بلبرینگ کلاچ

کلاچ

بلبرینگ کلاچ را از نظر اهمیت می‌توان ضربان سیستم انتقال قدرت خودرو دانست. این قطعه وظیفه انتقال گشتاور موتور به جعبه دنده را بر عهده دارد. وظیفه اصلی بلبرینگ کلاچ ایجاد ارتباط میان دیسک کلاچ و شافت گیربکس است. بلبرینگ کلاچ تأثیر مستقیمی بر عملکرد سیستم فنی خودرو دارد. اگر بلبرینگ کلاچ به درستی کار نکند یا فرسوده شود، باعث ایجاد اختلال و کشش زیاد در سیستم کلاچ می‌ شود. نتیجه این موضوع ساییدگی زودرس دیسک کلاچ و خرابی سیستم کلاچ است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات مرتبط با ویژگی‌ ها، مشخصه‌ ها و همچنین خرید بلبرینگ کلاچ مرغوب آشنا شوید.

بلبرینگ کلاچ

سیستم کلاچ از صفحه کلاچ، بلبرینگ، چرخ لنگر و صفحه فشار تشکیل شده است. این قطعات، به وجود آورنده ارتباط میان چرخ‌ ها و موتور خودرو هستند. کارایی بلبرینگ در هنگام کلاچ‌ گیری و تعویض دنده مشخص می‌ شود. در‌واقع با نگه داشتن کلاچ، بلبرینگ با چرخ لنگر تماس پیدا می‌ کند و در زمان رها کردن کلاچ، بلبرینگ از صفحه لنگر دور می‌ شود و به حالت اصلی بر می‌ گردد. بدین ترتیب نیروی موتور به چرخ‌ های خودرو منتقل می‌ شود.

علت فرسودگی بلبرینگ کلاچ کدامند؟

خرابی بلبرینگ کلاچ به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از دلایل رایج خرابی بلبرینگ کلاچ شامل موارد زیر می‌ شود:

استفاده بیش از حد پدال کلاچ

استفاده طولانی مدت و بیش از پدال کلاچ باعث خرابی زود هنگام بلبرینگ کلاچ می‌ شود. معمولاً این موضوع بیشتر در ترافیک‌ های سنگین و تردد در شهر های بزرگ اتفاق می‌ افتد.

رانندگی نامناسب

از دیگر علل خرابی بلبرینگ کلاچ شرایط رانندگی نامناسب در شهر های پرترافیک می‌ باشد. به مراتب در این حالت بلبرینگ کلاچ در اثر اصطکاک زیاد به سرعت داغ کرده و از عمر آن کاسته می‌ شود.

ذرات خارجی در داخل بلبرینگ

کثیف شدن بلبرینگ و ورود گرد و غبار و سایر آلودگی‌ ها داخل لوله بلبرینگ باعث خرابی زودرس این قطعه می‌ شود. در این حالت به دلیل کثیفی بلبرینگ، لرزش ناخواسته فرمان خودرو ایجاد می‌ شود. برای پیشگیری از این وضعیت می‌ توانید از محافظ استفاده کنید. همچنین می‌ توانید داخل منافذ بلبرینگ را با فشار هوا تمیز کنید.

خرابی بلبرینگ کلاچ

توجه به نشانه‌ های خرابی بلبرینگ کلاچ بسیار حائز اهمیت است. در غیر اینصورت باید منتظر اختلال در سایر قطعات فنی خودرو باشید. دقت کنید که با شنیدن صدا های غیر عادی در هنگام کلاچ‌ گیری می‌ توانید متوجه فرسودگی بلبرینگ کلاچ شوید.

از جمله نشانه‌ های خرابی بلبرینگ کلاچ می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شنیدن صداهای غیر طبیعی در هنگام کلاچ‌ گیری

  • لرزش‌ های ناخوشایند و یک جهته فرمان

  • ایجاد لرزش در پدال کلاچ

  • سفت شدن پدال کلاچ

  • سخت جا افتادن دنده در هنگام تعویض و جابجایی

در صورت مشاهده هر یک از نشانه‌ های فوق هر چه زودتر برای تعویض و خرید بلبرینگ کلاچ اقدام کنید.

قابل توجه برای پیشگیری از خرابی بلبرینگ کلاچ

طبیعتاً برای جلوگیری از خرابی و فرسودگی زود هنگام بلبرینگ کلاچ، توجه به یک سری نکات کلیدی الزامی است.

این نکات شامل موارد زیر می‌ شود:

استفاده صحیح از پدال کلاچ

یکی از موارد مهم برای محفوظ ماندن بلبرینگ از هرگونه خرابی، استفاده صحیح از پدال کلاچ در هنگام رانندگی است. توجه داشته باشید که در زمان ایست کامل حتماً دنده را در حالت خلاص قرار دهید. همچنین وارد کردن‌ فشار های غیر ضروری بر پدال کلاچ در هنگام رانندگی از دیگر موارد قابل توجه می‌ باشد.

بررسی‌ های معاینات فنی خودرو

حتماً پس از هر دوره مشخص، بررسی‌ های فنی و دوره‌ ای را انجام دهید. علاوه بر آن دقت داشته باشید که تعویض بلبرینگ کلاچ در زمان مناسب باعث جلوگیری از فرسودگی سایر قطعات خودرو خواهد شد.

خرید اینترنتی بلبرینگ کلاچ

از جمله مزایای خرید اینترنتی بلبرینگ کلاچ، مقایسه مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت‌ ها و سایر موارد است. توجه داشته باشید که برای خرید اینترنتی بلبرینگ کلاچ حتماً به فروشگاه‌ های معتبر مراجعه کنید. مستر یدکی عرضه‌ کننده انواع قطعات یدکی این امکان را برای مشتریان به وجود آورده تا در بستری امن و مطمئن قطعات یدکی مورد نظر را ثبت سفارش کنند.

پشتیبانی مستمر و ارسال محصول در کوتاه ترین زمان ممکن با تضمین بهترین کیفیت از جمله خدمات مستر یدکی برای مشتریان عزیز است.

واتساپ