همه خودرو ها به صورت ذاتی حرکات رفت و برگشتی و دورانی را انجام می‌ دهند. وظیفه تولید انرژی در موتور بر عهده گروهی از قطعات خودرو است. یکی از تجهیزاتی که بر روی حرکت دورانی خودرو ها تاثیر زیادی دارد قطعه سیبک خودرو است.
سیبک‌ ها قطعه‌ ای از سیستم فرمان و سیستم تعلیق خودرو هستند و نقش بسیار حیاتی را در این دو سیستم ایفا می‌ کنند. این گوی فلزی که یک بازو به آن متصل شده است، درون محفظه‌ ای فولادی قرار گرفته و اطراف آن با پلاستیک پوشانده شده است. 
به طور کلی مهمترین عمل سیبک خودرو متصل کردن چرخ‌ ها به سیستم تعلیق و فراهم کردن امکان چرخیدن آن‌ ها است. این حرکات دورانی درون محفظه فولادی انجام شده و حرکات رفت و برگشتی که در قسمت بالایی بازوی سیبک قرار دارد منجر به حرکات دورانی می‌ شود. 
به زبان ساده‌ تر می‌ توان گفت که وظیفه سیبک انتقال حرکت فرمان به چرخ‌ ها و تغییر جهت آن‌ ها است. علاوه بر این کاهش ارتعاشات در بالا و پایین رفتن خودرو در دست انداز ها از دیگر عملکردهای این قطعه به شمار می‌ رود.

انواع سیبک در فروشگاه مستریدکی

سیبک‌ ها به طور معمول دارای ساختار مشابه و وظایف مختلفی هستند. انواع سیبک در خودروها به شرح زیر هستند:

سیبک تعادل

کمک به حفظ تعادل خودرو مهمترین عمل این نوع از سیبک است. سیبک تعادل در دو سمت شاسی خودرو قرار می‌ گیرد و شکلی شبیه به U دارد از همین رو یکی از پرکاربردترین نوع سیبک محسوب می‌ شود.

سیبک طبق خودرو

مقاوم‌ ترین سیبک در بین انواع سیبک خودرو مربوط به این نوع بوده که دارای سه بخش است. قسمت اتصال از بخش داخل بوش فلزی و لاستیکی به شاسی، قسمت میانی اتصال به شاسی و قسمت بیرونی سیبک که به دست خودرو متصل است.

سیبک زیر کمکی

سیبک زیر کمکی یا زیر اکسل نوع دیگری از سیبک است که جزئی از سیستم جلوبندی خودرو به شمار می‌ رود. این سیبک سبب اتصال کمک فنر به شاسی می‌ شود.

سیبک فرمان

سیبک فرمان که به سیبک مفصلی نیز شناخته می‌ شود امکان اتصال به جعبه فرمان و انسجام فرمان‌ پذیری را فراهم می‌ کند. 

برند های مختلف برای سیبک خودرو

با توجه به اینکه سیبک قطعه‌ ای مهم در خودرو به شمار می‌ رود، شرکت‌ های زیادی به تولید و پخش آن پرداخته‌ اند؛ بنابراین امروزه شاهد برندهای مختلف سیبک خودرو در بازار هستیم. از جمله برند های سیبک می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: 

⦁    آی اس پی کو ISP Co
⦁    لیفان Lifan
⦁    جک موتورز JAC Motors
⦁    ام وی ام MVM
⦁    کیا Kia
⦁    جیلی Geely
⦁    بی ام دبلیو BMW
⦁    چری Chery
⦁    برلیانس Brilliance
⦁    گریت وال Great Wall
⦁    اتومکانیک Automechanic
⦁    موبیس Mobis
⦁    الدورا Eldora
⦁    وای جی پی YGP
⦁    توسن TOSAN
⦁    عظام ezam

قیمت سیبک

خراب بودن سیبک سبب اختلال در چرخش چرخ‌ ها و در نهایت جداشدن ناگهانی چرخ‌ ها از خودرو می‌ شود. این موضوع دلیلی کافی است تا از میزان اهمیت سیبک مطمئن شوید. قیمت سیبک در برابر عملکرد مهم آن بسیار مناسب بوده و به صرفه است. 
علاوه بر این برند سیبک عاملی مهم در تعیین قیمت آن است، به طوری که قیمت سیبک برند خارجی به مراتب گران‌ تر از تولیدات داخلی به شمار می‌ رود.
جهت خرید سیبک خودرو خود می‌ توانید از طریق فروشگاه اینترنتی مستر یدکی اقدام کرده و کالایی باکیفیت را با قیمتی بسیار مناسب دریافت نمایید.

خرید اینترنتی سیبک از فروشگاه مستریدکی

فروشگاه مستر‌یدکی در زمینه فروش سیبک با برند های مختلف اقدامات زیادی انجام داده است تا امکان خرید این کالا در انواع مختلف برای صاحبان خودرو میسر شود. این سایت با فراهم کردن انواع سیبک، خرید را برای مشتریان خود آسان کرده است. به همین دلیل شما عزیزان می‌ توانید با خرید اینترنتی سیبک از سایت مستر‌یدکی خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.
جهت سفارش محصول مد نظر خود کافی است نام آن را در سایت مستر‌یدکی جستجو کنید و پس از مشاهده انواع مختلف آن، برند و نوع کالا مورد نظر خود را انتخاب کنید.

واتساپ