فیلتر هوا کارنز

فیلتر هوا یکی از لوازم مصرفی خودرو است که هوای ورودی به موتور را تصفیه می‌ کند. در واقع فیلتر هوا کارنزا با جذب گرد و خاک، ذرات جامد و آلودگی‌ های موجود در هوا، هوایی پاک و تمیز را در اختیار موتور خودرو قرار می‌ دهد. در ساختار این فیلتر از کاغذهای مخصوصی با سوراخ‌ های بسیار ریز استفاده می‌ شود که به صورت آکاردئونی درون یک محفظه مستطیلی قرار می‌ گیرد تا بتواند در برابر مکش قدرتمند موتور مقاومت کند.

خرید فیلتر هوا کارنز نیازمند داشتن برخی اطلاعات در رابطه با انواع مختلف این فیلتر است. با توجه به این موضوع که اجناس تقلبی در بازار با قیمت ارزان، به وفور یافت می‌ شوند، توصیه می‌ شود برای حفظ سلامت خودرویتان حتما از طریق فروشگاهی معتبر اقدام به خرید نمایید.

انواع فیلتر هوا کارنز

همانند بسیاری از قطعات و لوازم یدکی خودرو، فیلتر هوا کارنز نیز در انواع مختلفی از لحاظ جنس کاغذ و مواد به کار رفته در آن، به تولید می‌ رسد. اگرچه اکثر این فیلترها از کاغذ های مخصوصی تهیه می‌ شوند اما کاغذ تنها متریالی نیست که در ساخت این وسیله مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به طور کلی انواع فیلتر هوا کارنز عبارتند از:

فیلتر هوای کاغذی یا سلولزی

اکثر افراد برای خودروهای خود از فیلتر هوا کاغذی استفاده می‌ کنند. به همین دلیل فروش فیلتر هوا کارنز کاغذی، نسبت به سایر انواع آن بیشتر است. این نوع فیلتر از نوعی کاغذ خاص و کنترل شده ساخته می‌ شود که چین‌ های هم اندازه دارند. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌ تری به این نوع فیلتر داشته باشیم، می‌ توانیم بگوییم که این فیلترها مخلوطی از الیاف چوب سخت و چوب نرم را در ساختار خود دارند و به همین دلیل با نام سلولزی نیز شناخته می‌ شوند. از دیگر ویژگی‌ های این نوع فیلتر می‌ توان به یکبار مصرف بودن آن اشاره کرد که باید پس از مدت خاصی تعویض شود.

فیلتر هوا پنبه‌ ای

این نوع از فیلتر هوا از یک فریم فلزی ساخته شده که درون آن با یک پارچه پنبه‌ ای پوشانده شده است. معمولا لایه‌ هایی از این پارچه پنبه‌ ای را به روغن آغشته می‌ کنند که عملکرد آن را برای تصفیه هوای ورودی به موتور منحصر به فرد می‌ سازد. زمانی که هوا می‌ خواهد از این فیلتر عبور کند، الیاف پنبه‌ ای آن آلودگی را جذب کرده و لایه‌ های آغشته به روغن نیز این آلودگی‌ ها را از سایر لایه‌ ها جدا می‌ کنند. بدین ترتیب لایه‌ های کثیف شده نیز همانند یک فیلتر جدید عمل می‌ کنند و عبور آلودگی‌ ها را غیر ممکن می‌ سازند. بر همین اساس بسیاری از افراد معتقدند که فیلترهای پنبه‌ ای هر چه کثیف‌ تر باشند، کارایی بهتری خواهند داشت. این نوع فیلترها یکبار مصرف نیستند و پس از کثیف شدن می‌ توانید آن‌ ها را تمیز کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهید.

برند های مختلف برای فیلتر هوا کارنز

همانطور که گفته شد فیلتر هوا کارنز توسط شرکت‌ های مختلف داخلی و خارجی با برند های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌ شود. در میان تنوع بالای برندهای مختلف فیلتر هوا کارنز بیشترین طرفدار را فیلتر اصلی شرکت خودروسازی کیا کارنز دارد که با برند های جنیون پارت و جنیون MOBIS به بازار عرضه می‌ شود.

علاوه بر برند شرکت اصلی سازنده خودرو، برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که از لحاظ کیفیتی حرفی برای گفتن دارند. از جمله این برندها می‌ توان برند های سرکان، بهران فیلتر، کاسپین، کره استار و بسیاری از برند های دیگر را نام برد.

قیمت فیلتر هوا کارنز

فیلتر هوا کارنز یکی از لوازم مصرفی خودرو محسوب می‌ شود که قیمت بالایی ندارد و نباید در تعویض به موقع آن کوتاهی کرد. قیمت فیلتر هوا کارنز از برخی فاکتورها تاثیر می‌ گیرد که سبب به وجود آمدن اختلاف قیمتی در میان مدل‌ های مختلف آن می‌ شود. به عنوان مثال فیلترهای کاغذی یکبار مصرف نسبت به فیلترهای پنبه‌ ای که قابلیت استفاده چندباره را دارند، ارزان‌ تر هستند.

هر چه مواد به کار رفته در ساخت یک فیلتر هوا کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین فیلترهای اصل و باکیفیت نسبت به فیلترهای تقلبی و های کپی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر موارد گفته شده، فیلترهای تولید داخل نسبت به محصولات وارداتی به دلیل نداشتن هزینه‌ های حمل و نقل و گمرک، از قیمت مناسب‌ تری بهره می‌ برند.

خرید اینترنتی فیلتر هوا کارنز در فروشگاه مستریدکی

با توجه به اینکه برندها و فیلتر های کپی و تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که گاها با نام برند های معتبر نیز در اختیار افراد قرار می‌ گیرند، لازم است تا در هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشید. در برخی موارد تشخیص فیلتر اصل از تقلبی به صورت ظاهری ممکن نیست و تنها یک فرد متخصص و با تجربه قادر است این دو را از یکدیگر متمایز کند.

ما برای راحتی شما شرایطی را فراهم کرده‌ ایم که بتوانید با خرید اینترنتی فیلتر هوا کارنز از فروشگاه مستریدکی، از گارانتی و ضمانت اصالت و سلامت کالا بهره‌ مند شوید. شما می‌ توانید با خیال راحت فیلتر مورد نظر خود را سفارش داده و آن را با مناسب‌ ترین قیمت دریافت کنید. علاوه بر این می‌ توانید در صورت نیاز، با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن‌ ها استفاده کنید.

واتساپ