فیلتر هوا اپیروس

فیلتر هوا یکی از بخش‌ های مهم در سیستم ورودی موتور خودرو محسوب می‌ شود. این فیلتر وظیفه پاکسازی آلاینده‌ ها و گرد و غبار موجود در هوایی که وارد موتور می‌ شود را بر عهده دارد. بنابراین در صورتی که به موقع برای خرید فیلتر هوا اپیروس و تعویض آن اقدام نکنید، احتمال آسیب رسیدن به قطعات مختلف موتور خودرو وجود دارد.

در صورتی که فیلتر هوا اپیروس از کیفیت و اندازه مناسبی بهره‌ مند نباشد، هوای ورودی به راحتی نمی‌ تواند وارد موتور شود و این موضوع سبب کاهش قدرت آن می‌ گردد. فروشگاه مستریدکی با ارائه و فروش فیلتر هوا اپیروس در انواع مختلف، با کیفیت و قیمت مناسب امکان یک خرید مطمئن را برای شما فراهم کرده است.

انواع فیلتر هوا اپیروس

فیلترهای هوا در انواع مختلفی تولید می‌ شوند که معمولا از نظر جنس مواد اولیه به کار رفته، طول عمر و بازه عملکردی با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی انواع فیلتر هوا اپیروس در دو دسته مختلف قرار می‌گیرند که عبارتند از:

فیلتر هوا کاغذی یا سلولزی

فیلترهای کاغذی معمولا به صورت آکاردئونی و پلیسه دار طراحی و ساخته می‌ شوند. کاغذهای سلولزی مخصوصی که در این نوع از فیلتر هوا به صورت چین خورده به کار می‌ رود، برای اینکه بتواند ساختار خود را حفظ کند درون یک فریم پلاستیکی قرار داده می‌ شود. این فیلترها یکبار مصرف هستند و پس از مدتی باید تعویض شوند.

فیلتر هوا کتان

فیلترهای کتان در واقع از چند لایه مختلف پارچه‌ های روغنی (معمولا 6 لایه) ساخته می‌ شوند. تعداد بالای این لایه‌ ها سبب می‌ شود تا سرعت هوای مکیده شده به سمت موتور حفظ شود و علاوه بر این، آن را با دقت بیشتری تصفیه کند. اگر بخواهیم از لحاظ عملکردی این فیلتر را با فیلترهای دیگر مقایسه کنیم می‌ توانیم بگوییم که فیلتر هوای کتان عملکرد بهتر و دقیق‌ تری دارد. طراحی لایه‌ های فیلتر هوای کتان نیز همچون فیلترهای کاغذی به صورت پلیسه دار بوده که در یک فریم فلزی قرار می‌ گیرد.

برند های مختلف برای فیلتر هوا

فیلتر هوا اپیروس توسط شرکت‌ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌ شود. با این حال بسیاری از افراد فیلتر هوا اصلی آن را که توسط شرکت سازنده خودرو یعنی کیا تولید می‌ شود را به سایر برندها ترجیح می‌ دهند. البته شرکت‌ های دیگر نیز از نظر کیفیت و قیمت تلاش برای ایجاد یک فضای رقابتی با شرکت اصلی آن هستند و در این میان شرکت OE max در کره جنوبی توانسته است کیفیت بالایی را برای آن ارائه دهد. از دیگر برندهای مختلف فیلتر هوا اپیروس خارجی و داخلی نیز می‌ توان به برندهای سرکان، بهران فیلتر، یونیک، کره استار و بسیاری از برندهای دیگر اشاره کرد.

قیمت فیلتر هوا اپیروس

فیلتر هوا اپیروس در دو نوع کتان و سلولزی در بازار موجود است. با توجه به اینکه نوع سلولزی این فیلتر هوا نیاز به تعویض زودهنگام دارد و به نوعی یکبار مصرف تلقی می‌ شود، قیمت ارزان‌ تری نسبت به فیلتر هوا کتان دارد. البته قیمت فیلتر هوا اپیروس به دلیل ارزان بودن تاثیر آنچنانی در انتخاب نهایی آن ندارد. با این حال برندهای معروف و شناخته شده بازار به نسبت کیفیت بالاتری که ارائه می‌ دهند، قیمت بالاتری نیز دارند.

خرید اینترنتی فیلتر هوا اپیروس در فروشگاه مستر یدکی

خرید اینترنتی یکی از روش‌ هایی است که امروزه در ایران رواج پیدا کرده است. با توجه به اینکه بررسی اصالت کالا تنها توسط کارشناسان امکان پذیر است، توصیه می‌ شود که حتما از فروشگاه‌ های معتبر خرید نمایید. شما امکان این را دارید که با خرید اینترنتی فیلتر هوا اپیروس از فروشگاه مستر یدکی از تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش بهره‌ مند شوید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال در این زمینه می‌ توانید از طریق پشتیبانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

واتساپ