فیلتر هوا کیا اپتیما

خودروی کیا اپتیما از سال 2000 در کره جنوبی تولید شد و تاکنون یکی از محبوب‌ ترین خودروهای این شرکت شناخته می‌ شود. فیلتر هوا کیا اپتیما رطوبت، گرد و غبار، دوده و بسیاری از ذرات دیگر موجود در هوا را به خود جذب کرده و از ورود آن‌ ها به موتور جلوگیری می‌ کند. بدین ترتیب اجزای مختلف موتور از جمله رینگ پیستون، بدنه سیلندر، یاتاقان‌ ها و سوپاپ‌ ها از آسیب و فرسایش در امان خواهند بود.

با توجه به اینکه وجود هوای تازه برای احتراق صحیح موتور و عملکرد صحیح آن لازم است پس از طی کردن مسافت خاصی باید نسبت به تعویض فیلتر اقدام کرد. برای اینکه بدانید چه نوع فیلتری مناسب خودروی شما خواهد بود تا انتهای این بخش از مستریدکی با ما همراه باشید تا انواع، قیمت و برند های مختلف فیلتر هوا کیا اپتیما را با هم بررسی کنیم.

انواع فیلتر هوا کیا اپتیما

برای خودروی کیا اپتیما معمولا از فیلتر هوای خشک استفاده می‌ شود که در دو نوع مختلف به بازار عرضه می‌ شود. انواع فیلتر هوا کیا اپتیما شامل فیلترهای کاغذی یا سلولزی و پنبه‌ ای هستند که از لحاظ جنس مواد اولیه با هم تفاوت دارند.

فیلتر هوا کاغذی

فیلترهای کاغذی قابلیت استفاده مجدد را نداشته و پس از گذشت مدت زمان مشخصی دچار انسداد ناشی از آلودگی‌ ها و گرد و غبار شده و باید نسبت به تعویض آن‌ ها اقدام کرد. این نوع از فیلتر هوا کیا اپتیما از کاغذ هایی با تخلخل کنترل شده یا چین‌ های هم اندازه تشکیل شده‌ اند و با توجه به مواد اولیه آن‌ ها که از چوب سخت و چوب نرم تشکیل شده به فیلترهای سلولزی نیز شهرت دارند.

فیلتر هوا پنبه‌ ای

فیلتر هوا کیا اپتیما پنبه‌ ای از یک فریم فلزی که درون آن با پارچه‌ ای پنبه‌ ای پوشانده شده تشکیل می‌ شود که لایه‌ هایی از آن را به روغن آغشته می‌ کنند. این نوع فیلتر قابلیت استفاده مجدد را داشته و قابل شستشو است که عملکردی منحصر به فرد در مدیریت آلودگی دارد.

برند های مختلف برای فیلتر هوا کیا اپتیما

وقتی صحبت از برند برای فیلتر هوای خودرو می‌ شود بسیاری از افراد به دنبال برند اصلی شرکت سازنده خودرو خواهند بود. با این حال شرکت‌ های بسیاری در تولید و فروش فیلتر هوا کیا اپتیما با برند های متفاوت فعالیت دارند که سبب ایجاد بازاری رقابتی برای کیفیت و قیمت این قطعه شده است.

در میان برند های مختلف، برند های خارجی و داخلی بسیاری وجود دارند که از لحاظ کیفیتی در بازار حرفی برای گفتن دارند. از جمله این برندها برای فیلتر هوا کیا اپتیما می‌ توان به برند سرکان، بهران فیلتر، یونیک، کاسپین، کره استار، DYF، پارت نامبر و بسیاری از برند های دیگر اشاره کرد. شما می‌ توانید با مقایسه این برند ها مناسب‌ ترین فیلتر را برای خودروی خود انتخاب کنید.

قیمت فیلتر هوا کیا اپتیما

به طور کلی فیلترهای کاغذی و سلولزی ارزان‌ تر از فیلتر های پنبه‌ ای هستند اما این تفاوت قیمت فیلتر هوا کیا اپتیما در بازار آنچنان در انتخاب نهایی تاثیر ندارد. کیفیت برند های شناخته شده‌ تر با توجه به اینکه اعتبار بیشتری دارند بالاتر بوده و در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارند. همچنین محصولاتی با برند های خارجی به دلیل هزینه‌ های اضافی حمل و نقل و گمرک، نسبت به برند های ایرانی گران‌ تر خواهند بود. بنابراین قیمت پایین‌ تر محصولات شناخته شده داخلی دلیلی بر کیفیت پایین آن‌ ها نیست.

خرید اینترنتی فیلتر هوا کیا اپتیما در فروشگاه مستریدکی

فیلتر هوا کیا اپتیما یکی از قطعات اصلی برای رسیدن هوای سالم به موتور و کارکرد صحیح آن به شمار می‌ رود و در صورت کثیف بودن و عدم تعویض به موقع مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که برای خرید فیلتر هوا کیا اپتیما حتما از طریق فروشگاه‌ های معتبر و نمایندگی‌ ها اقدام کنید تا به خاطر تقلبی بودن محصول مورد نظر، خودرویتان دچار مشکل نشود. مستریدکی این اطمینان را به شما می‌ دهد که تمامی محصولات عرضه شده در این سایت از تضمین اصالت کالا بهره‌مند خواهند بود و با قیمتی مناسب به دست مصرف کننده می‌ رسند.

یکی از مزایای خرید اینترنتی فیلتر هوا کیا اپتیما از سایت مستریدکی خرید مطمئن کالاهای دارای اصالت و معتبر است که با تضمین به شما عزیزان ارائه می‌ شود. شما می‌ توانید به راحتی محصول مورد نظر را جستجو کرده و پس از خرید آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

واتساپ