طبق خودرو یا به عبارت دیگر بوش طبق، یکی از قطعات اصلی سیستم تعلیق به شمار می رود و قطعات مختلف سیستم تعلیق را به هم متصل می کند. این قطعه ساختار و عملکردی شبیه سیبک دارد، منتهی طبق برخلاف سیبک، فقط در یک جهت می چرخد؛ در حالیکه سیبک ها می توانند در جهت های مختلف حرکت کنند.
طبق ماشین به دلیل برخورداری از خاصیت لاستیکی، به عنوان یک نویزگیر عمل کرده و در حین حرکت خودرو از لرزش و ایجاد سروصدای ناشی از خرابی و ناهمواری های جاده جلوگیری می کند. بنابراین زمانیکه این قطعه خراب و ناکارآمد شود، حرکت خودرو با لرزش و سروصدای زیادی به همراه خواهد بود.
بوش طبق یک قطعه مصرفی بوده که در طول زمان فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. انتخاب گزینه مناسب و استاندارد برحسب نوع خودرو بسیار مهم است. فروشگاه اینترنتی مستر یدکی انواع بوش طبق را از نمایندگی های معتبر خارجی و داخلی فعال در سطح کشور تهیه کرده و با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در صورتی که قصد خرید طبق خودرو را دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع طبق خودرو

بوش طبق در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود که در ادامه به برخی از رایج ترین آنها اشاره خواهد شد:

مدل لاستیک طبیعی

این مدل از بوش ها بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و از خاصیت کشسانی بالایی برخوردار هستند. همچنین در دما های پایین مقاومت و دوام خوبی دارند و رایج ترین نوع طبق به شمار می روند.

مدل اورتان

یکی دیگر از انواع طبق شامل مدل اورتان است و این مدل نسبت به بوش لاستیک طبیعی خاصیت کشسانی کمتری دارد. به همین دلیل روی فرمان پذیری خودرو تاثیر منفی می گذارد و برای حل این مشکل باید مرتبا با روغن یا گریس نرم شوند. اما در دما های بالا مقاومتر هستند و به راحتی خاصیت و قابلیت خود را از دست نمی دهند. به همین دلیل اغلب در قسمت هایی از خودرو که در معرض حرارت بالا قرار دارد استفاده می شود.

برندهای مختلف طبق خودرو

بوش طبق خودرو توسط برندهای مختلفی تولید می شود و از این رو یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان خرید این قطعه مصرفی و مهم سیستم تعلیق خودرو، انتخاب برند مناسب است. در ادامه چند مورد از بهترین تولیدکنندگان این قطعه معرفی خواهند شد:

برند امیرنیا

 برند امیرنیا (AMIRNIA) یکی از برترین تولیدکنندگان داخلی قطعات جلوبندی خودرو است که در حال حاضر بخش زیادی از نیاز بازارهای داخلی به این قطعه را تامین می کند.

برند همیار یدک (HAMCO)

یکی دیگر از برندهای مختلف طبق شامل برند همیار یدک (HAMCO) است که این شرکت نیز یکی از تولیدکنندگان برتر قطعات جلوبندی انواع خودرو در کشور به شمار می رود.

برند کیندکس

دیگر تولید کننده برتر داخلی بوش طبق شامل برند کیندِکس (QINDEX) است که این تولید کننده نیز جزو بهترین برندهای قطعات مصرفی، سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو بوده و تمامی محصولات خود را از بهترین مواد اولیه و با تبعیت از استانداردهای صنعت خودرو تولید می کند.

 قیمت طبق خودرو

قیمت طبق خودرو به عوامل مختلفی نظیر کیفیت، برند، شرایط بازار و غیره بستگی دارد و همه طبق های موجود در بازار با قیمت یکسانی عرضه نمی شوند. در سایت مستر یدکی لیست قیمت قطعات کاملا بروز و همچنین مناسب هستند. اما عزیزانی که در رابطه با قیمت طبق دچار ابهام شده و نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارند، می توانند همین حالا و از طریق پل های ارتباطی موجود در این صفحه با پشتیبانی سایت تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرند.

خرید اینترنتی طبق

این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند لوازم مصرفی خودرو را به صورت اینترنتی خریداری کنند، زیرا خرید اینترنتی طبق شرایط بسیار راحت تری دارد. برای خرید اینترنتی قطعات مصرفی خودرو انتخاب مرجع فروش معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد و تجربه یک خرید مطلوب و قابل اطمینان فقط از طریق مراجعه به یک فروشگاه معتبر امکان پذیر است.
فروشگاه مستر یدکی یکی از بهترین و معتبرترین عرضه کنندگان و مراکز فروش طبق و دیگر قطعات مصرفی خودرو سواری در کشور به شمار می رود. این فروشگاه آنلاین تمامی محصولات را با گارانتی معتبر، تضمین کیفیت و اصالت به فروش می رساند. از این رو کسانی که این فروشگاه را برای خرید انتخاب می کنند، از اصالت خرید خود اطمینان خاطر خواهند داشت.
دیگر مزیت خرید اینترنتی بوش طبق از مستر یدکی امکان بهره مندی از مشاوره رایگان قبل از خرید و پشتیبانی پیوسته از این مرجع است. با دریافت مشاوره، خریداران تجربه بهتری از خرید اینترنتی کسب کرده و انتخابی متناسب با نیاز خود خواهند داشت.
همچنین در صورتی که گزینه خریداری شده با استانداردهای خودرو خریدار تناسب نداشته باشد، همه خریداران می توانند ظرف یک هفته پس از خرید طبق خودرو، محصول خریداری شده را به شرکت باز گردانند و متحمل ضرر و زیان نشوند.

واتساپ