صافی بنزین هیوندای سوناتا

فیلتر بنزین سوناتا

فیلتر بنزین سوناتا عمل فیلتراسیون سوخت خودرو را برعهده دارد. به طور کلی باک خودرو از متریال فلزی ساخته می‌ شود و معمولا سبب تشکیل ذرات رسوبی می‌ گردد. این ذرات با تکان‌ های خودرو در بنزین شناور شده و وارد مسیر ورود به پیشرانه موتور خودرو می‌ شوند. وجود این فیلتر در سر راه مسیر ورودی بنزین به موتور، سوخت را از ذرات معلق و آلاینده‌ ها پاک کرده و از ورودشان به داخل موتور جلوگیری می‌ کند. توجه داشته باشید که در صورت خرید فیلتر بنزین سوناتا و تعویض به موقع آن، از مسدود شدن مسیر ورود بنزین به پیشرانه خودرو جلوگیری نموده و اجازه نمی دهد بر روی پمپ بنزین آن فشار اضافه ایجاد گردد.
 

انواع فیلتر بنزین سوناتا

با توجه به اینکه نحوه عملکرد قطعات سوخت رسانی حساسیت بسیار زیادی دارد، ورود هر گونه ناخالصی می‌ تواند سبب آسیب و فرسایش سریع این قطعات شود. برای جلوگیری از ایجاد این دست از مشکلات از انواع فیلتر بنزین سوناتا استفاده می‌گردد که عبارتند از:

فیلتر داخل باک

جنس این نوع فیلترها معمولا از پلاستیک است و همانطور که از نامش پیداست، در قسمت داخلی باک قرار می‌ گیرد. عمر مفید این نوع فیلترها به دلیل بیشتر بودن کاغذ صافی به کار رفته، معمولا سه برابر بیشتر از فیلتر های بیرون باک است.

فیلتر بیرون باک

این نوع فیلتر معمولا در امتداد لوله سوخت رسانی میان موتور و مخزن سوخت نصب می‌ شود و دارای ورودی و خروجی است. ساختار این نوع فیلتر به کمک گیره‌ های ایمنی پلاستیکی و بست فلزی در جایگاه مخصوص خود ثابت می‌ شود. به طور کلی به دلیل امکان تعویض آسان‌ تر، فروش فیلتر بنزین سوناتا از نوع بیرون باک بیشتر از فیلترهای درون باک است.

برندهای مختلف برای فیلتر بنزین سوناتا

تولید کنندگان بسیاری در سراسر جهان به تولید فیلتر بنزین سوناتا مشغول هستند. در این میان برند های معتبری از این کالا که در حال حاضر در کشور ایران وجود دارد، شامل چندین برند خاص است. برند اصلی شرکت هیوندای که با عنوان جنیون پارت در بازار مشاهده می‌ شود، ساخت کره جنوبی بوده و برند اورجینال محسوب می‌ شود. علاوه بر این از دیگر برند های مختلف فیلتر بنزین سوناتا می‌ توان به برند هایی همچون tarth OE، موبیس، سرکان و ایساکو نیز اشاره کرد که عملکرد و کارایی خوبی دارند. 

قیمت فیلتر بنزین سوناتا

فیلتر بنزین سوناتا معمولا بیشتر از نوع کاغذی است. بخش جداکننده این فیلتر از کاغذ مخصوصی ساخته می‌ شود که میزان کیفیت آن می‌ تواند بیشترین تاثیر را بر قیمت فیلتر بنزین سوناتا داشته باشد. علاوه بر این کیفیت محفظه فلزی فیلتر، جنس صافی به کار رفته، اندازه قطر منافذ کاغذ فیلتر و برند آن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن به شمار می‌ روند. همچنین تنوع فیلتر انتخابی شما نیز تعیین کننده هزینه‌ ای است که بابت تهیه آن پرداخت می‌ کنید؛ به عنوان مثال فیلتر سوخت درون باکی به طور جداگانه قابل تعویض نیست و در صورتی که نقصی در عملکرد آن به وجود آید، باید کل مجموعه آن تعویض شود که در نهایت هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

خرید اینترنتی فیلتر بنزین سوناتا از فروشگاه مستر یدکی

در بازار ایران تمام فروشندگان، ادعای ارائه محصول اصل و اورجینال را به مشتری دارند. از آنجا که تشخیص فیلتر بنزین سوناتا تقلبی از اورجینال آن بسیار سخت بوده و نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد، لازم است یا دانش کافی در این زمینه داشته باشید و یا از افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند کمک بگیرید. ما در مجموعه مستر یدکی با در اختیار داشتن کارشناسانی مجرب و متخصص، پیش از ارائه و عرضه هر محصول آن را مورد ارزیابی قرار می‌ دهیم و توانایی تشخیص کالاهای تقلبی را از اورجینال داریم؛ بنابراین شما می‌ توانید با خیال راحت به خرید اینترنتی فیلتر بنزین سوناتا ار فروشگاه مستر یدکی بپردازید و از کیفیت و اصالت آن اطمینان داشته باشید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می‌ توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

واتساپ