لوازم یدکی سیتروئن

سیتروئن یکی از شرکت‌های خودروسازی فرانسوی است که در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط فردی به نام آندره سیتروئن تاسیس شد. آندره که نام شرکت خود را دقیقا هم نام با فامیلی خود قرار داد، تنها چند سال بعد از تاسیس سیتروئن تحولی عظیم را در صنعت خودروسازی رقم بزند.
آندره سیتروئن هیچ‌گاه علاقه‌ای به رانندگی اتومبیل نداشت؛ اما در طراحی اتومبیل‌ها بسیار ماهرانه عمل می‌کرد. ۸ سال بعد از اینکه سیتروئن تاسیس شد، با خلاقیت و هوش آندره، سیتروئن تبدیل به بزرگترین خودروساز اروپا و یکی از پنج خودروساز برتر جهان شد.
سیتروئن اولین شرکت خودروسازی بود که توانست خارج از مرزهای آمریکا تولیدات انبوه داشته باشد؛ اما در دهه هفتاد میلادی برای جلوگیری از افت سهام شرکت، بیش از ۳۸ درصد از سهام سیتروئن به دیگر شرکت بزرگ خودروسازی فرانسه یعنی پژو فروخته شد. با انجام این کار تحول دیگری در این شرکت رخ داد و سیتروئن-پژو همچنان هم مدیریت اصلی شرکت سیتروئن را عهده‌دار است.
در این مطلب از وبلاگ مستریدکی قصد داریم تا بیشتر با خودروهای این برند در ایران و لوازم یدکی آن‌ها از جمله لوازم یدکی زانتیا آشنا شویم. با ما همراه باشید.

انواع لوازم یدکی سیتروئن

برخلاف شریک تجاری سیتروئن یعنی پژو که نمونه‌های متعدد و موفقی را در ایران عرضه کرد. سیتروئن نتوانست آن‌طور که انتظار میرفت در بازار ایران حاضر شود و از بین خودروهای خود، تنها ۳ خودرو مطرح و موفق در بازار ایران دارد.
معروف‌ترین خودروی ساخته شده توسط شرکت سیتروئن در ایران، خودروی زانتیا است. زانتیا با ورود خود به بازار و قابلیت‌های منحصر به فردی که داشت، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد و در بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. اما رفته رفته با قدیمی شدن مدل‌های آن و کمیاب شدن لوازم یدکی زانتیا، استقبال عمومی هم از این خودرو کاهش یافت.
به غیر از زانتیا، خودروی سیتروئن C5 و خودروی جدیدی که به تازگی در بازار ایران حاضر شده، یعنی سیتروئن C3 دیگر خودروهای این شرکت هستند که تجربۀ تقریبا موفقی داشتند. لوازم یدکی مربوط به این خودروها را می‌توان در چند دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • قطعات مصرفی مثل لنت، شمع، فیلتر
  • قطعات بدنه مثل سپر، گلگیر، چراغ‌ها
  • قطعات موتوری مثل رادیاتور، سیلندر، پیستون
  • قطعات جلوبندی مثل طبق، سیبک، موجگیر
  • قطعات گیربکس مثل پلوس، صفحه کلاچ، دنده
  • قطعات برقی مثل لامپ، وایر شمع، کوئل

در هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، علاوه بر موارد فوق ممکن است قطعات دیگری هم جای بگیرد که مخصوص خود خودرو باشد؛ اما به صورت کلی این دسته‌بندی تمامی قطعات خودروها را پوشش می‌دهد و هر قطعه‌ای که در خودرو وجود داشته باشد، در یکی از این دسته‌بندی‌ها جا می‌گیرد.


خرید لوازم یدکی پژو و قیمت لوازم یدکی سایپا


خرید لوازم یدکی سیتروئن

وجود لوازم یدکی خودرو، یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ایجاد دردسر شود. معمولا افراد تمایلی به خرید یا نگهداری خودروهایی که خرید لوازم یدکی آن‌ها دشوار است و سخت پیدا می‌شوند، ندارند و ترجیح می‌دهند که خودرویی داشته باشند که به محض نیاز بتوانند لوازم آن را تهیه کنند.
با پیشرفت تکنولوژی و به لطف اینترنت، در دنیای امروزی این اتفاق ساده‌تر می‌افتد. فروشگاه‌های اینترنتی زیادی هستند که می‌توانید محصول مورد نظر خود را در آن‌ها جستجو کرده و ظرف چند دقیقه خریداری کنید. در این فروشگاه‌ها انواع قطعات و لوازم یدکی خودروهای مختلف از جمله سیتروئن را می‌توانید پیدا کنید و با بهترین قیمت خرید خود را به ثبت برسانید.

قیمت لوازم یدکی سیتروئن اورجینال

معمولا برای خودروهایی که لوازم یدکی آن‌ها مثل خودروهای سیتروئن سخت پیدا می‌شود؛ فروشنده‌ها هر قیمتی که دلخواهشان باشد به شما می‌دهند و چون در آن لحظه به آن قطعه نیاز دارید، معمولا ریسک نکرده و همان را با هرقیمتی که شده می‌خرید؛ چراکه اطمینان ندارید فروشگاه بعدی هم همین کالا را دارد یا خیر.
اما در فروشگاه‌های اینترنتی چنین معضلی وجود ندارد و شما می‌توانید به سادگی قیمت‌ها را در سایت‌های مختلف نگاه کنید و بهترین قیمت را در کنار بالاترین کیفیت انتخاب کنید. قیمت تمامی قطعات خودروهای مختلف شرکت سیتروئن در سایت‌ها درج شده است و با نگاهی ساده به نظرات سایر مشتریان می‌توانید از کیفیت جنس هم اطمینان حاصل کنید. در ادامه قیمت برخی از قطعات خودروهای سیتروئن را مشاهده می‌کنید:
فیلتر روغن بهران برای خودروی زانتیا: ۴۰ هزارتومان
شمع موتور خودرو اکیوم دو پلاتین برای خودروی زانتیا: ۱۹۰ هزارتومان
روغن هیدرولیک (چند منظوره) توتال برای خودروی زانتیا: ۲۰۰ هزارتومان
دیسک ترمز جلو تلدا برای خودروی زانتیا: ۶۶۰ هزارتومان
تسمه تایم گیتس برای خودروی زانتیا: ۳۴۶ هزارتومان

فروش لوازم یدکی سیتروئن در فروشگاه مستریدکی

بازار ایران از جمله ۳ خودروی شرکت سیتروئن را دارد. همچنین مستریدکی لوازم جانبی را با بهترین قیمت ارائه می‌کند و از لحاظ کیفیت هم به شما تضمین خواهد داد.
خرید لوازم یدکی خودروهای سیتروئن نیازمند ظرافت خاصی است و قطعه‌ای که قرار است بخرید، باید کیفیت ساخت مطلوبی داشته باشد تا هم به خودرو آسیبی نرسد و هم شما دیگر نگرانی بابت خراب شدن دوبارۀ قطعه نداشته باشید.

بنابراین اگر یکی از خودروهای شرکت سیتروئن را در اختیار دارید و به دنبال فروشگاهی معتبر می‌گردید که کالاهای باکیفیت را با قیمت مناسب به شما عرضه کند، حتما به فروشگاه مستریدکی سر بزنید.

کلام آخر

زانتیا، سیتروئن C5 و سیتروئن C3 از جمله خودروهای خاصی هستند که لوازم یدکی آن‌ها را نمی‌توان در هر فروشگاهی پیدا کرد. به علاوه اگر پیدا شوند هم نمی‌توان اطلاعات دقیقی درمورد کیفیت ساخت و قیمت آن‌ها به دست آورد. بنابراین بهتر است که با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی لوازم موردنیاز خود را تهیه کنید تا نیاز نباشد در فروشگاه‌های مختلف جستجو کنید و جنسی بی‌کیفیت برای خودروی خود بخرید.
در این مقاله سعی کردیم تا انواع قطعات سیتروئن را معرفی کنیم و اطلاعاتی درمورد خرید آن‌ها بدهیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید. شما چه تجربیاتی از خرید لوازم یدکی خودروی سیتروئن خود دارید؟ تا به حال از یک فروشگاه اینترنتی، لوازم یدکی خودرو خریداری کردید؟ خوشحال می‌شویم اگر در بخش نظرات تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

واتساپ