سیم کلاچ

بعد از پدال کلاچ قطعه ای به اسم سیم کلاچ وجود دارد. فشاری که به وسیله راننده از راه فشار دادن کلاچ به سیم کلاچ وارد می آید توسط سیم کلاچ به قطعه کیت کلاچ انتقال می یابد. سیم کلاچ کارکردی مثل سیم ترمز در دوچرخه دارد و مثل آن در درون یک کاور پلاستیکی جای گرفته است. زمانی که پدال کلاچ را فشار می دهید مانند ترمز دوچرخه نیروی وارد شده به اهرم سبب حرکت آن می شود. بنابراین دنده ها رها می شوند. به بیانی دیگر زمانی که پای خود را بر پدال کلاچ می گذارید مثل آن چیزی که در دوچرخه و موتور روی می دهد سیم داخل پوشش پلاستیکی کشیده می شود و حرکتی رو به عقب انجام می دهد. باید بدانید که این سیم به اهرمی در قسمت انتهایی کلاچ وصل است. زمانی که این سیم کشیده می شود سبب می شود تا ماشین در وضعیت خلاص قرار بگیرد و برای تعویض دنده آماده شود. در تعریف ساده می توان این گونه اذعان داشت که سیم کلاچ از قطعه پدال کلاچ به قطعه شیش گیر بکس وصل می شود و فشار فیزیکی که همان نیروی وارده پا بر پدال می باشد را به صفحه کلاچ انتقال می دهد. این امر سبب می شود تا صفحه کلاچ آزاد شود و در نهایت باعث عوض شدن دنده در خودرو نیز می شود.

تنظیم کردن سیم کلاچ کار دشواری نیست و احتیاجی به تعمیرکار و مکانیکی با تجربه ندارد. در صورتی که راننده دانش کمی در این خصوص داشته باشد می تواند در صورت لزوم آن را تنظیم نماید و مجددا رگلاژ کند و یا آن را عوض نماید. برای این که بتوان عیوب را در این قطعه شناخت تنها با بازدید به صورت دوره ای می توان به سادگی آن ها را متوجه شد. افراد می توانند فقط با مشاهده از طریق چشم متوجه شوند که آیا سیم کلاچ نیاز به تعویض یا تنظیم دارد یا خیر.برای تهیه سیم کلاچ اصل و فابریک لازم است که به فروشگاه های معتبر رجوع کنید. مستر یدکی یکی از شرکت های معتبر در زمینه فروش قطعات خودرو است.

فروش سیم کلاچ توسط فروشگاه مستر یدکی به خریداران انجام می شود. این شرکت اصالت همه کالاهای خود را تضمین می کند. بنابراین شما می توانید با خیالی راحت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. تمامی مشتریان از کالاهایی که از این فروشگاه دریافت کرده اند رضایت دارند. بنابراین به شما توصیه می شود که برای خرید سیم کلاچ به این فروشگاه مراجعه کنید.

انواع سیم کلاچ

سیم کلاچ خودرو یکی از بخش های مهم در هر خودرو است. لازم است که برای خود از سیم کلاچ مناسب استفاده کنید. چون انتخای درست می تواند تاثیر زیادی بر کارکرد و عمر مفید ماشین بگذارد. در نظر داشته باشید که انواع سیم کلاچ به طور معمول با توجه به عمر مفید کلاچ طبقه بندی می شوند. اولین نوع سیم کلاچ، سیم کلاچ فولادی است که از ماده فولاد ساخته شده است. از خصوصیات این نوع سیم کلاچ می توان به مقاومت و استحکام بالای آن در مقابل حرارت و فشار اشاره کرد. همچنین این نوع سیم کلاچ در بین خریداران طرفدار دارد. از این سیم کلاچ در خودروهای سبک و متوسط بهره می برند. دومین نوع سیم کلاچ، سیم کلاچ مسی است که جنس آن از مس است. این نوع سیم کلاچ دارای وزنی سبک تر و انعطافی بالاتر است. از این مدل سیم کلاچ بیشتر در خودروهای مسابقه ای استفاده می شود و قیمت آن تقریبا بالا است. سیم کلاچ آلومینیوم یکی دیگر از انواع سیم کلاچ هایی است که در خودروهای مدرن با قیمت بالا از آن استفاده می شود. این نوع سیم کلاچ از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود و دارای وزنی سبک و مقاومت بالا در مقابل خوردگی است. هزینه سیم کلاچ آلومینیومی بالا است. اما وزن سبک این سیم کلاچ سبب می شود که وزن کلی خودرو پایین بیاید؛ بنابراین در بهبود کارکرد خودرو تاثیر گذار است. شما می توانید برای خرید انواع سیم کلاچ خودرو به شرکت مستر یدکی مراجعه کنید. در این شرکت قطعات خودروی اصیل با قیمتی مناسب به مشتریان با ارائه ضمانت نامه فروخته می شود.

برندهای مختلف برای سیم کلاچ

 برندهای مختلف سیم کلاچ در بازار موجود هستند. با توجه به نوع خودرو لازم است که از برند مناسب با آن بهره ببرید. شما می توانید برای خرید برند مناسب خودروی خود از مشاوران مستریدکی راهنمایی بگیرید. این شرکت بهترین و مناسب ترین برند سیم کلاچ را به صورت اصل برای خودروی شما ارائه می دهد.

قیمت سیم کلاچ

 قیمت سیم کلاچ با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می شود. بسیاری از فاکتورها در قیمت سیم کلاچ تاثیرگذار هستند. برای مثال جنس، مقاومت در برابر خوردگی و غیره می تواند قیمت نهایی سیم کلاچ را تعیین کند. همان طور که می توانید با توجه به نوع خودرو لازم است که سیم کلاچ مناسب را خریداری کنید. سیم کلاچ برای هر خودرو با توجه به موارد مختلفی قیمت متفاوتی دارد. شما می توانید برای آگاهی از قیمت ها به شرکت مستر یدکی رجوع کنید.

خرید اینترنتی سیم کلاچ

مشتریان می توانند برای خرید سیم کلاچ مناسب با خودروی خود به صورت اینترنتی یا آنلاین نیز اقدام نماید. شرکت مستر یدکی این امکان را برای خریداران فراهم کرده است که بتوانند محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند. برای این کار لازم است که به سایت مستر یدکی مراجعه کنید و کالای مورد نظر خود را درخواست دهید. در سریع ترین زمان ممکن می توانید محصول خود را با ارائه گارنتی درب منزل تحویل بگیرید.

واتساپ