فیلتر کابین یک جزء مهم در سیستم گرمایش و سرمایش هر وسیله نقلیه است. این قطعه به محافظت از مسافران در برابر آلودگی موجود در هوا کمک می‌کند. فیلتر کابین برلیانس در حذف آلاینده‌های مضر ازجمله گردوغبار از هوای داخل خودرو بسیار مؤثر است. با خواندن این مطلب در مورد این قطعه از وسیله نقلیه خود و نحوه مراقبت صحیح از آن بیشتر بدانید.

انواع فيلتر كابين برليانس موجود در بازار ایران

انواع فيلتر كابين برليانس در چهار نوع اصلی تولید می‌شوند. این فیلترهای مختلف، هر یک به‌گونه‌ای هوا را تمیز می‌کنند و حتی بوها را از بین می‌برند.

1. فیلتر هوای کابین ذرات:

فیلتر ذرات از یک محیط تصفیه تشکیل‌شده که معمولاً یک ماده فیبری متخلخل است. این فیلتر قادر می‌باشد ذرات 0.3 میکرون و بزرگ‌تر مانند گردوغبار، گرده و سایر آلودگی‌ها را به دام اندازد. فیلتر ذرات، ابتدایی‌ترین یا معمولی‌ترین نوع فیلتر است. این فیلتر ذرات بسیار ریز را حذف نمی‌کند و به بوها و آلاینده‌های گازی مانند مونوکسید کربن اجازه عبور می‌دهد.

خرید اینترنتی فیلتر کابین برلیانس

2. فیلتر هوای کابین زغالی:

فیلتر زغالی، مؤثرتر از فیلتر ذرات است. زیرا از مواد متخلخل معمولی به عنوان محیط اصلی و لایه‌ای از زغال چوب برای جذب آلاینده‌های میکروسکوپی تشکیل‌شده است. زغال چوب، سطحی بزرگ را برای جذب آلاینده‌های گازی فراهم می‌کند. فیلتر هوای کابین زغالی علاوه بر ذرات بزرگ، دود و بوهای نامطبوع مانند دود اگزوز را نیز از بین می‌برد.

3. فیلتر هوای کابین کربن فعال:

فیلتر هوای کربن فعال از محیط فیلتراسیون معمولی و لایه‌ای از کربن فعال یا زغال چوب تشکیل‌شده است. خاصیت این فیلتر برای جذب گازها، بیشتر است. این فیلتر معمولاً با عملیات حرارتی زغال چوب و آغشته کردن آن به مواد شیمیایی تولید می‌شود. فیلتر هوای کابین کربن فعال با استفاده از فرآیندی به نام جذب، بخارات و بوها را از هوا حذف می‌کند. این نوع فیلتر هوای کابین، کارایی بیشتری دارد. علاوه بر حذف باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها، این فیلتر آلاینده‌های گازی مضر مانند مونوکسید کربن را نیز از بین می‌برد.

4. فیلتر هوای کابین الکترواستاتیک:

این نوع فیلتر از شارژ ساکن برای به دام انداختن آلاینده‌ها استفاده می‌کند. همان‌طور که هوا از طریق فیلتر عبور می‌نماید، لایه‌هایی از الیاف باردار الکترواستاتیک آلاینده‌ها را به دام می‌اندازند. فیلترهای الکترواستاتیک هوای ورودی به کابین را از گردوغبار، گرده، هاگ، دود و غیره خلاص می‌کنند.

برندهای مختلف فيلتر كابين برليانس

فيلتر كابين برليانس یک واحد چین‌دار کوچک است که اغلب از مواد مهندسی‌شده یا پنبه چند الیافی مبتنی بر کاغذ ساخته می‌شود. قبل از اینکه هوا بتواند به داخل خودرو برسد، از این فیلتر عبور می‌کند و هر گونه آلودگی آن به دام می‌افتد. این امر باعث می‌شود از نفوذ آلودگی به هوای تنفس شما جلوگیری گردد.

برندهای مختلف فيلتر كابين برليانس که در ایران موجود می‌باشند، شامل برندهای ایرانی می‌شوند. شرکت‌های داخلی سرکان و بهران علاوه بر تولید سایر فیلترها، به ساخت و فروش فیلتر کابین برلیانس نیز می‌پردازند. این دو شرکت داخلی با بهره‌گیری از دانش روز و به قصد مقابله با تحریم‌ها و کارآفرینی داخلی، به این عرصه ورود کرده‌اند.

ارسال رایگان فیلتر کابین مناسب برلیانس

زمان مناسب تعویض فیلتر کابین برلیانس 

فيلتر كابين برليانس در پشت جعبه دستکش قرار دارد و هنگام حرکت در سیستم HVAC خودرو، هوا را تمیز می‌کند. اگر متوجه شدید که خودروی شما بوی نامطبوعی دارد یا جریان هوا کاهش‌یافته است، وقت آن رسیده تا فیلتر کابین را تعویض کنید. در این صورت، به سیستم خودروی خودتان هوای تازه خواهید بخشید.

توصیه می‌شود، به‌صورت سالانه یا با طی مسافت هر 19000 کیلومتر نسبت به خرید فیلتر کابین برلیانس جدید برای خودرو اقدام کنید. در صورت زندگی در مناطق بسیار آلوده از نظر آب و هوایی یا رانندگی در جاده‌های خاکی، بهتر است فیلتر کابین را هر 8000 کیلومتر تعویض نمایید. البته توصیه می‌شود مبتلایان به آلرژی و بیماری‌های تنفسی، در فواصل زمانی کوتاه‌تر نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنند.

قیمت فيلتر كابين برليانس

قیمت فيلتر كابين برليانس نسبت به سایر محصولات یدکی این خودرو، بسیار پایین است و جزء دسته قطعات مصرفی به شمار می‌رود. هر چقدر جنس این محصول بهتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. البته میزان تفاوت قیمت‌های این محصول، بسیار پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مستریدکی تماس بگیرید و انواع محصولات یدکی خودروی خودتان را از ما بخواهید.

خرید اینترنتی فيلتر كابين برليانس

فیلتر کابین برلیانس از آن دسته قطعاتی محسوب می‌شود که امکان ساخت و عرضه نوع تقلبی آن بسیار بالا است. این انواع تقلبی از کارایی بسیار پایینی برخوردار هستند و به هیچ وجه قادر نیستند تا از ورود آلودگی و بوی بد اطراف به خودرو جلوگیری کنند. بنابراین به جای خرید انواع بی‌کیفیت و تقلبی فیلتر کابین بهتر است نسبت به خرید انواع اصل و باکیفیت این محصول اقدام کنید.

با خرید اینترنتی فیلتر کابین برلیانس از فروشگاه‌های معتبر، مطمئن خواهید بود در عوض پول پرداختی، جنس اصل و مرغوب دریافت خواهید کرد. مستر یدکی با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش لوازم‌یدکی و قطعات مصرفی خودرو در خدمت شما عزیزان می‌باشد. سعی ما این است که تمامی قطعات خودروها را از بهترین سازندگان داخلی و خارجی ممکن برای شما عزیزان تأمین کنیم. 

واتساپ