فیلتر کابین کیا سراتو

فیلتر کابین کیا سراتو 

فیلتر کابین از جمله مهم‌ ترین لوازم مصرفی هر خودرویی است که موجب تهویه مطلوب هوای داخل کابین خودرو می‌ شود. رساندن اکسیژن و هوای کافی به بخش داخلی خودرو از مهم‌ ترین وظایف این نوع فیلتر است.

خودرو کیا سراتو نیز از جمله خودروهای خارجی با موتور پرقدرت است، اما همواره برای افزایش بازدهی موتور این خودرو و همچنین حفظ سلامت آن بایستی از بهترین و باکیفیت‌ ترین فیلتر کابین خودرو استفاده شود.

پیدا کردن فیلتر کابین کیا سراتو اصل و اورجینال به دلیل وجود برخی برندهای غیر اصل و بی‌کیفیت امری بسیار دشوار و سخت است، اما ما در ادامه این مقاله فیلتر کابین اصل این خودرو در برندهای مختلف را معرفی می‌ کنیم.

  

همه چیز درباره فیلتر کابین کیا سراتو

منظور از فیلتر کابین کیا سراتو چیست؟

فیلتر کابین کیا سراتو یا همان Auto cabin air filter مهم‌ ترین قطعه از سیستم تهویه این خودرو است. عملکرد این نوع فیلتر بدین صورت است که هم‌ زمان با ورود هوای خارج از خودرو به داخل خودرو از طریق سیستم تهویه و بخاری ذرات، گردو غبار و آلودگی‌ ها را به خود جذب کرده و در نتیجه هوایی پاک و عاری از آلودگی را به داخل کابین خودرو هدایت می‌ کند.

در بسیاری از مواقع افراد در تشخیص فیلتر هوای درونی با فیلتر کابین خودرو دچار اشتباه می‌ شوند. برای درک هر چه بهتر تفاوت این دو فیلتر بهتر است این تعاریف را در نظر داشته باشید.

وظیفه اصلی فیلتر درونی تهویه هوای داخل موتور به منظور جلوگیری از احتراق آن است، در حالی که وظیفه اصلی فیلتر کابین نیز تهویه هوای داخل کابین خودرو است. با توجه به تعاریف فوق در خرید فیلتر کابین کیا سراتو باید دقت زیادی داشته باشید.

اغلب فیلترهای کابین کیا سراتو از جنس کاغذ (الیاف) پلیسه‌دار است، اما گاهی اوقات در ساخت این نوع قطعات از ترکیب پنبه و کاغذ هم استفاده می‌ شود.

فیلتر کابین کیا سراتو کجا قرار دارد؟ + آموزش تعویض فیلتر کابین سراتو

یکی از مهم‌ترین سوالات افراد بعد از خرید فیلتر کابین کیا سراتو این است که این نوع فیلتر دقیقا در کدام قسمت از این خودرو قرار دارد؟ در واقع این فیلتر در بخش داخلی داشبورد قرار دارد. برای تعویض فیلتر کابین کیا سراتو ابتدا باید پیچ‌ های چرخشی در دو طرف داشبورد را باز کرده و سپس یک عدد خار باید خارج شود. با انجام این کار و برداشتن داشبورد به راحتی می‌توانید فیلتر کابین را مشاهده کنید.

در دو طرف این فیلتر کابین خارهایی مخصوص قرار گرفته‌ اند که باید آن‌ ها را به آرامی به سمت بالا فشار دهید، سپس با برداشتن درب محافظت فیلتر می‌ توانید خود فیلتر را مشاهده کنید. برای تعویض فیلتر کابین کیا سراتو کافی است تا فیلتر کهنه را از جای خود برداشته و فیلتر جدید را جایگزین کنید. البته در جای‌ گذاری فیلتر جدید حتما باید توجه کنید که برند حک شده خودرو روی فیلتر نیز باید به سمت بیرون یعنی با چشم قابل مشاهده باشد (به فلشی که در سمت راست فیلتر به سمت پایین قرار داده شده دقت کنید).

نحوه تعویض فیلتر کابین کیا سراتو

بهترین زمان برای تعویض فیلتر کابین کیا سراتو

با توجه به توصیه شرکت سازنده این خودرو یعنی شرکت کیا، فیلتر کابین کیا سراتو بایستی سالی یکبار تعویض گردد، البته کیفیت ساخت این نوع قطعه در طول عمر آن تاثیر مستقیمی دارد. به بیانی دقیق‌ تر برند های فیلتر کابین کیا سراتو باید بعد از 12 الی 15 هزار مایل رانندگی تعویض گردد.

البته باید دقت داشته باشید که در صورت عدم تعویض این قطعه مهم در زمان و شرایط مقرر شده ممکن است مشکلات فنی بسیاری برای این خودرو به وجود آید. افزون بر این موارد بهتر است در انتخاب و خرید اینترنتی فیلتر کابین کیا سراتو و همچنین خرید حضوری این قطعه دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید با بهترین قیمت باکیفیت‌ ترین نوع این قطعه را خریداری کنید.

مهم‌ ترین علائم نشان‌ دهنده کثیفی و کهنه شدن فیلتر کابین کیا سراتو

انواع فیلتر کابین کیا سراتو طول عمر مشخصی دارند، اما میزان رانندگی و استفاده شما از خودرو نیز در طول عمر این قطعه تاثیرگذار است. در حالت کلی از مهم‌ ترین علائم نشان دهنده کثیفی و غیر قابل استفاده بودن این فیلتر می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • افزایش صدا در سیستم گرمایش و سرمایش کابین
  • تولید صدای سوت مانند از کانال ورودی هوا
  • افت شدت جریان هوا به هنگام روشن کردن کولر خودرو
  • انتقال هوای کثیف و دارای گردوغبار به داخل کابین (نشستن گردوخاک روی سطوح داخلی خودرو)

انواع فیلتر کابین کیا سراتو اورجینال و اصل

از انواع فیلتر کابین کیا سراتو می‌ توان به فیلتر کابین معمولی و فیلتر کابین بایو فانکشنال اشاره کرد. هر یک از این نوع فیلترهای کابین ویژگی‌ ها و مزیت‌ های خاص خود را دارند. برای نمونه فیلتر کابین خودرو کیا سراتو نوع بایو فانکشنال بر خلاف ورژن معمولی دارای یک لایه کربنی است که باعث می‌ شود فرایند تصفیه هوا به شکلی دقیق‌ تر و باکیفیت‌ تر صورت گیرد. معمولا فیلتر کربن بایو فانکشنال کیا سراتو تنها توسط برندهای مطرح تولید می‌ شود.

بهترین برندهای تولید کننده فیلتر کابین کیا سراتو

معرفی برندهای مختلف فیلتر کابین کیا سراتو اصل و اورجینال

در حال حاضر چند صد برند مختلف فیلتر کابین کیا سراتو را در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌ کنند. قیمت فیلتر کابین کیا سراتو با توجه به برند آن متفاوت است. البته برخی فروشگاه‌ ها با هدف سود جویی فیلترهای کابین بی‌ کیفیت این خودرو را با قیمت نوع اصل و اورجینال آن به فروش می‌ رسانند. از معروف‌ ترین برند های مختلف فیلتر کابین کیا سراتو اصل و اورجینال می‌ توان به بهران، سرکان و هیوندای اشاره کرد.

لیست قیمت فیلتر کابین کیا سراتو اصل در فروشگاه مستر یدکی

قیمت فیلتر کابین کیا سراتو اورجینال در فروشگاه‌ های مختلف متفاوت است. در فروشگاه مستر یدکی فیلتر کابین کیا سراتو در برند های مختلف و با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به فروش می‌ رسد. در این فروشگاه قیمت فیلتر کابین کیا سراتو در سال 1401 بین 60000 تومان تا 182000 تومان است.

خرید اینترنتی فیلتر کابین کیا سراتو با بهترین کیفیت و کمترین قیمت از فروشگاه مستر یدکی

همان طور که می‌ دانید این روزها فروشگاه‌ های اینترنتی بسیاری در حوزه فروش لوازم یدکی خودروها فعالیت می‌ کنند، از بین چند صد فروشگاه اینترنتی یافتن یک فروشگاه مخصوص لوازم یدکی خودرو با با‌کیفیت‌ ترین محصولات و نازل‌ ترین قیمت امری دشوار است. فروشگاه مستر یدکی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ ترین و معتبرترین فروشگاه‌ های عرضه کننده انواع لوازم یدکی و قطعات خودروهای داخلی و خارجی است.

اگر شما هم قصد خرید اینترنتی فیلتر کابین کیا سراتو را از یک فروشگاه امن با محصولاتی باکیفیت با قیمت مناسب را دارید حتما به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. فروش فیلتر کابین کیا سراتو در این فروشگاه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت صورت می‌ گیرد.

واتساپ