لنت ترمز یکی از اجزای اصلی تمام خودروهاست که ایمنی سرنشینان به سالم بودن و باکیفیت بودن آن مرتبط است. شاید برایتان سؤال شود که چرا لنت آن‌قدر اهمیت دارد؟ لنت ترمز یکی از اجزای سیستم ترمز است که موقع ترمز گرفتن با فشار دادن پدال ترمز، لنت با دیسک خودرو تماس پیدا می‌کند و در اثر آن اصطکاکی ایجاد می‌شود که باعث کم شدن سرعت حرکت خودرو و یا توقف خودرو می‌شود. پس اگر لنت ترمز کیفیت خوبی نداشته باشد و یا لنت فرسوده شده باشد، عملیات ترمز گرفتن به‌خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد. البته علاوه بر صدمات جانی، اگر خودرو شما لنت مناسبی نداشته باشد به سیستم ترمز خودرو آسیب وارد می‌شود و ممکن است متحمل هزینه‌های مالی سنگینی شوید. در بین خودروهای مختلف خودرو ریو سیستم ترمز حساسی دارد و ممکن است برای خرید لنت ترمز ریو دچار مشکل شوید، اما نگران نباشید! در این مطلب در مورد خرید لنت ترمز ریو صحبت می‌کنیم و بهترین برندهای لنت ترمز کیا ریو را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع لنت ترمز ریو

شنیدن صدای سوت، شنیدن صدای خرخر، لرزش پدال ترمز یا فرمان خودرو از جمله علائم تمام شدن لنت ترمز خودرو است که نشان می‌دهد باید به فکر خرید لنت ترمز جدید باشید. البته بهتر است قبل از مشاهده این علائم، سلامت لنت‌ها را بررسی کنید و چنانچه ضخامت لنت‌ها مقدار زیادی کم شده بود، لنت‌ها را تعویض کنید. در واقع بهتر است پس از طی‌کردن هر ۱۵ هزار کیلومتر سلامت لنت‌ها را بررسی کنید. زمانی که برای تعویض لنت ترمز جلو ریو به فروشگاه می‌روید با انواع لنت ترمز ریو روبه‌رو می‌شوید که ممکن است جنس‌های مختلف و برندهای مختلف شما را سردرگم کنند. اگر بخواهیم از لحاظ جنس انواع مختلف لنت را بررسی کنیم: لنت ترمز فلزی، لنت ترمز سرامیکی، لنت نیمه فلزی و لنت ارگانیک انواع مختلف لنت هستند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. بعد از بررسی‌های انجام شده انواع لنت ترمز کیا ریو که مناسب سیستم ترمز این خودرو هستند را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، اگر به دنبال خرید لنت ترمز ریو هستید، این لنت‌ها مناسب چرخ‌های جلو این خودرو هستند:

  • لنت ترمز جلو سایپا یدک مناسب کیا ریو
  • لنت ترمز جلو پارس مدل صادراتی مناسب کیا ریو
  • لنت ترمز جلو امکو مدل ۹۵۵۱۱۱۱۲۲ مناسب کیا ریو
  • همچنین لنت‌های زیر مناسب چرخ‌های عقب کیا ریو LS هستند:
  • لنت ترمز عقب امکو مدل ۹۵۵۱۱۱۱۲۳ مناسب کیا ریو
  • لنت ترمز عقب پارس مدل صادراتی مناسب کیا ریو

در ادامه در مورد مشخصات لنت‌های نام‌برده‌شده، صحبت می‌کنیم.


مشاهده خرید و قیمت لنت جلو 207 در سایت مستریدکی


مشخصات لنت ترمز ریو

در قسمت قبل انواع لنت ترمز ریو را معرفی کردیم و در این قسمت به بررسی ویژگی‌های لنت‌های معرفی شده، می‌پردازیم: لنت ترمز جلو سایپا یدک: این لنت که توسط شرکت «سایپا یدک» ساخته شده است، از مواد باکیفیت تهیه شده و ترمزگیری نرم و باقدرت را برای خودرو شما ایجاد می‌کند به طوری که بدون شنیدن صدای سوت عمل ترمزگیری را انجام دهید. لنت ترمز جلو و عقب پارس مدل صادراتی: گاهی به دلیل جنس خاص لنت ترمز ممکن است حتی در ابتدای مصرف لنت، صدایی جیغ مانند به گوش برسد. «شرکت پارس لنت» که بزرگ‌ترین تولیدکننده لنت در خاورمیانه است، با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های ساخت لنت ترمز، لنت‌هایی از جنس مرغوب و باکیفیت بالا ساخته است که با ایجاد نیروی اصطکاک مناسب، بدون هیچ صدای آزار دهنده‌ای، ترمزگیری راحت و پر قدرتی را برای شما فراهم می‌کند. به این نوع لنت، لنت پارس جعبه آبی هم می‌گویند. لنت ترمز جلو و عقب امکو: این لنت که توسط شرکت «اتحاد موتور EMCO» ساخته شده است نصب و تعویض راحتی دارد و علاوه بر نصب آسان، دوام بالا و حداقل تولید صدا و ارتعاش را موقع ترمزگیری به وجود می‌آورد. همچنین این لنت ترمز کیا ریو عملکرد مناسبی را در دمای بالا دارد.

قیمت لنت ترمز ریو

اگر بخواهیم در مورد قیمت لنت ترمز ریو صحبت کنیم باید بگوییم تمام لنت‌هایی که در قسمت قبل معرفی شدند کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند و قیمت آن‌ها از ۱۷۰ هزار تومان تا ۲۵۲ هزار تومان، متفاوت است و می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه مستر یدکی به‌راحتی تهیه کنید.

خرید اینترنتی لنت ترمز ریو از فروشگاه مستر یدکی

در این مطلب انواع لنت ترمز مناسب خودرو ریو، مشخصات و قیمت لنت ترمز ریو را بررسی کردیم. همچنین گفتیم که درصورتی‌که لنت خودرو تمام شده باشد و به آن توجه نکنید مشکلات زیادی به وجود می‌آید، برای مثال ممکن است کم‌کم متوجه شوید که در زمان ترمز گرفتن، خودرو توان توقف سریع را ندارد و به سمتی که لنت توان بیشتری دارد کشیده می‌شود. این انحراف و کشیده شدن بسیار خطرناک است و باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد. پس بهتر است همان طور که برای خرید دیسک ترمز و سایر لوازم خودرو حساسیت به خرج می‌دهید، برای خرید لنت خوب هم دقت کنید و آن را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. مجموعه مستر یدکی به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی لوازم‌یدکی خودرو، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا شما به‌راحتی قطعات موردنظر خودروی خود از جمله دیسک ترمز ریو، لنت ترمز جلو ریو و سایر لوازم یدکی ریو را جستجو، بررسی و انتخاب نمایید و از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

واتساپ