فیلتر کابین کیا سورنتو

فیلتر کابین کیا سورنتو

یکی از اجزاء سیستم تهویه خودرو که از جمله قطعات تعویضی آن در دوره‌ های سرویس و نگهداری خودرو محسوب می‌ شود، فیلتر کابین کیا سورنتو است. فیلتر کابین همانطور که از نامش پیداست، وظیفه فیلتر و تصفیه کردن هوای ورودی به کابین خودرو را بر عهده دارد. در واقع این قطعه با جذب آلودگی و گرد و غبار موجود در هوای ورودی، باعث می‌ شود تا هوای تمیز و عاری از آلودگی و محرک‌ های تنفسی وارد کابین خودرو شود.کیفیت هوای داخل کابین موضوع مهمی در حفظ سلامت سرنشینان خودرو به شمار می‌ رود. با توجه به اینکه این فیلتر به مرور زمان دچار گرفتگی و انسداد 

می‌ شود، لازم است تا پس از مدتی نسبت به خرید فیلتر کابین کیا سورنتو و تعویض آن اقدام کنید

انواع فیلتر کابین کیا سورنتو

فیلتر کابین از کاغذهای مخصوص و کتان الیاف مانند ساخته می‌ شود و روزنه‌ هایی برای عبور هوا در آن تعبیه شده است. در واقع جنس تمام فیلترهای کابین از این دو نوع است و تفاوت آن‌ ها در لایه اضافی به کار رفته و میزان توانایی آن‌ ها برای تصفیه هوا است. بنابراین می‌ توان گفت که انواع فیلتر کابین کیا سورنتو عبارت است از:

فیلتر کابین استاندارد یا معمولی

این نوع از فیلتر کابین ساده‌ تر از انواع دیگر بوده و برای مناطقی با گرد و خاک و آلودگی کم، مناسب است. در واقع فیلتر کابین استاندارد تنها می‌ تواند ذرات جامد و ریز موجود در هوا را جذب کند و در تصفیه گازها دخالتی ندارد.

فیلترهایی با کربن فعال

این نوع فیلترها با داشتن یک لایه کربن اضافه بر روی لایه کتانی یا کاغذی خود، قادرند تا علاوه بر ذرات جامد، بوهای نامطبوع و گازهای خطرناکی همچون مونوکسید کربن و بخارات حاصل از سوخت را نیز فیلتر کنند. علاوه بر این یک لایه ضد باکتری نیز در این فیلترها به کار رفته است تا باکتری‌ های موجود در هوا را نیز به خود جذب کنند. فیلترهای با کربن فعال را می‌ توان از روی رنگ سیاه و سفیدشان تشخیص داد.

فیلترهای زغالی

این نوع فیلترها حد وسط بین فیلترهای استاندارد و فیلترهای کربن فعال دار هستند. در واقع عملکرد این فیلترها به گونه‌ ای است که توانایی جلوگیری از ورود گازهای حاصل از احتراق خودروهای دیگر به کابین را دارند اما نمی‌ توانند بوی نامطبوع و باکتری‌ ها را فیلتر کنند. از لحاظ ظاهری این فیلترها شبیه فیلترهای کربن فعال دار هستند و برای تشخیص این دو باید نوشته روی فیلتر یا بسته بندی آن را بررسی کنید.

فیلتر الکترواستاتیکی

بهترین عملکرد فیلتر کابین کیا سورنتو، مختص این نوع فیلتر است که با الیاف دارای بار ساکن خود، سبب باردار شدن ناخالصی‌ ها به صورت مخالف یکدیگر می‌ شود. بدین ترتیب وقتی ذرات، بار مخالف پیدا کنند به یکدیگر چسبیده، سنگین شده و در نتیجه روی فیلتر ته نشین می‌ شوند. این فیلترها نیز از لحاظ ظاهری به فیلترهای استاندارد شباهت دارند و برای تشخیص، باید به نوشته روی آن توجه کنید.

برندهای مختلف برای فیلتر کابین کیا سورنتو

اگر به دنبال تهیه فیلتر کابین برای خود باشید حتما یکی از ملاک‌ هایتان قیمت خواهد بود. فروش فیلتر کابین کیا سورنتو در فروشگاه‌ های مختلف با قیمت‌ های متفاوتی انجام می‌ گیرد. در واقع وجود تنوع بالا در برندهای سازنده این فیلتر سبب به وجود آمدن این تفاوت قیمت و در برخی موارد سردرگمی خریدار می‌ شود.

در میان برندهای مختلف فیلتر کابین کیا سورنتو برند جنیون پارت (قطعه اصلی) حرف اول را در میان محصولات خارجی می‌ زند و در میان برندهای داخلی برند سرکان و بهران فیلتر از باکیفیت‌ ترین برندهای تولید کننده این محصول به شمار می‌ روند. علاوه بر این برند های دیگری همچون شور، ساکورا، فیلیتگارد و دونالدسون نیز از برندهای مطرح و شناخته شده‌ ای هستند.

قیمت فیلتر کابین کیا سورنتو

فیلتر کابین کیا سورنتو قیمت معینی ندارد و بازه قیمتی آن به عوامل مختلفی وابسته است. در واقع اگر سری به بازار یا فروشگاه‌ های اینترنتی بزنید با قیمت‌ های مختلفی مواجه خواهید شد. این تفاوت در قیمت‌ ها بر اساس نوع و برند و همینطور داخلی یا خارجی بودن فیلتر به وجود می‌ آید.از جمله عوامل دیگری که قیمت فیلتر کابین کیا سورنتو را تحت تاثیر قرار می‌ دهند، می‌ توان به میزان کیفیت، نوع جنس، اصل یا فیک بودن فیلتر و موارد دیگر اشاره کرد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فروشگاه‌ های مختلف نیز یک قطعه مشابه را با قیمت‌ های متفاوتی به فروش می‌ رسانند. از این رو اینکه از کدام فروشگاه اقدام به تهیه این قطعه کنید نیز عاملی است که بر قیمت آن تاثیرگذار است.

خرید اینترنتی فیلتر کابین کیا سورنتو در فروشگاه مستر یدکی

فیلتر کابین کیا سورنتو نقش مهمی در سیستم تهویه خودرو ایفا می‌ کند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه افراد بسیاری دست به فروش فیلترهای تقلبی کرده‌ اند، اینکه از چه فروشگاهی اقدام به خرید کنید بسیار حائز اهمیت است. با خرید اینترنتی فیلتر کابین کیا سورنتو از فروشگاه مستر یدکی علاوه بر ضمانت و گارانتی اصالت و کیفیت کالا می‌ توانید از خرید مقرون به صرفه و ارزان‌ تری نیز بهره‌ مند شوید. همچنین در صورت نیاز می‌ توانید از طریق پشتیبانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی آن‌ ها در زمینه لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.

واتساپ