فیلتر روغن کیا سورنتو

فیلتر روغن سورنتو

فیلتر روغن سورنتو ابزاری است که در خودرو نقش پاکسازی روغن از هر نوع آلاینده و آلودگی را برعهده دارد. این آلاینده‌ ها می‌ توانند ذرات فلزی، حشرات، باکتری‌ ها و گرد و غبار و هر چیز دیگری باشند. تصفیه روغن موتور یکی از مهم‌ ترین کارهایی است که در خودرو انجام می‌ گیرد و تاثیر مستقیمی بر عملکرد صحیح خودرو دارد.

با توجه به اهمیت بالای این ابزار لازم است که همچون روغن موتور، آن را مدام مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز برای تعویض یا تصفیه آن اقدام کنید. خرید فیلتر روغن سورنتو فرایندی است که باید در آن به برخی نکات از جمله نوع فیلتر، میزان کیفیت و برند آن توجه کنید تا اختلالی در عملکرد خودرویتان به وجود نیاید.

انواع فیلتر روغن سورنتو

فیلترهای روغن در انواع مختلفی به تولید می‌ رسند تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ ها را تهیه کنید. در واقع انواع فیلتر روغن سورنتو از لحاظ جنس مواد سازنده عبارتند از:

فیلتر روغن سلولزی

این نوع از فیلتر روغن که به عنوان فیلتر یکبار مصرف نیز شناخته می‌ شود، می‌ تواند ذرات بسیار ریز آلاینده در حد 8 تا 10 میکرون را نیز به خود جذب کند. با این حال قدرت پاکسازی کمتری نسبت به سایر مدل‌ های فیلتر روغن دارد و لازم است تا با بررسی مداوم، به موقع آن را تعویض کنید. به طور کلی فروش فیلتر روغن سورنتو از نوع سلولزی نسبت به سایر فیلترها بیشتر است.

فیلتر روغن مصنوعی

این نوع فیلتر از یک غشای مصنوعی برای تصفیه روغن استفاده می‌ کند. قدرت پاکسازی و جنس این نوع فیلتر نسبت به نوع سلولزی بهتر است و می‌ تواند 50 درصد از ذرات بین 20 تا 40 میکرون را نیز به خود جذب کند. میزان کارکرد فیلتر روغن مصنوعی 8000 کیلومتر اعلام شده است و پس از آن باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

فیلتر روغن فلزی

این نوع فیلترها از یک غشای فلزی یا میکروگلس ساخته می‌ شوند که سوراخ‌ های بسیار ریزی دارد و عملکرد بهتری نیز نسبت به نوع سلولزی این فیلتر خواهد داشت. طول عمر و دوام فیلتر روغن فلزی بیشتر از انواع دیگر است و بین 2 تا 5 سال (حدود 16000 کیلومتر کارکرد) می‌ توان از آن استفاده کرد.

برندهای مختلف برای فیلتر روغن سورنتو

فیلتر روغن سورنتو توسط شرکت‌ های مختلفی به تولید رسیده است و با برند های مختلفی در بازار مشاهده می‌ شود. برخی از این برند ها اصلی و باکیفیت و برخی دیگر تقلبی و کپی با کیفیتی بسیار پایین هستند. شرکت سازنده خودروی سورنتو یعنی کیا، فیلتر روغن اصلی این خودرو را با برند جنیون پارت به بازار عرضه کرده است که انواع مختلفی از اصل و تقلبی آن وجود دارد. علاوه بر این شرکت‌ هایی دیگری نیز هستند که از لحاظ کیفیتی و حتی قیمتی با برند اصلی رقابت می‌ کنند. برای مثال می‌ توان به برند های مختلف فیلتر روغن سورنتو از جمله برندهای سرکان، بهران فیلتر، کاسپین و بسیاری از برند های دیگر اشاره کرد.

قیمت فیلتر روغن سورنتو

درست است که فیلتر روغن نقش کلیدی در خودرو ایفا می‌ کند اما با این حال از قیمت بالایی برخوردار نیست و همانند سایر لوازم مصرفی خودرو، با قیمت ارزان در اختیار عموم قرار دارد. البته با توجه به تنوع بالایی که در میان شرکت‌ های تولید کننده و فروشندگان وجود دارد، نمی‌ توان تفاوت قیمت محسوسی که وجود دارد را نادیده گرفت.

این تفاوت قیمتی بر اساس عوامل مختلفی به وجود می‌ آید. به عنوان مثال زمانی که یک کارخانه از مواد اولیه درجه یک برای تولید فیلتر روغن سورنتو استفاده می‌ کند، هزینه ساخت آن نسبت به زمانی که مواد معمولی و نامرغوب را به کار می‌ گیرد، بیشتر خواهد بود. بنابراین آن محصول را با قیمت بالاتری عرضه می‌ کند. علاوه بر این برخی فروشگاه‌ ها محصولات را با سود زیادی به فروش می‌ رسانند و برخی دیگر مشتری بیشتر را به سود بیشتر ترجیح می‌ دهند که سبب می‌ شود تفاوت قیمت فیلتر روغن سورنتو در بازار به وجود بیاید.

خرید اینترنتی فیلتر روغن سورنتو در فروشگاه مستریدکی

فروشگاه مستریدکی با داشتن چندین سال سابقه در عرضه و فروش لوازم یدکی خودروهای مختلف، تلاش می‌ کند تا بهترین جنس‌ ها را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این مجموعه با کمترین میزان سود این محصولات را به شما عرضه می‌ کند و در کنار قیمت مناسب، خدمات دیگری نیز ارائه می‌ دهد. به عنوان مثال شما با خرید اینترنتی فیلتر روغن سورنتو از فروشگاه مستریدکی می‌ توانید از ضمانت اصالت و سلامت کالا بهره مند شوید. همچنین در صورت نیاز می‌ توانید با کارشناسان ما در پشتیبانی تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره رایگان آن‌ ها استفاده کنید.

واتساپ