لنت ترمز هیوندای اکسنت

لنت ترمز هیوندای اکسنت

لنت ترمز هیوندای اکسنت معمولاً از جنس فولاد یا فولاد آلیاژی ساخته می‌ شود و باید به خوبی توانایی تحمل فشار ها و حرارت‌ های بالا را داشته باشد. عملکرد سیستم ترمز این خودرو، مانند سایر اتومبیل‌ ها بر پایه اصطکاک است.

خودروی هیوندای اکسنت یک سدان کوچک با مشخصات فنی منحصر به‌ فرد است. این خودرو توسط شرکت هیوندای کره جنوبی در سال 2012 تولید شده و تا کنون پنج نسل از این خودروی سدان تولید و روانه بازار جهانی خودرو شده است. مونتاژ و عرضه آن به بازار ایران نیز در سال 1396 توسط شرکت کرمان صورت گرفته است.

بدون شک یکی از مهم ترین اجزای سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز است. این جز بسیار کاربردی برای توقف خودرو به صورت ایمن و کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای انتخاب لنت ترمز هیوندای اکسنت، مهم‌ ترین نکته این است که از لنت‌ های معتبر و با کیفیت استفاده کنید. لنت‌ های اصلی یا لنت‌ های تولید شده توسط تولید کننده‌ های معتبر تضمین کیفیت بسیار بالایی دارند.

در ادامه مقاله، به معرفی و اطلاعات کلی در مورد انواع لنت ترمز هیوندای اکسنت می‌ پردازیم.

انواع لنت ترمز هیوندای اکسنت

در انتخاب لنت ترمز باید به عواملی نظیر میزان استفاده از خودرو، شرایط رانندگی و نوع ترمز گیری راننده توجه شود.
برای مثال، اگر شما به طور معمول در معابر درون شهری رانندگی می‌کنید و ترمز خودروتان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به لنت‌ های با عمر طولانی‌ تری دارید و باید زودتر از سایر افراد نسبت به چک و تعویض آنها اقدام کنید.

در ادامه به بررسی لنت ترمز اصل (جنیون) و لنت ترمز سرامیکی خواهیم پرداخت.

لنت ترمز جنیون

در واقع به همان لنتی که کارخانه خودرو سازی هیوندا می‌ سازد و بصورت فابریک در سیستم ترمز هیوندای اکسنت قرار می‌ دهد، لنت ترمز هیوندای اکسنت جنیون یا اصل گفته می‌ شود.

از شاخصه‌ های این قطعه می‌ توان به کیفیت بالا و استاندارد بودن آن در مقایسه با سایر انواع لنت ترمز موجود در بازار لوازم یدکی اشاره کرد. همچنین به علت سازگاری بالایی که با دیسک چرخ دارد از سایش و خوردگی، لنت جلوگیری می‌ کند.

در کنار این تفاسیر لنت ترمز جنیون به تعداد محدودی نیز در بازار یافت می‌ شود و نسبت به سایر لنت‌ ها از قیمت بیشتری برخوردار است. با توجه به این موارد برای جایگزینی لنت ترمز اصلی استفاده از لنت ترمز سرامیکی یا نیمه‌ فلزی پیشنهاد می‌ شود.

لنت ترمز سرامیکی

از لحاظ میزان عملکرد و کیفیت، لنت ترمز هیوندای اکسنت سرامیکی شباهت بسیار زیادی به لنت جنیون دارد؛ با این تفاوت که از قیمت مقرون به صرفه‌ تری نسبت به لنت‌ های جنیون برخوردار است.

از جمله شاخصه‌ های لنت‌ های سرامیکی می‌ توان به عدم تولید گرد و غبار ناشی از ترمز گیری، عدم تولید سر و صدای نا متعارف و همچنین حذف موادی همچون آزبست اشاره کرد. از لنت ترمز سرامیکی تحت عنوان لنت دوستدار محیط زیست نیز یاد می‌ شود و نزد صاحبان خودرو هیوندای اکسنت از محبوبیت خاصی برخوردار است.

برندهای مختلف لنت ترمز هیوندای اکسنت

اما کدام یک از برندهای لنت ترمز هیوندای اکسنت ویژگی‌ های ذکر شده را دارند؟

برند جنیون پارت (Genuine Parts)

یکی از کارخانه‌ های قدیمی و بسیار موفق در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو در جهان که در سال ۱۹۲۸ تاسیس شده، جنیون پارت (Genuine Parts) است. این شرکت معروف، قطعات و لوازم جانبی خودرویی محصولات کیاموتورز و هیوندا را با کد فنی مخصوص شرکت به تقاضا کنندگان عرضه می‌ کند.

از جمله ویژگی‌ های قابل توجه لنت ترمز هیوندای اکسنت جینون پارت می‌ توان به اصالت کالا، تضمین سلامت فیزیکی محصول، بسته‌ بندی ایمن، دریافت خدمات پس از فروش و همینطور دارا بودن کد فنی کارخانه‌ ای قطعه اشاره کرد.

برند های کیو (HI-Q)

لنت‌ ترمز هیوندای اکسنت های کیو در هر شرایطی ضریب اصطکاک مطمئن را حفظ کرده و عملکرد خوبی را از خود نشان می‌ دهند؛ و به طبع آن قدرت ترمز گیری بسیار بالا و مطمئنی را برای راننده فراهم می‌ کند.

با حذف آزبست و الیاف شیشه در ساخت این قطعه، کمک زیادی به حفظ محیط زیست شده است. این برند همچنین با کاهش ترکیبات فلزی و آهنی در ساخت این لنت ترمز، توانسته مشکل آسیب‌ دیدگی دیسک چرخ را به حداقل برساند. شما می‌ توانید لنت ترمز جلو هیوندا اکسنت و همینطور لنت ترمز عقب هیوندا اکسنت را از این برند خریداری کنید.

قیمت لنت ترمز هیوندای اکسنت

یکی از مسائل بسیار مهمی که ذهن مخاطبان و صاحبان خودروی هیوندا اکسنت را به خود مشغول می‌ کند، قیمت لنت ترمز هیوندای اکسنت است.

عوامل متعددی نظیر نوع اتومبیل سواری شما، جنس لنت ترمز و مواد تشکیل دهنده‌ ی لقمه لنت، ارزش برند و اعتبار کارخانه تولید کننده، فرمولاسیون و تکنولوژی استفاده شده در تولید قطعه در تعیین قیمت لنت هیوندا اکسنت تاثیر گذار هستند.

خرید اینترنتی لنت ترمز هیوندای اکسنت از فروشگاه مستریدکی

توصیه می‌ شود که لنت‌ ها را به صورت جفت و به همراه دیسک‌ های ترمز تعویض کنید تا عملکرد بهینه‌ تری داشته باشید. همچنین، هنگام تعویض لنت‌ ها، مطمئن شوید که ترمزگیر ها و دیسک‌ ها نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند.

برای خرید لنت ترمز هیوندای اکسنت با کیفیت و مقرون به صرفه، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات زیادی از خودرو و قطعات یدکی و جانبی آن در دسترس عموم قرار داده است.

 

واتساپ