دیسک ‌و‌ صفحه (کیت کلاچ)

دیسک و صفحه وسیله ای در خودرو است که با کمک تعویض دنده، نقش منتقل ساختن قدرت از موتور به چرخ ها را به عهده دارد. همچنین در نظر داشته باشید که دیسک و صفحه یا همان کیت کلاچ نقش اساسی در سرعت و شتاب ماشین را ایفا می نماید. دیسک و صفحه در خودرو تنها به گیربکس های دستی مربوط است. در نظر داشته باشید که دیسک و صفحه خودرو از بخش های متفاوتی تشکیل شده اند که هر یک از این اجزا کار به خصوصی را انجام می دهند. در زیر به بخش های مختلف دیسک و صفحه اشاره می نماییم:

 دیسک کلاچ:

دیسک کلاچ با صفحه کلاچ در تماس مستقیم قرار دارد. باید بدانید که صفحه کلاچ به طور دائم بر روی این بخش یعنی دیسک کلاچ در حال چرخیدن می باشد.

خورشیدی:

خورشیدی یک فنر به صورت ارتجاعی است که در عقب دیسک کلاچ قرار گرفته است. نرمی کلاچ شما وابسته به مقدار کیفیت دیسک کلاچ است. بنابراین اگر می خواهید که کلاچ نرمی داشته باشید لازم است که به کیفیت دیسک کلاچ توجه کافی داشته باشید.

 بلبرینگ کلاچ:

این بخش روی شاخه گیربکس قرار دارد. زمانی که کلاچ گرفته می شود این قطعه به شفت گیربکس وارد می شود و گردش خود را آغاز می نماید. در صورتی که این بخش دچا خرابی شود صدای ناهنجار مانند خرخر در زمان کلاچ گرفتن به گوش می رسد. در صورتی که این قطعه خراب در زمان درست خود و به موقع عوض نشود دچار شکستگی خواهد شد. در نتیجه این شکستگی دنده ها به درستی جا نخواهند رفت و امکان صدمه رسیدن به دیسک و صفحه وجود دارد.

صفحه کلاچ:

این قطعه به روی صفحه کلاچ قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که بر روی صفحه کلاچ تعداد مشخصی لنت قرار دارد. در صورتی که این لنت ها تمام شوند خودرو دیگر شتاب لازم را نخواهد داشت. همچنین بر روی صفحه کلاچ چند فنر وجود دارد. در برخی از انواع صفحه کلاچ ها فنرها به شکل دوتایی در داخل هم قرار دارند که در اصلاح به آن پری دامپر گفته می شود. در صورتی که این فنرها خراب شوند و یا این که کنده شوند دنده ها به درستی جا نمی روند.

شما می توانید خرید دیسک ‌و‌ صفحه (کیت کلاچ) با کیفیت را از فروشگاه مستر یدکی انجام دهید. این فروشگاه با دوام ترین و بهترین قطعات خودرو را با قیمتی منصفانه و مناسب به مشتریان عرضه می دارد

انواع دیسک ‌و‌ صفحه (کیت کلاچ)

انواع دیسک ‌و‌ صفحه (کیت کلاچ) با برندهای مختلف در ایران تولید می شوند. شما می توانید برای راهنمایی و خرید بهترین دیسک و صفحه به شرکت مستر یدکی مراجعه نمایید. برای مثال کیت کلاچ والئو که ساخت کشور فرانسه می باشد یکی از بهترین دیسک و صفحه های موجود در بازار است که در بسته بندی سبز قابل فروش است. در نظر داشته باشید که این مدل از کیت کلاچ دارای دوام و کیفیت بالایی است. همچنین از دیگر دیسک و صفحه های موجود در بازار دیسک و صفحه لوک است که تولید کشور آلمان می باشد.

برندهای مختلف برای دیسک ‌و‌ صفحه (کیت کلاچ)

برندهای مختلفی برای دیسک و صفحه در بازار موجود هستند که در بالا به دو نمونه از آن ها اشاره کردیم. از برندهای دیگری که محبوب هستند و شما می توانید آن ها را برای خودروی خود تهیه نمایید می توان به برند عظام که تولید کشور چین می باشد اشاره کرد. برند عظام در بسته بندی ایرانی در بازار موجود است. همچنین یکی دیگر از برندهای معروف پایا کلاچ است که ایرانی است و قیمت مناسبی دارد. باید بدانید که برند پایا کلاچ دارای دوام و طول عمر بسیار مناسبی است و قیمت مناسبی نیز دارد. از دیگر برندهای مهم دیسک و صفحه می توان به دیسک و صفحه سکو که ساخت کشور کره جنوبی می باشد اشاره کرد. 

واتساپ