ترموستات 

همانطور که موتور ماشین با سرعت بالا کار میکند ، باعث بالارفتن دمای داخل میشود. بنابراین ما به یک سیستم جهت تنظیم دمای داخل نیاز داریم که ترموستات یکی از اجزای مهم این سیستم به شمار می‌ آید.  وظیفه اصلی ترموستات تنظیم گردش خنک کننده موتور از رادیاتور برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور است. در حالی که سیستم خنک کننده موتور به گونه ای عمل می کند که دمای داخل موتور در شرایط ایده آل باقی بماند.
ترموستات در زمان فعالیت خودرو در صورت احساس وجود گرمای بالا اجازه وارد شدن آب به سیستم و جذب گرما از موتور را میدهد و این آب در نهایت به رادیاتور رفته و دمای آن توسط سیستم خنک کننده کم میشود.

انواع ترموستات : 

۱ ترموستات الکتریکی دوفلزی ( مکانیکی) :

 این نوع ترموستات نوعی شیر است که با توجه به دمای مایع خنک کننده به طور خودکار باز و بسته می شود و از این طریق دمای موتور را تنظیم میکند . این ترموستات بین رادیاتور و مدار خنک کننده موتور نصب می شود.

۲ ترموستات مومی :

 این ترموستات به صورت مکانیکی عمل میکند و از موم برای تنظیم دما استفاده میکند. موم در دمای پایین منجمد است اما با گرم شدن موتور ، ذوب شده و منبسط می شود. منبسط شدن موم  میله ای را به کار می‌ اندازد که این میله دریچه را هنگامی که دمای موتور بالا است باز میکند. 

۳ترموستات الکترونیکی : 

ترموستات برقی خودرو بر اساس اصل انبساط حرارتی کار می کند.اگر موتور خیلی سرد باشد، ترموستات برقی خودرو جریان مایع خنک کننده را محدود می کند تا موتور به سرعت گرم شود. هنگامی که موتور به دمای مطلوب خود رسید، ترموستات الکتریکی خودرو کاملاً باز می شود و به مایع خنک کننده اجازه می دهد آزادانه در موتور جریان یابد و دمای خود را حفظ کند.اگر موتور خیلی داغ شود، ترموستات برقی خودرو بازتر می شود تا مایع خنک کننده بیشتری در موتور جریان یابد و به خنک شدن آن کمک کند.

برندهای ترموستات 

بابا پارت :

این شرکت درسال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت در عرصه تولید و طراحی لوازم یدکی خصوصا ترموستات کرده است و با صادرات جزو یکی از بهترین برندها در این زمینه می‌ باشد. این شرکت به دلیل صادرات محصولات به اروپا، از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار است. 

برند عظام:

اگر به سایت عظام سر بزنید میتوانید عبارت بزرگترین تولید کننده قطعات اصلی خودرو در کشور را مشاهده کنید که این عبارت نشان دهنده سطح فعالیت در ایران است. شرکت عظام با شعبات متعدد و افزایش کیفیت یکی از برندهای پرفروش در زمینه ترموستات و ... در کشور است.

برند سایپا یدک :

کمپانی سایپا با تاسیس سایپا‌‍‍‌‌ یدک در تلاش برای تولید و طراحی و عرضه بهترین لوازم یدکی برای خودرو های خود بوده است و با استقرار کارشناسان خبره در نمایندگی ها و ... خدمات پس از فروش مطلوبی به مشتریان خود ارائه میکند

قیمت ترموستات : 

انواع مختلفی از ترموستات با کیفیت ها و برندهای متنوع برای خودروی شما وجود دارد. کیفیت مواد استفاده شده ، طراحی، برند ، مدل خودروی شما و ... در قیمت نهایی محصول مورد نظر شما میتواند تاثیرگذار باشد. برای اطلاع از قیمت مناسب ترین محصول برای خودروی خود، میتوانید به سایت مستریدکی مراجعه کرده یا با تماس با کارشناسان ما از مشاوره رایگان بهره‌ مند شوید. 

خرید ترموستات از سایت مستریدکی :

بهترین راه برای انتخاب و خرید یک محصول خوب، مقایسه محصولات با یکدیگر است بنابراین شما برای اطمینان از خرید خود به سایت ما سر بزنید و محصولات را با یکدیگر قیاس کنید. اگر دو به شک هستید یا دانش کافی برای اینکار ندارید ، تیم مستریدکی با مشاوره رایگان این کار را برای شما انجام می‌ دهد. مطمئن انتخاب کنید، خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

واتساپ