آنچه که باید در رابطه با خرید تسمه تایم تیبا بدانید

در تمام خودرو های امروزی تسمه‌های گوناگونی وجود دارند که هر کدام نقش خاصی را بر عهده دارند. تسمه تایم تیبا یکی از قطعات پلاستیکی است که در پیشرانه این خودرو جای گرفته و رابط میان میل لنگ و میل سوپاپ است. این قطعه مصرفی بوده و بعد از مدت زمان مشخص شده نیاز به تعویض دارد. اما مهم ترین سوال این است که زمان تعویض آن دقیقا چه موقعی است.

تنظیم زمان بندی موتور (تایمینگ) در گذشته توسط زنجیر و یا چرخ دنده انجام می شد. این قطعات فلزی دچار پارگی و کشیدگی و دیگر مشکلاتی که برای تسمه وجود دارند نبودند؛ اما از طرف دیگر، اصطکاک بالایی داشتند و بخش زیادی از نیروی موتور را مستهلک می کردند و همچنین دارای صدای بسیار زیادی بودند و دائما نیاز به روغن کاری داشتند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با خرید تسمه تایم تیبا کسب کنید.

تناسب تسمه تایمینگ با مدل خودرو

نخستین قدم برای انتخاب و خرید تسمه تایم مناسب بودنِ محصول با مدل خودروی شماست. برای این منظور، کار سختی در پیش ندارید و کافی است هنگام انتخاب این قطعه به فروشنده بگویید که تسمه تایم را برای چه مدل خودرویی می‌خواهید. چنان‌چه خرید خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌دهید، حتماً باید با مراجعه به مشخصات محصول از مناسب بودن قطعه و قابلیت استفاده آن بر روی خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.

توجه به عمر مفید تسمه تایم خودرو

برای انتخاب تسمه تایم توجه به عمر مفید یا به تعبیری مدت زمان کارایی و بازدهی آن می‌باشد. این زمان می‌تواند یک ساله یا نهایتا دو ساله باشد، گاهی هم این زمان بر حسب کیلومتر از سوی تولید کننده قطعه مشخص می‌شود. در مدل‌های سالانه باید با مشخص کردن تاریخ نصب تسمه تایم بر روی خودرو و روزشماری به مدت ۳۶۵ روز در روزهای آخر برای تعویض آن اقدام نمایید. در نوع کیلومتری نیز بعد از سپری شدنِ میزان مسافت طی شده اقدام به خرید تسمه‌ای جدید برای اتومبیل خود کنید.

کنترل نوع بسته بندی محصول

در انتخاب و خرید تسمه تایم توجه به نوع بسته بندی این محصول مهم و کاربردی  است. در این زمینه توجه به دو نکته ضروری است: یکی این‌ که جعبه‌ای که قطعه در آن قرار دارد، باید کاملا سالم و دارای دربِ پُلمپ شده بر روی خود باشد، دیگر این‌که باید حتماً هولوگرام شرکت تولید کننده بر روی درب جعبه حک شده باشد. برای این منظور، توصیه می‌کنیم با خرید خود از نمایندگی‌های مجاز فروش قطعه و مراکز فروش معتبر اینترنتی خیال خود را از بابت اصالت این قبیل محصولات فنی خودرو کاملا آسوده نمایید.


قیمت تسمه تایم پراید در مستریدکی


معرفی انواع تسمه تایم تیبا

  • تسمه تایم دانگیل

یکی از برندهای مطرح در ایران بدون شک تسمه تایم دانگیل می باشد که برای طیف وسیعی از خودرو های ایرانی و خارجی مناسب است. البته به نوع ان بستگی دارد و هنگام خرید تسمه تایم دانگیل باید به ان توجه ویژه ای شود، تا از خرید محصول اشتباه جلوگیری کنیم. به دلایل بسیار زیادی در فروشگاه های لوازم یدکی ایران متاسفانه کالا ها و محصولات بی کیفیت و تقلبی و غیر مرغوب بسیاری از کشور چین وارد شده که ظاهری شبیه به تسمه تایم دانگیل دارند، ولی در عمل جنسی بی کیفیت و غیر مرغوب هستند. برای خرید تسمه تایم دانگیل اصل را با ضمانت می توانید از همین فروشگاه خریداری نمایید.

  • تسمه تایم فیکسزین

این تسمه تایم برای انواع همه مدل های پراید سواری، پراید وانت و پراید با موتور یورو 4 مناسب است.

  • تسمه تایم میتسوبا

برند میتسوبا محصول کشور چین با تکنولوژی ساخت کشور ژاپن است و انتخابی مناسب برای رانندگان درون شهری و تاکسی ها به شمار می رود.

  • تسمه تایم کنتیننتال

تسمه تایم برند کنتیننتال Continental یا کنتی تک یک قطعه مناسب برای خودرو های پراید، تیبا، ساینا و کوییک است. این تسمه دارای ضمانت اصالت کالا و محصول کشور آلمان می باشد.

لیست قیمت تسمه تایم تیبا

تسمه تایم تیبا دانگیل قیمت: 216,000 تومان

تسمه تایم دانگیل مدل 107YU22 قیمت: 158,000 تومان

تسمه تایم میتسوبا مدل 107YU22 قیمت: 155,000 تومان

تسمه تایم کنتیننتال مدل CT1024-107Z قیمت: 240.000 تومان

خرید  تسمه تایم تیبا از فروشگاه مستریدکی

ما در فروشگاه مستر یدکی ضمانت کامل برای انواع تسمه تایم را خدمتتان ارائه می دهیم؛ بنابراین اغلب این محصولات در داخل ایران و به دست شرکت های بومی تولید می‌شوند. معمولاً تنها تولید کنندگان تعویض تسمه در برگه ضمانت درج می‌شود و این بدان معناست که اگر تسمه شما زودتر از موعد مقرر دچار خرابی شود، تعویض آن رایگان است اما هزینه اُجرت یا همان دستمزد فرد مکانیک را خودتان باید متقبل شوید.

واتساپ