فیلتر هوا ریو

موتور خودرو برای انجام عمل احتراق به دو عامل سوخت و هوا نیاز دارد. به طوری که هوا وارد محفظه احتراق شده و از طرف دیگر پاشش سوخت و جرقه زدن شمع موجب احتراق می‌شود و موتور خودرو شروع به فعالیت می‌کند. هوای ورودی به محفظه احتراق از محیط اطراف خودرو مکش می‌شود. این هوا تنها حاوی اکسیژن نیست و ذرات دیگری نظیر شن و ماسه، گرد و غبار، ذرات ریز آلاینده، دوده (دی اکسید کربن)، رطوبت و حتی گرده گیاهان است. اگر هوای ورودی به موتور فیلتر نشود آسیب جدی به سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها، رینگ‌های پیستون و همینطور بدنه سیلندرها وارد شده و این قطعات دچار فرسایش می‌شوند. همچنین اگر هوای ورودی به اندازه کافی تامین نشود مصرف سوخت خودرو تا حد زیادی بالا می‌رود. زیرا برای عمل احتراق هوا کم است در نتیجه چندین بار سوخت درون محفظه پاشش می‌شود و عمل احتراق صورت نمی‌گیرد. فیلتر هوا خودرو وظیفه تامین و فیلتراسیون هوای ورودی را به عهده دارد.

یکی از خودروهای با کیفیت خودرو کیا ریو است که فروشگاه مستر یدکی اقدام به ارائه بهترین فیلتر هوا ریو نموده است در ادامه سعی داریم تا شما را دیگر جزئیات مربوط به زمان تعویض فیلتر هوا ریو، انواع فیلتر هوا ریو، برندهای مختلف فیلتر هوا ریو، لیست قیمت فیلتر هوا ریو و خرید اینترنتی فیلتر هوا ریو در فروشگاه مستر یدکی آشنا کنیم.

زمان تعویض فیلتر هوا ریو

با توجه به نقش مهمی که فیلتر هوا ریو در عملکرد خودرو و مصرف سوخت دارد بسیاری از رانندگان نسبت به تعویض به موقع فیلتر هوا ریو سهل‌انگاری می‌کنند. در این شرایط اقتصادی و با توجه به قیمت بالای سوخت به نفع هر راننده‌ای است که نسبت به تعویض به موقع فیلتر هوا اقدام کند، تاخیر در تعویض فیلتر هوا ریو می‌تواند مصرف سوخت را تا 25 درصد افزایش دهد. زمان تعویض فیلتر هوا ریو به شرایط آب و هوایی و زیست محیطی اطراف خودرو بستگی دارد. در شهرهایی که گرد و غبار و آلاینده‌های بیشتری وجود دارد بایستی زودتر فیلتر هوا را تعویض کرد. در مناطق آلوده بایستی فیلتر هوا را هر 5000 کیلومتر و در مناطق با آب و هوای معمولی هر 7000 تا 10000 کیلومتر تعویض نمود.

انواع فیلتر هوا ریو

محل قرارگیری فیلتر هوا صرفنظر از نوع و جنس آن در پشت موتور و درون یک محفظه پلاستیکی است. یک لوله مکش به این محفظه متصل است. می‌توان انواع فیلتر هوای ریو را با توجه به جنس و بازده به دسته‌بندی ذیل تقسیم‌ کرد:

  • فیلتر هوا سلولزی یا کاغذی:

این فیلتر هوا از کاغذهای سلولزی پلیسه تشکیل شده که درون یک فریم پلاستیکی قرار گرفته است. این فریم از تغییر شکل فیلتر هوا جلوگیری می‌کند. این فیلترها ارزان‌تر هستند اما طول عمر کمتری دارند.

  • فیلتر هوا کتان:

این نوع از فیلتر هوا از پارچه کتان (پارچه‌های روغنی) پلیسه که در یک فریم فلزی قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. از آنجایی که این پارچه‌ها 6 لایه هستند، هوای ورودی به موتور را به خوبی تسویه می‌کنند. این فیلتر گران‌ترین و بهترین نوع فیلتر هوای موجود در بازار هستند.

  • فیلتر هوای اسفنجی:

این فیلترها از لایه‌های پلی‌اورتان که در یک محفظه توری و فلزی قرار گرفته‌اند به وجود آمده است. این لایه‌ها از فناوری نانو استفاده می‌کنند و اکثراً برای خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شوند. نسبت به فیلتر‌های سلولزی عمر بیشتر و قیمت بالاتری دارند. این فیلتر‌ها به دلیل قابلیت شستشو می‌توانند مجدد استفاده شوند.

در فروشگاه مستر یدکی شما می‌تواند بهترین نوع فیلتر هوا ریو را با قیمتی بسیار مناسب و ارسال سریع خریداری نمائید.

برندهای مختلف فیلتر هوا ریو

برای خرید فیلتر هوا ریو می‌توان به سراغ تولیدکنندگان داخلی یا محصولات وارداتی رفت. از برندهای داخلی موجود در بازار می‌توان به سرکان، بهران فیلتر، مدیران فیلتر، جهان پارت و دینا پارت اشاره نمود. فیلتر هوا ریو توسط سازندگان خارجی نیز در بازار موجود است. اکثراً این فیلترها محصول چین هستند و با نام‌های نا‌آشنا و متفاوتی به بازار عرضه می‌گردند.

فروشگاه مستر یدکی با سابقه بالای خود در زمینه فروش برندهای مختلف فیلتر هوا ریو به خریداران محترم فیلتر هوا ریو سرکان را پیشنهاد می‌کند زیرا برند سرکان با ارائه محصول با کیفیت بالا توانسته است اعتماد بسیاری از رانندگان را در طول سالیان متمادی به دست آورد و یکه‌تاز بازار فروش فیلتر هوا ریو باشد.

لیست قیمت فیلتر هوا ریو

با توجه به توضیحات ارائه شده در قسمت قبل فروشگاه مستر یدکی افتخار دارد که بهترین نوع فیلتر هوا ریو سرکان را در راستای حمایت از تولیدات داخلی به شما مشتریان عزیز ارائه نماید. فیلتر هوا سرکان مدل 1202 SF مناسب کیا ریو با قیمت مصوب 61000 تومان با ارسال سریع و کیفیت اصلی به شما مشتریان عزیز ارائه گردیده است.

خرید اینترنتی فیلتر هوا ریو در فروشگاه مستر یدکی

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی که زیر مجموعه شرکت پارسیان آراز کار است افتخار دارد تا بهترین قطعات یدکی از جمله فیلتر هوا ریو را با مناسب‌ترین قیمت و ارسال سریع به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. شما می‌توانید ضمن مطالعه مشخصات محصول و مقایسه آن با دیگر محصولات به صورت تلفنی و یا آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. در هر کدام از مراحل خرید فروشگاه مستر یدکی شما را راهنمایی و پشتیبانی می‌نماید. این پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ مستر یدکی و از ساعت 9 تا 19 در روزهای شنبه تا چهارشنبه به شما مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. هنگام خرید اینترنتی فیلتر هوا ریو در فروشگاه مستر یدکی می‌توانید یکی از شیوه‌های پرداخت از طریق درگاه بانک سامان مستر یدکی یا پرداخت در محل را انتخاب کنید. همچنین در خرید‌های با مبلغ بالاتر از یک میلیون تومان ارسال با پست پیشتاز و به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

واتساپ