تسمه کولر کیا ریو

تسمه کولر کیا ریو از جمله قطعات لاستیکی در موتور خودرو است که وظیفه اصلی آن تایم کردن و درگیر کردن قسمت‌ های خارجی موتور با حرکت دورانی موتورمی‌ باشد.
در واقع قطعاتی مانند پمپ هیدرولیک، کمپرسور کولر و دینام که برای هر چه بهتر و بی‌ نقص انجام دادن وظیفه خاص خود، نیاز به حرکت چرخشی محورشان دارند، انتقال این نیرو محرکه از طریق تسمه در موتور از موتور خودرو به این قطعات انجام می‌ شود.
کمپانی خودروسازی کیا (kia) یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است و در سال ۱۹۴۴ در کره جنوبی تأسیس شد. این شرکت در ابتدا به تولید دوچرخه و قطعات موتورسیکلت می‌ پرداخت و پس از سپری شدن سال‌ های متوالی وارد صنعت خودروسازی شد.
کمپانی کیا با تأکید بر کیفیت، طراحی مدرن و فناوری‌ های نوین، توانسته است در بازار جهانی خودرو جایگاهی بسیار خوبی را به دست آورد. آنها به مرور زمان با محصولات متنوع و انعطاف‌ پذیری در بازار خودرو، توانسته‌ اند تعداد بسیاری از مشتریان را به خود جذب کنند. از آن‌ جایی که کیا به دنبال ارائه خودروهای با ارزش افزوده و قیمتی رقابتی است، محصولات آنها مورد توجه بسیاری از مشتریان جهانی قرار گرفته‌ اند.
خودروی «ریو» یکی از محصولات معروف شرکت خودروسازی کیا است که این یک ماشین شهری کوچک و مدرن است که به عنوان یک گزینه اقتصادی و عملی برای شهریان و کاربرانی که به دنبال خودروی مقرون‌ به صرفه، کارآمد و با طراحی زیبا هستند، شناخته می‌ شود.
در ادامه مطالب پیش رو، به معرفی و بررسی اهمیت تسمه کولر کیا ریو خواهیم پرداخت.

انواع تسمه کولر کیا ریو

تسمه کولر کیا ریو با کیفیت عالی توسط برند فانتوم (Fantom) در کشور تایلند ساخته و روانه بازار لوازم جانبی خودرو شده است؛ که از جمله اعضای حیاتی و مهم در خودرو محسوب می شود.
از جمله مزایای برند فانتوم تسمه کولر کیا ریو می‌ توان به طول عمر بالا، عدم تولید حرارت زاید، مقاوت بالا در برابر فشار، عملکردی قابل قبول در سرعت‌ های بالا و قیمت مقرون به صرفه آن، اشاره کرد. با این تفاسیر، از این محصول می‌ توان به عنوان یکی از با کیفیت‌ ترین محصولات بازار لوازم جانبی کیا ریو نام برد.
استفاده از برند های تسمه کولری که شرکت تولیدکننده خودرو آنها را توصیه نکرده، به علت عمر پایین خود، می‌ تواند آسیب‌ های زیاد و سنگینی برای مجموعه کمپرسور کولر و هیدرولیک ماشین به بار بیاورد که در مواقع شدید، منجر به سانحه شود.
بنابراین به هیچ وجه برای تهیه تسمه کولر کیا ریو از برندهای نامعبر استفاده نکنید!

چگونه عمر تسمه کولر کیا ریو خود را افزایش دهیم؟

شما می‌ توانید با رعایت نکات زیر، عمر تسمه کولر کیا ریو خود را افزایش دهید:
زمانی که سرعت خودروی شما بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، به هیچ وجه به طور ناگهانی اقدام به روشن کردن کولر خودرو نکنید. دکمه A/C خودرو را با گرفتن کامل کلاچ، بزنید. انجام این امر فشار وارده بر روی تسمه کولر خودرو شما را کاهش خواهد داد.
در آغاز فصل گرما، از سلامت اجزای متحرک کولر خودرو مانند فولی‌ ها اطمینان حاصل فرمایید. سلامت قطعات باعث افزایش بازدهی سیستم خنک کننده و همینطور کاهش تنش کاری  خودرو شما خواهد شد.
در صورتی که خودرو شما نشتی ضد یخ و یا روغن دارد، بلافاصله نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کنید. این مایعات می‌ تواند با ریختن بر روی تسمه کولر، طول عمر تسمه کولر کیا ریو شما را کاهش دهد و همینطور سبب بروز آسیب‌ های جدی در خودرو شما شود.

اصول نگهداری تسمه کولر کیا ریو

بهترین روش برای بررسی تسمه کولر کیا ریو، نگاه کردن به سطح آن است. تسمه باید از نظر وجود پارگی، ریش ریش شدن و یا ترک به خوبی با چشم مورد بررسی قرار بگیرد.
در صورت مشاهده هر چیز غیر عادی بر روی سطح تسمه کولر، حتما باید تسمه را تعویض کرد. اگر هر یک از علائم بالا را در خودروی خود مشاهده کردید، بلافاصله به یک مکانیک مراجعه کنید تا از بروز آسیب‌ های جدی‌ تر جلوگیری شود.
البته لازم به ذکر است که شایع‌ ترین علامت خرابی تسمه کولر، شنیدن صدا از داخل کاپوت جلو است. با گذشت مدتی از عمر این قطعه، هنگام کار کردن آن، صدایی شبیه به جیر جیر به گوش می‌ رسد که برای بازدید از تسمه، باید داخل کاپوت جلو، زیر کمپرسور کولر را به دقت نگاه کنید.

خرید اینترنتی تسمه کولر کیا ریو از فروشگاه مستریدکی

بهترین و مطمئن‌ ترین روش برای حفظ سلامت تسمه کولر و در نتیجه، سیستم کولر ماشین، استفاده از تسمه کولر و اجناس با کیفیت اصل است که با خودروی شما سازگاری داشته باشد.
برای تعویض و خرید تسمه کولر کیا ریو اصل و با کیفیت و سایر قطعات یدکی ریو و سایر خودروها، می‌ توانید به آسانی با مراجعه به سایت فروشگاه مستریدکی نسبت به خرید آن، اقدام نمایید.
با خرید نمونه اورجینال قطعه مدنظر خود از مستریدکی، دیگر به هیچ وجه نگرانی نسبت به عدم سازگاری و کارکرد صحیح لوازم جانبی مدنظرتان با خودرو خود، نخواهید داشت تا علاوه بر کارایی صحیح و اصولی، دوام بیشتری نیز داشته باشد.
 

واتساپ