کمک فنر

کمک فنر به صورت یک قطعه نصب شده بر روی چهار چرخ خودرو بوده و نقش اصلی آن کاهش ضربات و آسیب به خودرو در اثر حرکت در مناطق ناهموار و دست اندازها است. این قطعه مهم در خودرو علاوه بر جلوگیری از ضربه به جلوبندی، مانع از لرزش آن نیز می‌ شود.

خرید کمک فنر امری ضروری به شمار می‌ رود؛ زیرا در صورتی که هر یک از این کمک فنر ها دچار مشکل شوند، عبور از دست انداز ها و سطوح ناهموار بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می‌ شود، زیرا به اتاق خودرو و سر نشینان آن ضربه شدیدی وارد می‌ کند.

به طور طبیعی در صورت عبور از مناطق نا هموار فنر ها ضربات وارد شده بر خودرو را دریافت و سپس دفع می‌ کنند؛ اما در صورت خرابی این قطعات، فشار وارد شده بر خودرو به طور مستقیم به اتاق خودرو منتقل و سبب لرزش شدید آن می‌ شود.

قطعات تشکیل دهنده اغلب کمک فنر ها شامل فنر، پایه کمک، ضربه گیر، میل کمک، سوپاپ سر میل کمک، توپی سر کمک و مایع یا گاز سیال کمک فنر است که سلامت هر یک از آن‌ ها دارای اهمیت است.

انواع کمک فنر

کمک فنر ها به طور کلی از نظر ساختار و مکانیسم عملیاتی و چند تیوپه بودن به دو دسته تقسیم می‌ شوند. همچنین این قطعات از نظر ساختار در ۶ دسته قرار می‌ گیرند که شامل موارد زیر است:

  • کمک فنر روغنی یا هیدرولیکی

  • کمک فنر تلسکوپی

  • کمک فنر هیدرواستاتیکی

  • کمک فنر بادی-گازی

  • کمک فنر قابل تنظیم

  • کمک فنر اهرمی

تفاوت اصلی این انواع کمک فنر در روش جذب ارتعاشات است که به کمک روغن، گاز، اهرم بندی وغیره انجام می‌ شود. کمک فنر ها همچنین از لحاظ ساختار فیزیکی به سه دسته تک تیوپه، دو تیوپه و با مخزن بیرونی تقسیم شده و تفاوت آن‌ ها در ساختمان داخلی محل قرار گیری سیال در داخل آن‌ ها است.

برندهای مختلف برای کمک فنر

اغلب برند های مختلف کمک فنر دارای کیفیت مطلوبی هستند و عمر طولانی نیز دارند. با این حال توصیه اغلب فروشندگان این است که قبل از خرید این قطعات نسبت به کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید.

برند های کمک فنر در دو نوع خارجی و داخلی وجود دارند که انتخاب هر یک از آن‌ ها بستگی به خودرو شما دارد؛ اما به طور کلی این برند ها دارای کیفیت بالا در ساخت هستند تا از بروز آسیب بیشتر در خودرو شما جلو گیری کند.

قیمت کمک فنر

هر یک از عوامل عدم پایداری خودرو در جاده، کنترل سخت خودرو برای راننده و کاهش کیفیت سواری خودرو نشان دهنده وجود اختلال در کارکرد کمک فنر های خودرو است و در صورتی که این قطعات به موقع تعویض نشود مشکلات بزرگتری را به همراه خواهند داشت.

شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت کمک فنر مربوط به خودرو خود از طریق سایت اینترنتی مستر یدکی اقدام کنید. قیمت این قطعات با توجه به نوع خودرو و نوع کمک فنر متفاوت بوده و بهترین راه برای آگاهی از قیمت آن‌ ها تعیین کردن نوع محصول مد نظرتان است.

برای مثال قیمت کمک فنر خودرو ۲۰۶ با پراید یا پژو پارس تفاوت دارد و همچنین کمک فنر هیدرولیکی با نوع اهرمی آن دارای اختلاف در قیمت هستند. فروش کمک فنر در انواع مختلف با بهترین قیمت‌ ها و بالا ترین کیفیت در سایت اینترنتی مستریدکی انجام می‌ شود و همه شما عزیزان می‌ توانید بدون خروج از منزل محصول مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

خرید اینترنتی کمک فنر در فروشگاه مستریدکی

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی با ایجاد یک سیستم یکپارچه این امکان را برای همه مشتریان عزیز فراهم کرده است تا محصول مد نظر خود را با بهترین کیفیت و به صرفه‌ ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

خرید اینترنتی کمک فنر یکی از خدماتی است که در این سایت به مشتریان ارائه می‌ شود تا با خرید این محصول از سلامت خودرو خود مطمئن شوند. فقط کافی است که به فروشگاه مستر یدکی سری بزنید تا از مشتریان دائم شوید و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را به صورت آنلاین تهیه کنید.

واتساپ