وایر شمع ال۹۰

شمع قطعه‌ ای در موتور خودرو و روی سیلندر است که عمل جرقه‌ زنی را برای ایجاد احتراق بر عهده دارد. وایر شمع ال۹۰ قطعه‌ ای مهم است که بدون آن شمع خودرو قادر به انجام وظیفه خود نخواهد بود؛ زیرا این قطعه انتقال برق از کوئل یا دلکو به شمع را برعهده دارد. به ازای هر شمع در موتور خودرو یک وایر شمع وجود داشته که کار انتقال جریان برق را انجام می‌ دهند.

تعویض وایرها جهت کاهش هدر رفتن انرژی و کاهش کارایی موتور لازم است ؛ زیرا ارتعاشات و حرارت بالای موتور سبب از بین رفتن کربن موجود در سیم وایر می‌ شود و در نهایت افت ولتاژ برق جاری بین شمع و کوئل را به همراه دارد. قسمت‌ های مختلف وایر شمع شامل کابل میانی (کابل انتقال)، درپوش‌ های لاستیکی، مفتول اتصال به شمع و فیش اتصال به کوئل یا دلکو هستند.

انواع وایر شمع ال۹۰

تفاوت اصلی انواع وایر شمع ال۹۰ جنس کابل آن و جنس بخش‌ های درونی کابل است. سه نوع وایر رایج در بازار و فروشگاه‌ ها به شرح زیر هستند:وایر

شمع‌های سیمی

مقاومت در برابر خم‌شدگی یکی از ویژگی‌ های این نوع وایر بوده که به دلیل وجود مس و فولاد استريال با این حال رسانا بودن آن سبب ایجاد نویز و پارازیت در انتقال برق بیشتری می‌ شود. امروزه از این نوع وایر در خودروسازی استفاده می‌ شود.

وایر شمع‌های ابریشمی

بیشترین مصرف در صنعت خودروسازی مربوط به این نوع از شمع‌ ها استو دلیل اصلی آن مقاومت بالا است. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های این وایرها عدم ایجاد پارازیت و نویز های اضافه است.

وایر شمع‌ های بویین‌ دار

لقب پرفروش‌ ترین و بهترین نوع وایر به این نوع وایر تعلق دارد که از جنس نیکل و کروم است. این شمع مشکل افت ولتاژ ایجاد نمی‌ کند و معظل جذب رطوبت ندارد.

برند های مختلف برای وایر شمع ال۹۰

تمامی شرکت‌ های تولید کننده اتومبیل، وایر شمع تولید می‌ کنند؛ بنابراین برندهای مختلف وایر شمع ال۹۰ در بازار فراوان هستند. در میان این موارد برند والئو، جک موتورز، ام وی ام، بوش و اس اس ای تی (SSAT) محبوب‌ ترین هستند و کیفیت بالاتری دارند.

قیمت وایر شمع ال۹۰

در سایت مستر یدکی لیست قیمت وایر شمع ال۹۰ روزانه به‌روز می‌ شود. این قیمت‌ ها با توجه به نوع وایر و نوع ماشین تعیین شده و در سایت درج می‌ شوند. جهت آگاهی از این قیمت‌ها و مقایسه آن‌ ها روی کالای مورد نظر خود کلیک کنید تا قیمت آن برای شما نمایان شود. با خرید وایر شمع ال ۹۰ از مستر یدکی می‌ توانید کالای مد نظرتان را با کمترین قیمت و در کمترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید.

خرید اینترنتی وایر شمع ال۹۰ در فروشگاه مستریدکی

فروشگاه مستریدکی با سال‌ ها تجربه در زمینه فروش لوازم یدکی، فروش وایر شمع ال ۹۰ را با قیمتی ارزان در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌ دهد. جهت خرید اینترنتی وایر شمع ال۹۰ کافی است نوع کالا مورد نیاز خود را انتخاب و سپس آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.

واتساپ