تسمه تایم سورن یا به عبارت دیگر تایمینگ سورن در داخل پیشرانه موتور قرار دارد و میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ ها وصل می کند. این قطع نقش موثری در انجام ۴ عمل اصلی موتور که شامل مکش، تراکم، انفجار و تخلیه است؛ دارد و جزو قطعات مصرفی مهم خودرو به شمار می رود. تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ ها بر عهده تسمه است و این قطعه از طریق به چرخش درآوردن سوپاپ ها زمان دقیق باز و یا بسته شدن آنها را کنترل می کند.

محل قرار گیری صحیح تسمه تایم و کیفیت آن اهمیت زیادی دارد و اگر تسمه تایم از کیفیت لازم بی بهره باشد و یا در حین قرار گیری یک یا چند دندانه جابجا شود سوپاپ ها در زمان مناسب باز و بسته نخواهند شد و در نتیجه کار موتور با اختلال مواجهه می شود. به همین دلیل برای خرید تسمه تایم سورن باید به مراکز فروش معتبر نظیر مستر یدکی مراجعه کرده  و همچنین برای نصب آن از افراد باتجربه و کاربلد کمک بگیرید.

انواع  تسمه تایم سورن

تسمه تایم مناسب برای خودرو سورن در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

تسمه تایم پلاستیکی سورن

جنس رویه تسمه تایم پلاستیکی از پلاستیک بوده و در داخل آن یک سری سیم یا ریسه فلزی یا نخی وجود دارد. این نوع از تسمه تایم به شکل نیم دایره تولید می شود و روی آنها دندانه های وجود دارد و به همین دلیل جا انداختن آن به راحتی امکان پذیر است.

تسمه تایم زنجیری سورن

نوع دیگری از انواع تسمه تایم سورن، تسمه تایم زنجیری است که این نوع تسمه به دلیل آسیب های که در صورت پارگی به موتور خودرو وارد می کند چندان توصیه نمی شود.

برند های مختلف تسمه تایم سورن

برند های زیادی در زمینه تولید تسمه تایم خودرو سورن فعالیت دارند و با مراجعه به مراکز فروش تسمه تایم سورن به موارد مختلفی دسترس خواهید داشت. منتهی برای انتخاب بهترین مدل و برند باید حتما مدل خودرو خود را در نظر بگیرد. به طور کلی بهترین برند های تسمه تایم برای خودرو سورن شامل موارد زیر است.

  • برند ایساکو

ایساکو یک برند داخلی است و در سال ۱۳۵۶ در قالب یک شرکت سهامی خاص تأسیس شده است. این شرکت در حوزه تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو های ایران خودرو فعالیت دارد و تمامی قطعاتی که با این برند عرضه می شوند، دارای گارانتی و اصالت معتبر هستند. در حال حاضر ایساکو در حوزه تولید و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو در لیست شرکت های رده بالا قرار دارد.

  • برند فانتوم

یکی دیگر از برند های مختلف تسمه تایم سورن شامل برند فانتوم است و این برند نیز جزو موارد با کیفیت و پر طرفدار بوده و برای مدل های مختلف خودرو سورن تسمه تایم های مناسبی عرضه می کند.

  • برند گیتس

دیگر برند مناسب تسمه تایم خودرو سورن گیتس است که در حال حاضر مدل های مختلف تسمه تایم مناسب خودرو سورن این برند در سایت مستر یدکی با قیمت مناسب و اصالت تضمین شده به فروش می رسد.

  • برند کنتینننتال

برند کنتینننتال متعلق به کشور آلمان بوده و  یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو های سبک و سنگین در دنیا به شمار می رود. کیفیت تسمه تایم های این برند همانند دیگر محصولات آن بسیار خوب بوده و از طول از بالایی برخورد هستند.

لیست قیمت تسمه تایم سورن

قیمت تسمه تایم سورن به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور کلی مهمترین عوامل تعیین کننده  قیمت تسمه تایم سورن نوع تسمه تایم و برند آن است. اما در حالت کلی قیمت تسمه تایم خودرو سورن همانند دیگر خودرو های ایرانی نظیر پراید، سمند و غیره معمولاً معقول بوده و نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد.

در وب سایت مستر یدکی لیست قیمت انواع تسمه خورد سورن ارائه شده است و در این سایت می توانید به راحتی از  قیمت بروز برند های مختلف تسمه تایم مناسب سورن مطلع شوید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق پل های ارتباطی موجود در این زمینه به راحتی با کارشناسان فروش این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها برای انتخاب بهترین گزینه برحسب ویژگی های خودرو خود اقدام به خرید کنید.

خرید اینترنتی تسمه تایم سورن

در هنگام خرید تسمه تایم سورن باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که یکی از مهم ترین آنها وجود تناسب بین تسمه تایم انتخاب شده با مدل خودرو است. دومین نکته انتخاب برند مناسب و با کیفیت می باشد. همچنین برای آن که بتوانید انتخاب مناسبی داشته و یک خرید موفق را تجربه کنید، باید از فروشند بخواهید که به شما مشاوره داده و راهنمایی تان کند.

اگر شما نیز همانند بسیاری از افراد خرید غیر حضوری و اینترنتی این قطعه را به خرید حضوری ترجیح می دهید، باید در انتخاب مرجع فروش اینترنتی مناسب دقت بیشتری به خرج دهید. فروشگاه اینترنتی مستر یدکی یکی از بهترین مراکز خرید اینترنتی تسمه تایم سورن بوده و بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در این فروشگاه آنلاین می توانید خیلی راحت با کارشناسان فروش ارتباط بگیرید و از تجربه و تخصص آنها برای تجربه یک خرید ایده آل و راحت بهره ببرید.

واتساپ