تومان است. گران‌ترین قیمت‌ها مربوط به گل‌گیر و درب جلو و عقب است.

رکاب تیبا صندوقدار و تیبا ۲، ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. فراموش نکنید که این قیمت‌ها حدودی هستند و با توجه به شرایط بازار تغییر می‌کنند. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها می‌توانید به فروشگاه مستر یدکی مراجعه کنید.

بهترین برند لوازم یدکی تیبا

برندهای مختلفی در زمینه تولید لوازم یدکی تیبا و تیبا صندوق دار فعالیت می‌کنند. شرکت رایاگستر یکی از این برندها است. لوازم یدکی برند رایا گستر یکی از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار است و ضمانت و گارانتی به مشتریانش می‌دهد. شرکت سایپا هم به طور مستقیم لوازم یدکی تیبا را می‌فروشد.

می‌توانید لوازمی مثل ایربگ، خطر عقب، منبع عقب تیبا، فشنگی روغن، رادیاتور آب و براکت سپر عقب را به‌طور مستقیم از سایپا خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی مستر یدکی هم تمام این لوازم را به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند. بنابراین دیگر لازم نیست حضوری به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید.

نمایندگی لوازم یدکی اصلی تیبا

معمولا نمایندگی‌های لوازم یدکی اصلی تیبا اطلاعاتی را در مورد محصولات مختلف در اختیار شما می‌گذارند. شما با داشتن این اطلاعات می‌توانید بهترین لوازم یدکی اصلی تیبا را خریداری کنید.

فروش اینترنتی لوازم یدکی تیبا از فروشگاه مستریدکی

فروشگاه مستر یدکی انواع لوازم یدکی تیبا را به صورت اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید اطلاعات انواع لوازم یدکی و جنس آنها را مشاهده کنید. ضمانت و گارانتی هر کدام از ابزار هم در صفحه هر کدام از محصولات قابل مشاهده است.

واتساپ