صافی بنزین ساینا

یکی از قطعات مهمی که میان مخزن سوخت و موتور خودرو قرار می‌ گیرد و بنزین را از آلودگی‌ هایی همچون خاک، رنگ، زنگ زدگی وغیره پاک می‌ کند، صافی بنزین است. این قطعه با پاکسازی بنزین علاوه بر افزایش طول عمر خودرو سبب عملکرد بهتر آن نیز می‌ شود. صافی بنزین ساینا یکی از لوازم مصرفی خودرو است که باید آن را مرتب مورد بررسی قرار داد و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

زمانی که بنزین از این صافی عبور می‌ کند، مواد اضافی آن جذب فیلتر می‌ شود. به مرور زمان با جمع شدن این مواد، مسیر سوخت رسانی مسدود شده و پمپ بنزین برای بیرون کشیدن سوخت از باک تلاش بسیاری می‌ کند. بنابراین تعویض به موقع صافی بنزین اهمیت بسیاری در میزان سوخت رسانی به موتور و عملکرد صحیح آن دارد و از داغ شدن و سوختن پمپ بنزین جلوگیری می‌ کند. علاوه بر آن در خرید صافی بنزین ساینا میزان کیفیت صافی نیز مهم است که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت می‌ کنیم.

انواع صافی بنزین ساینا

صافی بنزین ساینا به طور کلی در دو نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌ شود که جنس بدنه مختلفی دارند. علاوه بر این میزان طول عمر آن‌ ها نیز متفاوت است. انواع صافی بنزین ساینا عبارتند از:

  • صافی بنزین فلزی:

  • این نوع صافی‌ها جنس بدنه آلومینیومی دارد و دارای کیفیت بالایی هستند. شرکت‌ های مختلفی امروزه این نوع صافی بنزین را می سازند، زیرا هم مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارند و هم بنزین بر بدنه آن‌ ها تاثیر منفی نمی‌ گذارد. علاوه بر این طول عمر بالایی نیز دارند.

  • صافی بنزین پلاستیکی:

  • این نوع فیلترها ارزان‌ تر از نوع فلزی هستند اما از لحاظ کارایی تفاوتی با آن‌ ها ندارند. تنها به دلیل کیفیت و جنس بدنه آن‌ ها نیاز است که با هر بار تعویض روغن، این فیلتر را نیز تعویض کنید. این نوع فیلترها در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی ندارند و احتمال ترک خوردنشان وجود دارد. البته به دلیل تعویض زود به زود آن‌ ها و زمان کمی که روی خودرو نصب هستند، این موضوع اهمیت چندانی ندارد.

برندهای مختلف برای صافی بنزین ساینا

همانطور که می‌ دانید فیلتر سوخت یا همان صافی بنزین توسط کارخانه‌ های مختلفی تولید می‌ شود که هر کدام از آن‌ ها دارای مشخصات خاصی از لحاظ کیفیت و جنس هستند. این موضوع می‌ تواند سبب سردرگمی افراد در هنگام تهیه و خرید صافی بنزین شود. از این رو تصمیم گرفتیم تا برند هایی را به شما معرفی کنیم که کیفیت قابل قبولی داشته و در بازار موجود هستند. برند های مختلف صافی بنزین ساینا عبارتند از:

  • برند سایپا یدک :

  • توسط شرکت تولید کننده این خودرو یعنی سایپا، به بازار عرضه می‌ شود و صافی بنزین اصلی محسوب می‌ شود.

  •  بهران فیلتر :

  • یکی از برند های معروف و محبوب در ایران بوده و کیفیت محصولات تولیدی آن راضی کننده است.

  • برند سرکان :

  • از دیگر برندهای تولید کننده صافی بنزین ساینا است که معتبر بوده و از دستگاه‌ های به روز و مواد اولیه مرغوب برای تهیه محصولات خود استفاده می‌ کند.

  • برند فیلتر شهاب:

  • نیز در میان برند های ایرانی شناخته شده بوده و توانسته است نظر افراد بسیاری را جلب کند.

قیمت صافی بنزین ساینا

یکی از عوامل مهمی که در انتخاب و خرید این قطعه تاثیر گذار خواهد بود، قیمت صافی بنزین ساینا است. اگر بخواهیم انواع فیلتر بنزین را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که فیلترهای پلاستیکی قیمت ارزان‌ تری دارند و برای کسانی که این فیلتر را در زمان کوتاهی تعویض می‌ کنند مناسب است. همچنین اگر فیلتر سوخت را دیر به دیر عوض می‌ کنید، نوع فلزی آن برای شما مناسب‌ تر است.

در قیمت صافی بنزین عوامل دیگری نیز دخالت دارند. به عنوان مثال جنس فیلتر داخلی و کیفیت آن هر چه بهتر باشد، توان جذب ناخالصی‌ های بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. برای تهیه یک فیلتر بنزین باکیفیت و مرغوب بهتر است به سراغ برند های معروف و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بروید. شاید این نوع فیلترها قیمت بالاتری داشته باشند اما از کیفیت خوبی بهره می‌ برند.

خرید اینترنتی صافی بنزین ساینا در فروشگاه مستریدکی

با توجه به اینکه حجم زیادی از قطعات تقلبی خودرو وارد بازار شده است که از نظر ظاهری تفاوتی با نوع اصلی ندارند، توصیه می‌ شود حتما از طریق فروشگاه‌ های معتبر اقدام به خرید کنید. مجموعه مستریدکی با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و با مهارت بالا، محصولات تقلبی را شناسایی و صافی بنزین و لوازم یدکی اصل را عرضه کرده است. شما عزیزان می‌ توانید با خرید اینترنتی صافی بنزین ساینا از فروشگاه مستریدکی علاوه بر تضمین اصالت کالا، از خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره‌ مند شوید.

واتساپ