خرید تسمه دینام سمند

تسمه دینام در خودرو شما وظیفه انتقال نیرو به سایر اجزا را به عهده دارد، اجزایی مانند: واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک. این قطعه،مانند کمربندی عمل می‌کند که تمامی این اجزا را دربر گرفته است. تسمه دینام در قسمت ابتدایی موتور خودرو قرار گرفته که شکل ظاهری آن با توجه به نوع ماشین و کارخانه تولیدی آن، متفاوت است. پیش از این، ماشین‌ها تعداد زیادی تسمه داشتند که به مرور به دلیل ناکارآمدی، خطرناک بودن و پیچیدگی تعویض، حذف شدند و جای خود را به دو تسمه اساسی دادند. حال که بسیاری از اجزای ماشین توسط تسمه دینام کنترل می‌شوند، باید بیش از پیش از آن مراقبت کرد و مداوم این قطعه را مورد بررسی قرار داد. در ادامه این مقاله از مستریدکی به راهنمای خرید تسمه دینام سمند می‌پردازیم.

مهم ترین نکات خرید تسمه سمند

قبل از هر چیز، در نظر داشته باشید که تسمه دینام، یک قطعه مصرفی است. یعنی چه؟ با هر بار روشن شدن خودرو (در صورت سلامت بودن تسمه دینام)، این تسمه به حرکت در می‌آید و به همگام سازی سایز اجزا می‌پردازد. پس این قطعه به مرور دچار فرسایش می‌شود و نیازمند تعویض است. در خصوص این‌که چه زمانی باید آن را تعویض کرد، صحبت‌های مختلفی می‌شود؛ اما اگر شما هر کدام از این نشانه‌ها را دیدید، باید به‌فکر تعویض آن باشید:

  • شنیدن صدای جیغ از موتور ( در صورتی‌که تسمه پروانه شل شده باشد)
  • نبود کنترل مناسب بر روی فرمان
  • روشن شدن چراغ باطری
  • داغ شدن شدید موتور
  • علائم ترک و پوسیدگی روی تسمه

با توجه به رشد کیفیت مواد به‌کار رفته در تولید محصولات جدید، می‌توان گفت بین هر 60.000 تا 100.000 کیلومتر، به فکر تعویض آن باشید. اما همچنان در نظر داشته باشید که باید تسمه دینام را به‌طور مرتب مورد بررسی قرار دهید تا مبادا دچار آسیب شده باشد یا اگر پس از بررسی متوجه شدید که این کمربند پلاستیکی، شل شده است؛ آن را محکم کنید. چرا که با هر مشکل در این قطعه، شما برای کنترل خودرو دچار مشکل می‌شوید و خطرات بسیاری، شما و وسیله نقلیه‌تان را تهدید می‌کند.

محدوده قیمت تسمه دینام سمند

قیمت تسمه دینام سمند با توجه به مارک و کیفیت مواد تولیدی آن در موتورهای XU7، بین 100 هزار تومان 250 هزار تومان متغییر است و برای موتورهای EF7 بین 160 هزار تومان تا 250 هزار تومان دارای نوسان قیمت است.

قیمت تسمه دینام سمند

بهترین مارک‌های تسمه دینام سمند

در بازاری که تشخیص محصول اصل و تقلبی مشکل شده و بسیاری از قطعات خودرو در کارگاه‌های زیر زمینی و با کم‌ترین کیفیت تولید می‌شوند، مطمئن‌تر است که بهترین مارک‌های تولیدی تسمه دینام سمند را بشناسیم، تا با اطلاعات کافی برای خرید اقدام کنیم. پاور گریپ (گتس)، کنتیننتال، اوبتی بلت و فانتوم از بهترین‌هایی هستند که می‌توانید با خیال آسوده برای خودرو خودتان استفاده کنید. در این بین شرکت ایساکو تامین کننده اصلی قطعات اصلی سمند هم از مارک‌های معتبری است که شما می‌توانید محصول مصرفی خود را از آن تهیه کنید.

نمایندگی فروش تسمه دینام سمند

راه‎‌های رسیدن به کالای مورد نیاز، زیاد است! از آن‌ها می‌توان به خرید حضوری از نمایندگی‌ها، خرید از خرده فروش‌ها و خرید از سایت‌های فروشگاهی معتبر اشاره کرد. اگر شما هم اهل خرید حضوری هستید و حتما باید کالا را از نزدیک چک کنید، می‌توانید با انتخاب نزدیک‌ترین نمایندگی معتبر در شهر و محل سکونت، تسمه دینام سمند را خریداری کنید. این‌چنین شما فرصت دارید که محصولات را کاملا چک کنید و به بررسی برندها و تولیدات مختلف بپردازید. اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این شیوه خرید، صرف زمان و انرژی زیادی‌ست که با ترافیک و آلودگی‌های شهر همراه می‌شوند تا شما را برای ادامه روز کاملا خسته کنند. شاید خرید اینترنتی قطعات خودرو، برای شما با شک و تردید فراوان همراه باشد، چرا که محصول را از نزدیک چک نمی‌کنید و باید دورادور به فروشندگان آنلاین اعتماد کنید. البته راهی مانند نمادالکترونیک e-namad این راه تشخیص را هموارتر کرده است. این فروشگاه‌های آنلاین با ارائه محتوای مناسب، به گونه‌ای که نیاز شما را به مشاوره هنگام خرید برطرف کنند و همچنین تماس تلفنی و مشاورت گرفتن از آنها و اتصال شما به درگاه‌های امن پرداخت، خریدی آگاهانه و مطمئن ایجاد می‌کنند و شما نسبت به خرید کالای با کیفیت، کاملا آسوده خاطر هستید. سایت مستریدکی با فراهم آوردن تمام موارد ذکر شده در کنار مشاوره آنلاین و رایگان، در تلاش است تا پرسه خرید را هموارتر کند، برای این منظور حتی پرداخت در محل را برای شما تعبیه کرده است تا پس از سلامت قطعه مبلغ را پرداخت کنید.

واتساپ