خرید بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ یکی از اجزاء ضروری در سیستم‌ های مکانیکی بالانس خودرو است. اهمیت این قطعه بیشتر در روند عمل‌ کرد چرخ‌ ها خلاصه می‌ شود. بلبرینگ‌ ها با کاهش اصطکاک و سایش، به حفظ عمر مفید قطعات خودرو کمک می‌ کند. به مراتب عدم وجود بلبرینگ‌ ها و یا استفاده از بلبرینگ‌ های نامناسب منجر به سایش زودرس قطعات و افت کارایی سایر قطعات خودرو می‌ شود. بنابراین خرید بلبرینگ مرغوب اهمیت بسیار زیادی برای عمر مفید و عمل‌کرد بهینه سیستم مکانیکی خودروها دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌ های بلبرینگ، قیمت بلبرینگ چرخ و خرید اینترنتی بلبرینگ چرخ آشنا شوید.

بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ را می‌ توان مجموعه‌ ای از گوی‌ های فولادی نامید. بلبرینگ‌ های چرخ از طریق یک حلقه فلزی به یکدیگر متصل می‌ شوند. در نتیجه استفاده از بلبرینگ مناسب سبب می‌ شود تا یاتاقان‌ های چرخ با حداقل‌ ترین اصطکاک بچرخند. توجه داشته باشید که بلبرینگ‌ ها و یاتاقان‌ های چرخ باید از استحکام بالایی برخوردار باشند. چرا که تمام تحمل وزن وسیله نقلیه بر عهده بلبرینگ چرخ‌ ها است.

همچنین بلبرینگ‌ ها باید تحمل بارهای شعاعی و محوری خودرو را در سرعت‌ ها و شرایط رانندگی مختلف داشته باشند. ناگفته نماند که بلبرینگ چرخ در هنگام کارایی باید از اصطکاک کمتری برخوردار باشد تا عمر مفید چرخ و سیستم تعلیق افزایش داده شود.

خرابی بلبرینگ چرخ

از جمله نشانه‌ های خرابی بلبرینگ چرخ می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

صداهای غیر عادی

اگر بلبرینگ چرخ خودرو خراب شود، احتمالاً صداهایی مانند زنگ زدن، خش خش یا زمزمه از سمت چرخ‌ ها شنیده می‌ شود.

یا لغزش

بلبرینگ‌ های نامناسب می‌ توانند باعث لرزش یا لغزش غیرمعمول در چرخ‌ ها شوند. به ویژه هنگام ترمز گرفتن و یا رانندگی با سرعت بالا این موضوع بیشتر نمایان می‌ شود.

گرمای اضافی

اگر بلبرینگ چرخ دچار خرابی شود، باعث ایجاد گرما در چرخ‌ ها می‌ شود.

عمر لاستیک

از دیگر نشانه‌ های خرابی بلبرینگ می‌ توان به کاهش عمر لاستیک خودرو اشاره کرد. کاهش نامتوازن و سایش نامنظم لاستیک‌ ها به کاهش عمر مفید چرخ‌ ها می‌ انجامد.

زاویه فرمان

در برخی موارد، بلبرینگ چرخ خراب، باعث افزایش زاویه فرمان شده که می‌ توان آن را در حین رانندگی به راحتی متوجه شد.

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ ها باید برای خرید بلبرینگ چرخ خودرو هر چه زودتر اقدام کنید. بدین ترتیب تا حد بسیار زیادی از مشکلات احتمالی در سایر قطعات خودرو جلوگیری خواهید کرد.

بلبرینگ چرخ باید مناسب با نوع خودرو خریداری شود. کیفیت، میزان استحکام و قدرت بلبرینگ برای عمر مفید چرخ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فولاد استفاده شده در بلبرینگ‌ ها باید توان حرارتی بالایی داشته باشند تا از ساییدگی یا سایش زودرس جلوگیری شود. توجه کنید که رانندگی در شرایط سخت و جاده‌ های ناهموار از عمر بلبرینگ‌ ها به شدت می‌ کاهد. البته روند فرسودگی بلبرینگ ‌ها به صورت تدریجی است.

در هنگام نصب بلبرینگ‌ ها حتماً بالانس بودن چرخ‌ ها را بررسی کنید. در غیر اینصورت فشار مضاعف به بلبرینگ‌ ها و یاتاقان‌ ها وارد می‌ شود. نتیجه این موضوع اختلال در عمل‌ کرد چرخ‌ ها است. ترجیحاً برای خرید بلبرینگ چرخ با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.​​​​​​​

برای بررسی بلبرینگ چرخ حتماً نکات زیر را جدی بگیرید:

۱. تا حد امکان از رانندگی در جاده‌ های ناهموار، خاکی و یا نامسطح پرهیز کنید.

۲، در هنگام مواجه با دست‌ اندازها حتماً سرعت خودرو را کاهش دهید.

۳. در هنگام خرید بلبرینگ حتماً به جنس و میزان کیفیت محصول توجه کنید.

۴. برای امتحان از سلامت بلبرینگ‌ ها می‌ توانید پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر، چرخ‌ها را جک بزنید. با چرخاندن چرخ‌ ها و در پی آن ایجاد لق‌ زدگی و یا صداهای غیرعادی متوجه فرسودگی بلبرینگ خواهید شد.

قیمت بلبرینگ چرخ

قیمت بلبرینگ چرخ با توجه به نوع خودرو متفاوت است. در حال حاضر انواع بلبرینگ مناسب برای خودروهای داخلی در بازار موجود هستند. شما می‌ توانید با توجه به نوع نیاز مصرفی‌ تان و راهنمایی از کارشناسان این حوزه، بهترین خرید را داشته باشید.

در مجموع بلبرینگ‌ های چرخ خودرو برای ایمنی و عمل‌ کرد بهینه خودرو بسیار حائز اهمیت هستند. استفاده از بلبرینگ‌ های با کیفیت تا حد بسیار زیادی باعث عمر مفید سایر قطعات خودرو می‌ شود.

اینترنتی بلبرینگ چرخ

برای خرید اینترنتی بلبرینگ چرخ حتماً به فروشگاه‌ ها و مراکز معتبر قطعات یدکی مراجعه کنید. مستریدکی عرضه‌کننده انواع قطعات یدکی، این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند به راحتی محصولات مورد نظرشان را ثبت سفارش کنند. تضمین بهترین کیفیت و قیمت برای تمامی قطعات یدکی همراه با ارسال محصول در کوتاه ترین زمان ممکن از جمله خدمات ویژه مستریدکی به مشتریان است.

واتساپ