خرید شمع پژو آردی

در فرآیند تولید قدرت در داخل خودرو آردی، انرژی مکانیکی باید از طریق انرژی شیمیایی که در سوخت خودرو وجود دارد، از طریق شمع پژو آردی ایجاد شود. در فرآیند تولید این انرژی شیمیایی، این قطعه در اول صف قرار دارد. برای حرکت خودرو باید موتور کار کند و برای کار کردن موتور هم باید پیستون در داخل سیلندر حرکت کند تا در نهایت قدرت ایحاد شده از حرکت پیستون‌ها به چرخ‌ها منتقل شود.

برای حرکت پیستون در داخل سیلندر هم ابتدا باید در محفظه احتراق که در داخل موتور اتومبیل قرار دارد، جرقه‌ای ایجاد شود. به وجود آمدن این جرقه در زمان مناسب، کار اصلی شمع RD است. واضح است که اگر این قطعه نباشد، خودرو قدم از قدم برنخواهد داشت.

برندهای معتبر در تولید و خرید شمع آردی بسیار متنوع هستند که از جمله آن‌ها می توان به شرکت هایی مانند چمپیون، ان جی کی، دنسو، بوش و . . اشاره کرد. در بین این شرکت‌ها تولیدات شمع موتور بوش و ان جی کی برای این خودرو مناسب است و در ایران هم مصرف بالایی دارد. جهت دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات مستر یدکی با شماره 02133924381 تماس بگیرید.

نمایندگی خرید شمع پژو آردی

براى تهيه قطعات و لوازم يدكى آردى ، آردى x و آردى i ، معمولا به مشكلى بر نخواهيد خورد، زيرا از آنجايى كه در توليد انواع خودروهاى آردى از موتور و گيربكس پيكان و از اتاق پژو ٤٠٥ استفاده شده است، كليه لوازم يدكى اين خودرو در دسترس مشتريان هستند.

فروشگاه هاى مجاز ايساكو و فروشگاه هاى آنلاين معتبر مي توانند اولين انتخاب براى خرید شمع پژو آردى باشند. فروشگاه هاى مجاز ايساكو با توجه به پراكندگى زياد در سطح شهرهاى بزرگ ايران ، دسترسى مشتريان خود را براى تهيه بهترین شمع پژو آردی مورد نيازشان آسان كرده اند.

از طرفى، ديگر فروشگاه هاى آنلاين معتبر نيز با توجه به آسان بودن انتخاب و مقايسه كالاهاى مختلف از لحاظ كيفيت و قيمت شمع آردی، ميتوانند روش مناسب ديگرى براى خرید شمع موتور آردى RD به شمار بيايند.

اگر به هر دليلى نتوانستيد قطعه مورد نيازتان را براى آردى تهيه كنيد ، در بازار لوازم يدكى تهران تمامى برند های معتبر قطعات يدكى آردى داراى نمايندگى هاى فروش هستند كه با مراجعه به اين مراكز و يا تماس تلفنى، مي توانيد به اين قطعات دسترسى پيدا كنيد.

فروشگاه آنلاين مستر يدكى نيز در راستاى فروش قطعات با كيفيت همراه با بهترين قيمت براى اتومبيل آردى مي تواند انتخاب مطمئنى براى تهيه لوازم يدكى مصرفى و انواع روان كننده ها براى اين خودرو باشد.


استعلام قیمت لنت ترمز پراید از فروشگاه اینترنتی مستریدکی


قیمت شمع پژو آردی در بازار

شمع آردی بسته به جنس و برند محصول، متفاوت است. محدوده قیمت شمع موتور آردی چیزی بین 25 الی 90 هزار تومان است. برای مدل‌های مختلف پژو RD قطعات متنوعی در بازار وجود دارند. برای مثال، برند بوش برای هر سه خودروی آردی، قطعه پایه کوتاه مخصوص تولید می کند که با قیمتی حدود 65 هزار تومان قابل خریداری است.

همچنین برند NGK هم برای هر سه نوع این خودرو قطعه پایه کوتاه تولید می کند که با قیمت حدود 90 هزار تومان قابل تهیه است.

همچنین قطعه سوپرپلاس بوش روسیه 7404 در حال حاضر حدود 27 هزار تومان در بازار معامله می‌شود؛ در حالی که قیمت شمع پژو آردی بوش FR78X که ساخت کشور آلمان است، تا حدود 70 هزار تومان هم بالا می رود. همانطور که گفته شد،  این قطعه برای موتور خودرو عنصر حساسی است که وظیفه جرقه زدن در موتور را به عهده دارد و در واقع فرآیند کار موتور از این قطعه است؛ بنابراین بهتر است در خرید جنس خوب آن، خساست به خرج ندهید.

سازندگان شمع آردی، محصولات خود را با در نظر گرفتن قدرت و نوع موتور خودروها و برای مدل‌های مختلف خودرو تولید می کنند. میزان حرارتی که در خودرو تولید می‌شود، در انتخاب این قطعه بسیار مهم است.

اگر درجه حرارت این قطعه بیش از حد بالا باشد، باعث رسوب گرفتن قطعه‌ای به نام جرقه زن در این قطعه شده و در نتیجه کارایی این قطعه کاهش می یابد و اگر درجه حرارت آن بیش از حد پایین باشد، باعث می‌شود که انواع شمع موتور آردی داغ بشود و در نهایت به قطعات موتور آسیب وارد شود.

به یاد داشته باشید که استفاده از این قطعه معیوب یا نامناسب باعث کاهش شتاب خودرو، هدر رفتن سوخت شما، تأخیر در روشن شدن خودرو، خام سوزی سوخت و در نهایت ایجاد صدا و لرزش در موتور خواهد شد.

برای اینکه مناسب‌ترین شمع پژو آردی را برای خودروی خود تهیه کنید، در ابتدا باید با استفاده از دفترچه راهنمای خودروی خود، مشخصات فنی این قطعه مناسب خودروی خود را بیابید. پژو RD معمولاً در سه مدل معمولی، مدل X و مدلI وجود دارد. بهتر است برای هر مدل، از این قطعه مدل مخصوص به آن مدل که کد آن در دفترچه خودرو آمده است، استفاده شود.

البته در حال حاضر خودروی پژو آردی که در زیر پای مردم است، عمدتاً با موتور انژکتوری کار می کند و قطعات متنوعی برای آن در بازار وجود دارد. همچنین اگر می خواهید از قیمت شمع پیکان دوگانه سوز با خبر شوید، با ما در تماس باشید.

مشخصات فنی شمع پژو آردی خوب

همانطور که گفته شد، قطعات مختلف با برندهای متنوعی برای موتور آردی قابل استفاده است. به طور مثال شما می توانید از مدل‌های زیر که در بازار وجود دارد، استفاده کنید:

سوپر پلاس بوش آلمان7404،  پلاتینیوم بوش 6725،  اکیوم RFC-42LZ2E فرانسه، اکیوم RFC-58LZ3EX، پلاتینیوم بوش 6707،  سوپر بوش FR7DCX،  سوپر پلاس مشکی بوش +FR7DC،  سوپر پلاس بوش روسیه 7404،  اکیوم 58LZK فرانسه،  بوش FR6KDC و ... استفاده کنید.

در بین این قطعات، سوپر پلاس بوش آلمان7404،  اکیوم RFC-42LZ2E فرانسه و ... برای خودروهای با سوخت CNG کاربرد دارند. به طور معمول شمع موتور RD در برند بوش، از نوع پایه کوتاه است و آلیاژ جرقه زن آن هم از نیکل ساخته شده است. فاصله دو الکترود آن برابر 0.9 میلیمتر و در مکانیزم این قطعه هم، از روش گرم استفاده شده است.

طول و قطر رزوه هم در حدود یک میلیمتر است. دانستن این اطلاعات برای زمانی مناسب است که خودتان بخواهید برای خرید شمع خودرو  اقدام کنید. اگر ایرادی مانند فاصله زیاد بین الکترودها در آن ایجاد شده بود، آن را به حالت اول بازگردانید. خرید شمع پژو آردی خوب در برند ان جی کی نیز خصوصیاتی مشابه دارد و تفاوت آن فقط در این است که ساخت کشور ژاپن بوده و کمی گران‌تر است. برای هر سه تیپ خودروی آردی یعنی پژو آردی، پژو آردی I و پژو آردی X تمام خصوصیات اصلی این قطعه یکسان است.

خوب است بدانید که یکی از محصولاتی که هم اکنون در بازار ایران به خوبی فروش می رسد، شمع موتور پژو RD انژکتوری NGK پایه کوتاه تک پلاتین با آلیاژ نیکل است که توسط ژاپنی‌ها تولید می‌شود. این محصول با کد فنی 6962- BKR6E یکی از بهترین قطعات برای موتور انژکتوری است که معمولاً در بیشتر خودروهای آردی استفاده می‌شود.

عمر مفید شمع پژو آردی چیزی بین 20 هزار تا 45 هزار کیلومتر است.  البته این مقدار با مواردی همچون طول عمر، میزان احتراق ناقص و اینکه این قطعه از چه ماده‌ای ساخته شده باشد،تغییر می کند. اگر آلایندگی خودروی آردی شما بیشتر شد، حتماً این قطعات خودرو را بررسی کنید، چون ممکن است یکی از شمع های مربوط به سیلندرها دچار مشکل شده باشد. برای افزایش طول عمر این قطعات خودرو، باید سعی کنید از جنس مناسب و با کیفیتی که از درصد پایین سرب برخوردار است، استفاده کنید و همچنین رانندگی با دور موتور بالا را در طولانی مدت ادامه ندهید.

اگر هنگام روشن شدن، خودروی شما دارای اختلالاتی باشد یا قطعات خودرو کمی سیاه باشد و یا بخش‌هایی از آن دچار ترک شده باشد، ممکن است که عمر مفید این قطعه به پایان رسیده باشد. نکته‌ی دیگری که باید مورد توجه قرار داد، بازدید قبل از خرید شمع پژو آردی و پس از هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد است.

این بازدید موجب آگاهی از وضعیت این قطعه می‌شود تا اگر معیوب شده باشد، آن را تعویض کنید یا آن ‌که اگر فاصله ا‌ی که بین الکترودها وجود دارد از حالت استاندارد خارج‌شده باشد،آن را تنظیم کنید.

توصیه ما به شما این است که برای خودروی آردی با توجه به پلتفرم قدیم این خودرو و تکنولوژی نسبتاً قدیمی آن، بهتر است که بعد از هر 40 هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید. یا حداقل می توانید بعضی از قطعاتی که سیاه شده اند و کارایی مناسب ندارند، تعویض کنید. از آن جایی که قیمت شمع موتور آردی در بازار خیلی بالا نیست، این کار یقیناً مقرون به صرفه خواهد بود، چرا که در اثر عدم کارایی مناسب این قطعه ارزان، ممکن است قطعات موتور شما آسیب ببینند و هزینه‌ای متحمل شوید که به هیچ وجه با آن قابل مقایسه نباشد.

واتساپ