قطعات جلوبندی و تعلیق

سیستم تعلیق جلوبندی

سیستم تعلیق جلوبندی مجموعه پیچیده‌ ای از پیوندها، اتصالات، بوش‌ ها و یاتاقان‌ ها است که به چرخ‌ های جلوی خودروی شما اجازه می‌ دهد به طور مستقل بالا و پایین حرکت کنند و با هم به چپ یا راست بپیچند. اتصالات توپی امکان حرکت تعلیق را فراهم می کنند که تماس لاستیک با جاده را به حداکثر رسانده و کنترل خودرو و سایش تایر را بهینه کند. تیم مستریدکی با ارائه این مقاله سعی دارد به شما قطعات مهم جلوبندی و سیستم تعلیق را معرفی نماید.شما میتوانید در سایت ما محصولات مختلف را با هم مقایسه کرده و از قیمت آنها مطلع شوید.

سیبک خودرو :

اتصالات ساچمه ای جزء حیاتی سیستم تعلیق جلو هستند که اتصالات مختلف را به هم متصل کرده و به آنها اجازه حرکت می دهند. سیبک خودرو از یک توپ و حفره مشابه مفصل ران بدن انسان تشکیل شده است که حرکت چرخشی را بین بند انگشت فرمان و بازوهای کنترلی فراهم می کند تا یک سواری ایمن و نرم را فراهم کند. همچنین به شما امکان می دهد تا وسیله نقلیه خود را دقیقاً کنترل کنید.
در وسیله نقلیه خود، دو نوع مختلف اتصال توپی ( سیبک) پیدا خواهید کرد: مفاصل توپی بالایی (سیبک بالایی)  و مفاصل توپی پایینی (سیبک پایینی) . در حالی که هر یک از این سیبک ها عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند، اما هر دو با هم کار می کنند تا فرمان را قابل اعتماد و پاسخگو نگه دارند.
سیبک های بالایی که برای حفظ تراز و جذب بارهای شعاعی مانند نیروهای چرخشی طراحی شده اند، چرخش مناسب بند انگشت فرمان را امکان پذیر می کنند.
سیبک های پایینی که به عنوان نقطه محوری برای سیستم فرمان عمل می کند، بسته به طراحی سیستم تعلیق، می توانند از نوع حمل بار یا پیرو باشند. 

طبق خودرو :

طبق ها به جذب ضربه‌ های جاده کمک می‌ کنند و به چرخ اجازه می‌ دهند در حالی که پایداری خود را حفظ می‌ کنند، با کمک فنرها و محورهای محرک  به سمت بالا و پایین حرکت کند، این امر باعث می شود چرخ های خودرو انعطاف پذیری بیشتری در هنگام ضربه داشته باشند و  شما رانندگی نرم تری را تجربه کنید و تکان های کمتری در اثر ضربه داشته باشید. اگر هنگام شتاب گیری یا ترمز متوجه هندلینگ ضعیف یا حرکت وسیله نقلیه خود به یک طرف شدید، این نشانه ای است که طبق شما مشکل دارد.

کمک فنر:

به‌طور واضح، کمک فنرها یکی از اجزای مهم اکثر سیستم‌ های تعلیق مستقل مدرن هستند و به عنوان نقطه اتصال بین چرخ و بدنه خودرو عمل می‌کنند. آنها در قسمت بالای شاسی در قسمت جلویی اکثر خودروهای دیفرانسیل جلو نصب می شوند. هدف اصلی پایه ها تحمل وزن وسیله نقلیه و همچنین جذب ضربه های سطحی و اطمینان از سواری نرم است.

یک مجموعه کمک فنر از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: فنر سیم پیچ، که ارتفاع، وزن و پایداری وسیله نقلیه را پشتیبانی می کند. کمک فنر ارتعاشات ناشی از ناهواری ها جاده را کاهش می دهد. هنگامی که کمک فنرها به درستی کار می‌کنند، جهش خودرو را در رانندگی عادی به حداقل می‌ رسانند. در نتیجه، سرنشینان سواری نرم‌ تر و سطح‌ تری را تجربه می‌کنند، بدون اینکه از بسیاری از نوسانات ناخواسته و حرکات ناخواسته رنج ببرند.

موج گیر : 

وقتی وسیله نقلیه می چرخد، چرخ های بیرونی پیچ باید مسافت بیشتری را نسبت به چرخ های داخل پیچ طی کنند. این باعث می شود بدنه خودرو به سمت داخل پیچ متمایل شود، پدیده ای که به نام چرخش بدنه شناخته می شود. این امر می تواند باعث شود که خودرو احساس ثبات کمتری کند و کنترل آن را چالش برانگیزتر کند؛ به خصوص در سرعت های بالا یا پیچ های تنگ.

موج گیر چرخ های چپ و راست را به هم متصل می کند. همانطور که خودرو می چرخد، موج گیر در برابر نیروهای پیچشی ایجاد شده توسط چرخ ها مقاومت می کند و به تراز و پایداری خودرو کمک می کند. این امر هندلینگ و راحتی سواری خودرو را بهبود می بخشد و باعث می شود در پیچ ها احساس امنیت و اطمینان بیشتری داشته باشد.

کیت کامل جلوبندی

شما همچنین میتوانید با سفارش کیت کامل از سایت مستریدکی قطعات مورد نیاز خودروی خود را به صورت کامل دریافت کنید. قطعات داخل این کیت به مدل خودروی شما بستگی دارند؛ اما معمولا شامل سیبک فرمان چپ و راست ,  سیبک زیر کمک ,  میل موجگیر ,  سیبک مفصل فرمان (قرقری) ,  بوش جناقی طبق ,  بوش لبه دار طبق و لاستیک چاکدار موجگیر میباشد.

خرید قطعات جلوبندی و تعلیق از مستریدکی

تیم مستریدکی با ارائه بهترین قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو در سریع ترین زمان میتواند خرید را برای شما آسان کند. اگر نمی‌ دانید چه سیستم تعلیقی برای خودروی شما مناسب است ، میتوانید با مشاورین و کارشناسان مستریدکی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید .

واتساپ