در ورژن های قدیمی خودروها، عموما سه نوع تسمه شامل تسمه دینام ، هیدرولیک و فن ( کولر ) وجود داشت، اما در نسخه های جدیدتر و به‌ روزتر، تسمه هیدرولیک و کولر تبدیل به یک تسمه شده است(مانند خودروی H30 Cross). وظیفه تسمه کولر منتقل کردن نیرو هیدرولیک به پمپ هیدرولیک و کمپرسور کولر است.  یعنی اگر این قطعه خراب شود یا ایرادی پیدا کند، شما به مشکلات متعددی در رانندگی مثل خشکی فرمان و عدم کنترل ماشین و ... بر می خورید.  همچنین می توانید مشکلاتی در تهویه هوای داخل اتاق و سیستم خنک کننده ماشین داشته باشید. توجه کنید خراب شدن سیستم خنک کننده می تواند باعث وارد شدن خسارت های جبران ناپذیری به موتور خودروی شما شود، زیرا اگر فن کار نکند، دمای موتور به شدت بالا رفته و نیاز به تعمیرات پرهزینه ای خواهد داشت. به همین دلیل شما می توانید قبل از خرید تسمه کولر h30 cross، برای اطمینان از انتخاب خود با کارشناسان و مشاوران مستریدکی تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره‌ مند شوید. 

انواع تسمه کولر h30 cross

تسمه کولر h30 cross مدل وی ( V-Belts ) :

این نوع تسمه ها در خودروهایی که معمولا طراحی قدیمی تری دارند وجود دارد و به دلیل دنده های متعدد V شکلی که دارند، به این نام شناخته می شوند . این تسمه ها عموما از میل لنگ نیرو گرفته و بر عملکرد دینام، فرمان و کولر ماشین تاثیر می گذارند.  تسمه وی به ندرت از جای خود خارج می شود و حتی خرابی یک یا چند دنده تاثیر چندانی بر عملکرد آن ندارد و اگر تسمه خراب شود، سایر بخش های ماشین از کار نمی افتد، اما آلودگی و فرسایش دلایل اصلی از بین رفتن این تسمه در طول زمان است.

تسمه مدل سرپنتین ( Serpentine Belts) 

این تسمه همه اجزای موتور را در می گیرد و جایگزین تسمه های وی در خودروهای مدرن تر شده است . به دلیل یکپارچه بودن اگر این تسمه خراب شود یا شل شود چند قطعه تحت تاثیر قرار می گیرند. با این حال، درصورت خرابی شما فقط یک تسمه را تعویض می کنید و هزینه پایین و راحتی در تعویض از نکات مثبت این نوع تسمه به شمار می آید. 

برند های مختلف تسمه کولر h30 cross

ایساکو :

کمتر کسی این روز ها نام ایساکو را نشنیده است . این شرکت از سال ۱۳۵۶ در زمینه تهیه و تولید قطعات یدکی ماشین شروع به کار کرده است و نزدیک ۱۵ سال صدرنشین تولید و فروش قطعات یدکی در ایران می باشد . این شرکت با تامین قطعات یدکی کمپانی ایران خودرو به بزرگ ترین تامین کننده قطعات یدکی در ایران تبدیل شده است . 

فانتوم :

 شرکت تولید کننده محصولات فانتوم در تایلند واقع شده است و این شرکت در زمینه طراحی و تولید تسمه های صنعتی عملکرد درخشانی از خود در جهان به جای گذاشته است. این برند با طراحی و تولید تسمه های با کیفیت جایگاه خود را در این زمینه پیدا کرده و اکنون جزو بهترین برند های موجود در بازار می باشد. 

قیمت تسمه کولر H30 Cross   

قطعا هر محصولی با توجه به متریال مصرفی و برند سازنده قیمت متفاوتی دارد. بنابراین برای خرید حتما به ویژگی های محصول توجه فرمایید. تیم مستریدکی همواره در تلاش بوده است تا مناسبت ترین قیمت و بالا ترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد. شما می توانید قیمت تسمه کولر اچ سی کراس را در سایت مستریدکی مشاهده کنید یا از طریق تماس با ما از قیمت این محصول مطلع شوید.  

خرید تسمه کولر H30 Cross  از فروشگاه مستر یدکی : 

با توجه به زیاد بودن برند ها و انواع مختلف تسمه در بازار ، کار سختی برای انتخاب بهترین گزینه برای اچ سی کراس خود خواهید داشت . شما می توانید به سادگی در سایت ما محصولات را بررسی و مقایسه کنید و بهترین گزینه را سفارش و درب منزل تحویل بگیرید. اگر در انتخاب خود تردید داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تیم مستریدکی در رابطه با خرید تسمه کولر اچ سی کراس بهره مند شوید.

واتساپ