فیلتر روغن وسیله‌ای است که روی ماشین بسته می‌شود و مدت ‌زمان محدودی کارایی دارد و بعد از آنکه عمر مفید آن تمام شد باید تعویض شود.

بسیاری از ماشین‌های خارجی تنها با محصولات اصل امکان کارآمدی دارند؛ اما برلیانس این‌گونه نبوده و بسیاری از قطعات و تجهیزات مصرفی ایرانی در این ماشین سازگار است. یکی از خاص‌ترین قطعات مصرفی خودرو، مصرفی فیلتر روغن برلیانس است که نمونه‌های ایرانی نیز روی آن نصب می‌شود.

انواع فیلتر روغن برلیانس

یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران، برلیانس است. این ماشین در اصل یکی از نمونه‌های چینی است که با همکاری پارس خودرو تولید و وارد بازار می‌شود. علت جذابیت این خودرو در بازار ایران این است که موتور آن برپایه موتور BMW ساخته ‌شده است و طراحی ظاهری آن نیز باب میل خریداران ایرانی است. نکته مهم دیگری که نباید فراموش کرد امکان استفاده از تجهیزات ایرانی در این ماشين است.

فيلتر روغن برليانس روغن مصرفی در ماشین را تصفیه می‌کند. موتور ماشین برلیانس احتراق داخلی است و در زمان انفجار برای حرکت سیلندر و پیستون حرارت داخل موتور باید کم شود و برای کاهش حرارت از روغن‌ موتور استفاده می‌شود. روغن نیز به دلیل دوده حاصل از احتراق و آلودگی‌هایی مثل گردوغبار امکان کثیف‌ شدن دارد که اين كثيف شدن موجب می‌شود روغن آن‌طور که باید اصطکاک اجزای داخلی و کاهش دمای داخلی موتور را کم نکند. در نتیجه روغن قبل از ورود به موتور از فیلتر روغن برلیانس عبور می‌کند.

فیلتر روغن برلیانس همانند فیلتر دیگر ماشین‌ها بوده و لزوما برای این ماشین نوع خاصی از فیلتر نیاز نیست. فیلترها به‌طور کل ازلحاظ نصب روی ماشین در دو گروه دسته‌بندی می‌شوند:

  1. فیلتر روغن پیچی (پوسته فلزی)
  2. فیلتر روغن کارتریجی (المنتی)

این دو نوع فیلتر روغن می‌تواند روی ماشین برلیانس بسته شود؛ اما بهتر است نوع پیچی روی ماشین نصب شود. در فیلتر روغن کارتریجی که به نوعی زیرمجموعه فیلتر روغن برلیانس پیچی است، هنگام تعویض فقط المنت فیلتر تعویض می‌شود؛ اما در نوع پیچی همه قطعه با هم تعویض می‌شود. فيلتر روغن پيچی از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و عمر طولانی‌تری نسبت به فيلتر روغن المنتی دارد.

بهترین مارک‌های فیلتر روغن برلیانس

این سؤالی است که از ما زیاد پرسیده می‌شود بهترین روغن فیلتر برلیانس h220 کدام است، یا بهترین مارک فیلتر روغن برلیانس h320 چه مارکی است باید مارک خارجی خریداری شود یا ایرانی؟ در پاسخ به این سوال ما همیشه یک پاسخ مشخص داده‌ایم بهترین فیلتر نوعی از فیلتر است که فیک نبوده و اورجینال است و این تنها با خرید از مراکز معتبر امکان‌پذیر است. اما سیاست مستریدکی کمک و راهنمایی به مشتریان است؛ بنابراین چند ویژگی که در زمان خرید فیلتر روغن باید به آن توجه شود را بیان می‌کنیم:

  • جنس صافی: هر فیلتری یک قسمت صافی دارد که جنس آن از کاغذ است. این کاغذ به‌ گونه‌ای است که ذرات تا قطر 40 میکرون را جذب می‌کند. نوع دیگر صافی فیلتر روغن برلیانس صافی سلولزی است که این فیلتر امکان جذب عالی ذرات را به دلیل فضای زیادتر در صافی ندارد. مقاومت کاغذ نیز بسیار مهم است و باید در برابر فشار ورودی روغن مقاومت خود را از دست ندهد. برای همین کاغذ فیلتر ابتدا پخته می‌شود و بعد چین‌خوردگی ایجاد می‌شود.
  • جنس بدنه: جنس بدنه فیلتر روغن نیز بسیار مهم است. از آنجا که فیلتر روغن در برابر دمای بالا قرار می‌گیرد یا امکان دارد ضربه‌ای به آن وارد شود؛ بنابراین جنس بدنه فیلتر روغن بسیار حیاتی است. اگر در فيلتر، کاغذ بسیار عالی نیز انتخاب شود؛ اما جنس بدنه ضعیف موجب شده تا از عمر فیلتر روغن برلیانس كاسته شود.
  • متناسب بودن فیلتر روغن با نوع ماشین: آیا می‌توان فیلتر روغن برلیانس h330 را بر روی ماشین h320 نصب کرد؟ پاسخ به این سوال بسته به برندی دارد که شما برای ماشین انتخاب می‌کنید. بعضی از فیلتر روغن‌ها وجود دارد که می‌تواند روی همه برلیانس‌ها بسته شود. اما به طور کل فیلتر روغن برلیانس 220 را می‌توان روی ماشین برلیانس 230 و فیلتر روغن برلیانس h320 را روی برلیانس h330 نصب کرد.

مشاهده قیمت فیلتر روغن 206 تیپ 5 در سایت مستر یدکی


قیمت فیلتر روغن برلیانس

اگر برای خرید فیلتر روغن برلیانس به سایت‌ها یا فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌ باشید حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که هر فروشنده یک فیلتر روغن را پیشنهاد می‌کند و محصول خود را اصلی می‌داند. اما این همه مشکل نبوده و علاوه بر تنوع، قیمت نیز نوسان زیادی دارد. مثلا برای فیلتر روغن برلیانس کراس هم نمونه خارجی پیشنهاد می‌شود و هم نمونه ایرانی که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارد. اما پیشنهاد مستریدکی استعلام قیمت است. مستریدکی نماینده فروش برندهای فیلتر روغن برلیانس اورجینال در بازار است که طبیعی خواهد بود قیمت را مطابق با شرکت تولیدکننده اعلام کند.

خرید فیلتر روغن برلیانس اصلی از مستر یدکی

برای اینکه به اصالت فیلتر روغن اصلی برلیانس پی ببرید باید چند نکته را مدنظر بگیرید.

  • زمانی فیلتر روغن برلیانس اصلی خواهد بود که قطعه علامت و تائیدیه سازمان استاندارد را گرفته است.
  • این که گفته می‌شود فیلتر روغن چینی برای ماشین برلیانس ساخته شده است زمانی قابل تائید خواهد بود که روی جعبه کد محصول نوشته شده باشد. علاوه بر کد محصول باید آدرس سایت تولیدکننده نیز نوشته شده تا بتوان کد را درون سایت استعلام کرد. نوشته‌های خارجی املای صحیح دارند. متاسفانه از آنجا که بسیاری از این فیلتر روغن‌ها در ایران تولید می‌شوند و با نام فیلتر روغن برلیانس اصلی به فروش می‌رسند. جملات و کلمات از نظر انگلیسی درست نیست.

توصیه مستر یدکی خرید از مراکز معتبر است. مستر یدکی برای مشتریان خود مزایایی را در نظر گرفته است که علاوه‌ بر پاسخگویی مستمر کارشناسان برای تهیه فیلتر روغن برلیانس اورجینال، امکانات زیر را در نظر گرفته است:

  • ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزارتومان
  • تضمین کیفیت: اگر محصولی کیفیت لازم را نداشت مشتری می‌تواند کالا را به مستریدکی برگرداند.
  • امکان پرداخت در محل وجود دارد.
  • به همه نقاط کشور ارسال رایگان فیلتر روغن برلیانس وجود دارد.

اگر تاکنون از مستریدکی خرید نکرده‌اید توصیه ما به شما یک بار خرید از مجموعه است.

واتساپ