فیلتر روغن استپ وی | خرید انواع فیلتر روغن رنو استپ وی + قیمت

فیلتر روغن در واقع بخشی از موتور ماشین شما است که روغن را فیلتر می‌کند. این قطعه معمولا به اندازه یک قوطی کنسرو لوبیا پخته است که برای عملکرد بهتر خودروی شما ضروری است؛ بنابراین نباید نسبت به آن بی‌اهمیت باشید. اکثر فیلتر روغن‌ها شبیه بهم هستند، اما تفاوت‌های جزئی با یک‌دیگر دارند که تعیین می‌کند بهتر است چه فیلتر روغنی روی خودروی خود نصب کنید؟ در این مطلب درباره فیلتر روغن و اهمیت آن صحبت می‌کنیم و سپس مناسب‌ترین فیلتر روغن ساندرو استپ‌وی را معرفی می‌کنیم.

وظیفه فیلتر روغن

 فیلتر روغن وظیفه دارد تمام آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از روغن‌موتور شما پاک کند. اگر ذرات کوچک و سختی وارد جریان روغن اتومبیل شود، باعث ساییدگی قطعات حیاتی ماشین و کوتاه شدن عمر مفید آن‌ها می‌گردد. برای مثال: اگر این یکی از این ذرات خاک و سنگ اندازه بزرگی داشته باشد، می‌تواند گوشه‌ای از موتور شما را اشغال کند و باعث توقف حرکت پیستون و یا بسته‌شدن سوپاپ شود. نبود فیلتر روغن و یا فیلتر روغن فرسوده عواقب جدی بر عملکرد موتور خودروی شما دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند که برای اصلاح آن‌‌ها باید هزاران برابر بیشتر از قیمت یک فیلتر روغن هزینه کنید.

فیلتر روغن برای جلوگیری از این اتفاقات طراحی و ساخته شده است. این فیلتر با پاک‌سازی تمام این ناخالصی‌ها سبب جلوگیری از آسیب‌دیدن موتور خودرو می‌شود، اما این فیلتر روغن تا کی می‌تواند این‌قدر دقیق به فعالیت خود ادامه دهد؟

 طبیعتاً با گذشت زمان فیلتر روغن گردوغبار و آلودگی بیش‌تری را جذب می‌کند و ممکن است عملکرد مؤثر خود را از دست بدهد و مسدود شود. اگر فیلتر روغن بیش از حد مسدود شود و نتواند کار خود را درست انجام دهد، دیگر قادر به تسویه ناخالصی‌ها نخواهد بود و روغن‌های ناخالص؛ اطراف موتور شما جریان پیدا می‌کنند و تأثیر منفی روی موتور خودرو می‌گذارند؛ بنابراین بهترین شیوه این است که فیلتر روغن را به طور منظم تعویض کنید.

دفترچه راهنمای ماشین شما را راهنمایی می‌کند، چند وقت یک‌بار فیلتر روغن اتومبیل را تعویض کنید. زیرا بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما زمان تعویض فیلتر روغن متفاوت است.

راه تشخیص تعویض فیلتر روغن

یکی از راه‌های تشخیص تمام شدن عمر فیلتر این است که روغن‌موتور را داخل یک ظرف بریزید و بگذارید خنک شود، پس از خنک شدن و ته‌نشین شدن ناخالصی‌ها متوجه خواهید شد که آیا مقدار رسوب زیادی در ظرف وجود دارد یا خیر؟

اگر رسوب زیادی وجود داشته باشد، این یک نشانه واضح برای تعویض فیلتر روغن خودرو است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده این مورد در اولین فرصت برای تعویض فیلتر روغن اقدام کنید.

انتخاب فیلتر روغن مناسب

انتخاب فیلتر روغن مناسب برای خودروی شما اهمیت ویژه‌ای دارد. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم اکثر فیلتر روغن‌ها در ظاهر شبیه هستند، اما تفاوت‌هایی در اندازه، کیفیت ساخت و ... دارند. این موارد می‌تواند مشخص کند دقیقاً چه فیلتر روغنی برای خودروی شما مناسب است؟برای خرید و مشاهده  قیمت فیلتر روغن سرکان که یکی از بهترین و با کیفیت ترین و در عین حال مقرون به صرفه با مستریدکی همراه باشید.

بهترین راه برای پیداکردن فیلتر روغن مناسب، مطالعه کاتالوگ قطعات اتومبیل است. استفاده از فیلتر نامناسب می‌تواند باعث نشت روغن از موتور خودرو شود یا اندازه آن مناسب نباشد و از جای خود خارج شود. هرکدام از این موارد باعث آسیب‌دیدن موتور خودرو می‌شود.


مشاهده قیمت و خرید  فیلتر روغن 206


به‌طورکلی بهتر است برای خرید این قطعه کوچک خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترین فیلتر روغن را برای خودرویتان تهیه کنید. فیلتر روغن‌های شناخته نشده احتمالاً حاوی مواد نامرغوبی مانند: فلز سبک، واشرهای بی‌کیفیت و.. باشد که می‌تواند باعث خراب‌شدن زودهنگام آن شود و از سوی دیگر موتور خودرو را نیز درگیر کند. برای خرید باید فیلتر روغن‌های مناسب خودرو خود را شناسایی کنید و از بین آن‌ها متناسب با بودجه‌ای که دارید، خریدتان را انجام دهید.

انواع فیلتر روغن استپ وی

خودروی استپ وی در سال ۲۰۰۸ توسط رنو در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و سال ۲۰۰۹ در بازارهای جهانی عرضه گردید. تولیدکنندگان پیشنهادی فیلتر روغن ساندرو استپ وی عبارت است از: فیلتر روغن شرکت سرکان مناسب خودروی رنو ساندرو و استپ وی، فیلتر روغن شرکت بهران مناسب رنو ساندرو و استپ وی، فیلتر روغن ایساکو مناسب رنو ساندرو و استپ وی. همه این شرکت‌ها مورد تأیید خودروسازان ایرانی و خارجی است. فیلتر روغن استپ وی عرضه شده در بازار ایران برای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی، تیپ ۱۶۰۰ دنده‌ای و ۱۶۰۰ مناسب است.

فیلتر روغن سرکان مدل SF 7798 مناسب رنو ساندرو و استپ وی

شرکت تولیدی و صنعتی فیلتر سرکان سال ۱۳۵۵ در شهرستان سرکان استان همدان فعالیتش را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده فیلتر روغن است. فیلتر روغن استپ وی شرکت سرکان یکی از مناسب‌ترین فیلتر روغن‌های موجود در بازار است. این فیلتر روغن با شماره مدل SF 7798 عرضه شده و برای خودروی رنو ساندرو و استپ وی قابل‌استفاده است.

فیلتر روغن بهران مدل GS 1130 مناسب رنو ساندرو و استپ وی

شرکت تولیدی و صنعتی بهران از سال ۱۳۷۳ فعالیتش را در تولید انواع فیلترهای خودرو صنعتی آغاز کرد و اکنون یکی از برندهای پرطرفدار ایرانی است. فیلتر روغن استپ وی شرکت سرکان یکی دیگر از فیلتر روغن‌های در دسترس و مورد تأیید خودروسازان ایرانی و خارجی است. این فیلتر روغن برای خودروهای رنو ساندرو و استپ وی در دسترس قرار دارد.  

فیلتر روغن ایساکو مدل 12402032 مناسب رنو ساندرو و استپ وی

ایساکو یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌یدکی خودرو در ایران است. این شرکت فعالیتش را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده است و برای تمامی محصولاتش خدمات پس از فروش ارائه می‌کند. فیلتر روغن استپ وی اورجینال یکی از محصولات شرکت ایساکو بوده و برای اتومبیل رنو ساندرو و استپ وی عرضه شده است.

قیمت فیلتر روغن استپ وی

قیمت فیلتر روغن ساندرو استپ وی در بازار بسته به نوع برند متغیر است. بهترین راه برای خرید فیلتر روغن ساندرو استپ وی اورجینال مشورت گرفتن از متخصصان این حوزه و نمایندگی‌های فروش است. بعد از مشورت و بررسی محصولات می‌توانید بر اساس بودجه خود بهترین فیلتر روغن ساندور استپ وی را تهیه کنید.

خرید فیلتر روغن استپ وی در مستر یدکی

خرید از فروشگاه‌های آنلاین مزیت‌های زیادی دارد و شما قادر خواهید بود با کمی جستجو و مقایسه قیمت‌ها بهترین فروشگاه را برای خرید بهترین فیلتر روغن ساندرو استپ وی پیدا کنید. فروشگاه مستر یدکی یکی از فروشگاه‌های معتبر لوازم‌یدکی خودرو است. فروشگاه مستر یدکی با پشتیبانی قوی و مشاوره رایگان خرید کالا، ارائه محصولات اورجینال، ضمانت بازگشت کالا تا ۷ روز کاری، گارانتی معتبر، پرداخت در محل برای تمامی محصولات، یک فروشگاه آنلاین ایده‌آل برای خرید لوازم‌یدکی خودرو است. همچنین با خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان از مستر یدکی خریدهای شما رایگان ارسال می‌شود.

واتساپ